Hop til indhold

Aussies for ever

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Hey jeg opretter lige en ny tråd, i stedet for at spamme Freyas.

Det kunne være drøn interessant om du kunne samle nogen, så man kunne arrengere en instinkt test. Sig endelig til, så kommer jeg og ser på (hvis det er på sjælland) - og jeg kan måske være behjælpelig med at arrengere noget, altså ikke af mig selv da jeg ikke har får :cry:.

Der skal dog nok samles mindst en håndfuld før at det kan blive til noget (og det vil koste penge pr. hund, ca. Kr. 100,-)

Du må lige udpensle hvad du mener :genert: Samle hvad? Hunde eller får?

Jeg ved jo intet om hyrdning, så at sætte mig og Motor ind i en indhegning med får - ikke sikker på at vi ville gøre et synderligt godt indtryk på dig.

Koste penge pr. hund, for hvad? Altså, vil hjertens gerne betale 100 kr for en fed oplevelse, helt klart.

Og sidst men ikke mindst - kaster man bare hunden ud i det eller starter man hjemmefra med at øve noget? Eller gør man ligesom med træk, sætter hunden sammen med nogen som kan?

Bor jo også på Sjælland, så det er perfekt :-D

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det er bare helt OK

Du må lige udpensle hvad du mener Samle hvad? Hunde eller får?

Samle nogle sammy ejere som synes det kunne være sjovt at se om deres hunde tændte på de lodne dyr

Koste penge pr. hund, for hvad? Altså, vil hjertens gerne betale 100 kr for en fed oplevelse, helt klart.

En instinktest som det hedder koster penge, man kan sige leje af får, faciliteter og hjælp fra fåreejeren.

Og sidst men ikke mindst - kaster man bare hunden ud i det eller starter man hjemmefra med at øve noget? Eller gør man ligesom med træk, sætter hunden sammen med nogen som kan?

Man kaster hunden ud i det. Det er 110 % instinkter det drejer sig om og ikke noget man kan træne på hjemmefra. Rigtig dygtige og lydhører hunde har faktisk et seriøst minus, da de her skal følges deres natur og ikke lytte efter deres ejer - delvist :blink:

Her er et par billeder fra Sirius' instinkttest:

[media]http://www.paintedmagic.dk/Images/Hundene/Sirius/Working/2006-juli-1.jpg[/media]

[media]http://www.paintedmagic.dk/Images/Hundene/Sirius/Working/2006-juli-2.jpg[/media]

... og her er vi et par år efter:

[media]http://www.paintedmagic.dk/Images/Hundene/Sirius/Working/2009-Januar-9.jpg[/media]

Normalt har man ikke andre hunde, men enkelte gange kan man gøre det for at skabe mod hos den anden hund.

Her hjælper Sirius Ronja igang med at skabe interesse for dyrene:

[media]http://www.paintedmagic.dk/Images/Hundene/Ronja/2009-Maj-13uger-5.jpg[/media]

Du siger bare til hvis jeg skal hjælpe Jer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Flotte billeder.

Du må meget gerne hjælpe, jeg er sådan ok på bar bund her.

Ved du hvor mange hunde man skal være? Og skal det helst være samojeder allesammen? Vil prøve at ringe rundt til de par stykker jeg har snakket med her på Sjælland - men om de synes det er en genial ide, ved jeg altså ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hmm, hvis jeg møder Valentin, kunne jeg vel spørge ejer, om hun har mod på at forsøge og henvise hende her til tråden? :hmm: Det er Møffes best buddy - og en samojede :mrgreen:

Ja endelig. Eller giv hende mit telefonnummer (og sig hun skal lægge en besked, ellers ringer jeg højst sandsynligt ikke tilbage :engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja endelig. Eller giv hende mit telefonnummer (og sig hun skal lægge en besked, ellers ringer jeg højst sandsynligt ikke tilbage :engel:)

Ok, super!

Nu må vi se, om jeg får fanget hende... Synes vi møder dem ALT for sjældent! Vi så dem ikke i måneder, så mødtes vi 3 dage i træk og nu har vi igen ikke set hinanden siden dagen efter Møffe fik konstateret orm, øv altså. Men krydser for, at vi snart møder dem, for vufferne har det bare SÅ fedt sammen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Altså, jeg var jo i mols bjerge for nogle måneders tid siden, og der var rigtig mange geder... kunne godt se at Freya synes de var spændene... men også lidt farlige... de har horn de dyr:lol::lol::lol::lol:

Vi var inde i samme indhegning som dem, men Freya holdte sig til at kigge.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gik for mange år siden på Kastellet hvor de har får gående. Her mødte vi en border vi gik lidt med og da vi når hen til en af indhegninger hvor fårene går, går borderen i stå og glooooor på de pelsede dyr. Og alt ved den udstrålede "there's something I am supposed to do in a situation like this...."

Det er så imponerende hvad hunde har liggende af instinkter. Det samme går jo også med mine egne jagthunde... Det er en kamp at få en spaniel til at gå pænt i snor og uden snuden i jorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Du må meget gerne hjælpe, jeg er sådan ok på bar bund her.

Ved du hvor mange hunde man skal være? Og skal det helst være samojeder allesammen? Vil prøve at ringe rundt til de par stykker jeg har snakket med her på Sjælland - men om de synes det er en genial ide, ved jeg altså ikke.

Jeg vil da gerne hjælpe :blink:

Max 10 hunde ellers så får I ikke noget ud af det, men vil to min. en håndfuld.

Personligt kunne jeg tænke mig at det alle var hvide bamser :engel: - men blandninger er også velkommende, så længe der er hyrderacer i dem: det skal jo hyrde - ikke jage :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da gerne hjælpe :blink:

Max 10 hunde ellers så får I ikke noget ud af det, men vil to min. en håndfuld.

Personligt kunne jeg tænke mig at det alle var hvide bamser :engel: - men blandninger er også velkommende, så længe der er hyrderacer i dem: det skal jo hyrde - ikke jage :blink:

Nana er 1/2 labrador, 1/4 Border, 1/8 schäfer og 1/8 golden.

Er der så for meget jagthund i hende?

Når hun ser en fugl på afstand (10 meter), går hun ned i knæ og fastholder den med blikket og sniger sig ind på den.

Hun elsker at fange mus og gør som ræven - hopper med forbenene for at få dem frem.

Elsker at grave huller ( ved ikke om det er relevant)

Gør det hende til en jagthund eller...........?

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

Når hun ser en fugl på afstand (10 meter), går hun ned i knæ og fastholder den med blikket og sniger sig ind på den.

Hun elsker at fange mus og gør som ræven - hopper med forbenene for at få dem frem.

Hun lyder sq som Misja og der er kun JAGT i hende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

Altså, det lyder som Luna, og hende vil jeg absolut ikke kalde en hyrdehund... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jamen vi kunne jo også se om vi kunne arrengere det som en HF dag.

Godt nok er det kun hyrdehunde som kan prøves, men hvis nu andre havde lyst til en dejlig dag sammen med andre hundefreaks - og man kunne jo altid gå en tur sammen bagefter og lave et sammenskudsgilde i skoven ?

Det ene mulige sted ligger nær Jægerspris (der var jeg selvtræner fra tid til anden).

Det andet sted nær Holbæk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rikke bor tættere på, så må jeg overtale hende til at tage med og optage :mrgreen:

Nånånå! Bare kast bolden videre :mrgreen:

Jamen vi kunne jo også se om vi kunne arrengere det som en HF dag.

Godt nok er det kun hyrdehunde som kan prøves, men hvis nu andre havde lyst til en dejlig dag sammen med andre hundefreaks - og man kunne jo altid gå en tur sammen bagefter og lave et sammenskudsgilde i skoven ?

Det ene mulige sted ligger nær Jægerspris (der var jeg selvtræner fra tid til anden).

Det andet sted nær Holbæk.

Åhr, lyder hyggeligt, med sammenskudsgilde :banan:

Så kommer jeg og Møffe HELT klart med og tager billeder! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites