Hop til indhold

Lækkerier (næsten) uden kalorier


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Jeg er en frygtelig slikmund - en af de helt slemme, hvilket også har sat sine spor på sidebenene og vægten :???:

 

Da jeg snart skal til bryllup og gerne skulle kunne være i den købte kjole :damn: :mrgreen::engel: prøver jeg derfor at se mig om efter opskrifter på lækkerier (næsten) uden kalorier.

 

Jeg er da stødt på nogle og "opfundet" andre og vil gerne dele den sidste med Jer - i lyksalig håb om at der vil komme mange flere retur :engel:

 

- - -

 

Sorbet med chokolade:

 

500 g. bær efter smag (jeg har brugt skovbær og blåbær)

Sødemiddel på strøform efter smag

2 stiftpiskede æggehvider.

75 g. mørk chokolade (min 70 % hvis den skal være bare lidt sund)

"Krydderier" efter smag og bær, f.eks. vanille, kanel, lakrids mv.

 

Bærene pureres sammen med sødemiddel.

Blandning fryses til den får en konsistens som risengrød

Chokolade og æggehvider foldes i og de fryses ca. 5-6 timer - husk at rører ca. hver halvetime for at minske "nålene" i sorbeten.

 

- - -

 

Jeg giver bolden videre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Iskaffe

 

Nescafe, skummetmælk, flydende SØD og isterninger.

 

Hæld 2 tsk Nescafe i et glas og tilsat 3 del skummetmælk og en halv tsk.fuld SØD, pisk det godt med en lille mælkeskummer (evt blende det) og smid nogle isterninger i - serveres med sugerør :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jordbærshake

 

Skummetmælk (evt også kærnemælk), frosne jordbær og flydende SØD

 

Put det hele i en blender og blend :5up:

 

Bananshake

 

Skummetmælk, bananer (det bedste resultat fåes med lidt overmodne bananer) og isterninger

 

Put det hele i en blender og blend :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Bananshake

 

Skummetmælk, bananer (det bedste resultat fåes med lidt overmodne bananer) og isterninger

 

Put det hele i en blender og blend :5up:

 

Den laver jeg næsten, ved at fryse godt modnede bananer i skivre også blende med noget mælk. Evt. putter jeg vanillie i. Lækker og dejlig mættende!

 

... men kaffen - den må du godt holde for dig selv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Den laver jeg næsten, ved at fryse godt modnede bananer i skivre også blende med noget mælk. Evt. putter jeg vanillie i. Lækker og dejlig mættende!

 

... men kaffen - den må du godt holde for dig selv :mrgreen:

 

Syntes bananerne bliver lidt for hårde for min blender, hvis de bliver frosset :genert:

 

Kaffen beholder jeg gerne for mig selv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Er der nogen der ved, om man kunne lave marengs'er med sød i stedet for sukker?

 

Jeg ved det ikke, men hvorfor egentlig ikke?!

 

Tror sgi jeg vil gøre et forsøg, når jeg får mit køkken tilbage igen... medmindre du afprøver det først :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, men hvorfor egentlig ikke?!

 

Tror sgi jeg vil gøre et forsøg, når jeg får mit køkken tilbage igen... medmindre du afprøver det først :blink:

 

Gør jeg nok ikke ... jeg er jo lidt en spasser i et køkken ... så jeg ville nok kunne fårke dem up selvom jeg fulgte en helt idiotsikker opskrift :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Gør jeg nok ikke ... jeg er jo lidt en spasser i et køkken ... så jeg ville nok kunne fårke dem up selvom jeg fulgte en helt idiotsikker opskrift :mrgreen:

 

Ok, så skal jeg nok gøre et 1. klasses hæderligt forsøg... jeg er æxpert i alm marengs :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En dessert fra vores familie, da vi var på vægtkonsulenterne

 

2½ dl ymer

150 g hindbær eller 300 g jordbær

lidt flydende sødemiddel

 

Blend de frosne bær i ymeren.. Det giver en slags is:-D

 

Man kan også lave det som morgenmad, jeg brugte så bare banan i skiver og æble i tern istedet for bærrene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Havregrynskugler:

 

Jeg har ikke nogen decideret opskrift da jeg altid laver det på "gefühl":mrgreen:... men man skal blande i indtil man kan lide smagen og at de er faste nok til at trille.:blink:

 

Havregryn

kokos

Stærk kaffe

Rigtig kakaopulver

Sukker eller SØD

evt. rom eller romessens og appelsinsaft

 

Bland det hele og tril dem i kokos... sæt dem i køleskabet og lad dem stivne... derefter - SPIS!!:engel:

 

De smager ligesom romkugler... eller trøfler som vi kalder dem her:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna
Er der nogen der ved, om man kunne lave marengs'er med sød i stedet for sukker?

 

Jeg er sikker på min svigermor ved det... min kæreste har sukkersyg (har han haft siden han var barn) så er sikker på hun ved det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Dadelkonfekt:

 

400g dadler uden sten

200g mandler, m/skal

1 dl appelsinsaft

lidt kanel

kakaopulver

 

 

Dadler og mandler kommes i foodprocessor og males meget fint, appelsinsaften tilsættes.

 

Der trilles kugler af massen som vendes i kakaopulveret.

 

Det er simpelthen verdens sundeste slik, og de smager slet ikke af dadler( som jeg ikke kan li:mrgreen:)

 

Kan også laves med abrikoser, appelsin og kokosmel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Dadelkonfekt:

 

400g dadler uden sten

200g mandler, m/skal

1 dl appelsinsaft

lidt kanel

kakaopulver

 

 

Dadler og mandler kommes i foodprocessor og males meget fint, appelsinsaften tilsættes.

 

Der trilles kugler af massen som vendes i kakaopulveret.

 

Det er simpelthen verdens sundeste slik, og de smager slet ikke af dadler( som jeg ikke kan li:mrgreen:)

 

Kan også laves med abrikoser, appelsin og kokosmel.

 

Lyder rigtig lækkert - men også meget kalorietung :genert:

 

Er vild med dadler, men det er mit vægttab desværre ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Lyder rigtig lækkert - men også meget kalorietung :genert:

 

Er vild med dadler, men det er mit vægttab desværre ikke :vedikke:

 

Jeps jeg blev også overrasket over hvor herre bange kalorier der er i dadler :shock:

 

Jeg har lavet det med hakkede dadler, groft hakkede mandler, lidt vanilliesukker og evt. lidt honning. Virkelig kræs!

 

... og en lille side "stikpille" Mulline: mandler med skal ligefrem :mrgreen: Er det for at øge fiberindholdet :slem:

 

Du mener den tørre hinde ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Lyder rigtig lækkert - men også meget kalorietung :genert:

 

Er vild med dadler, men det er mit vægttab desværre ikke :vedikke:

 

Hmm..... opskriften er ellers fra køkkenrevolutionen:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeps jeg blev også overrasket over hvor herre bange kalorier der er i dadler :shock:

 

Jeg har lavet det med hakkede dadler, groft hakkede mandler, lidt vanilliesukker og evt. lidt honning. Virkelig kræs!

 

... og en lille side "stikpille" Mulline: mandler med skal ligefrem :mrgreen: Er det for at øge fiberindholdet :slem:

 

Du mener den tørre hinde ikke?

 

Ja det er for at øge fiberindholdet:mrgreen: og ja det er den tørre hinde, hvis du kan købe mandler med den hårde skal i dk, så sig lige til:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der ved, om man kunne lave marengs'er med sød i stedet for sukker?

 

 

Du kan ikke lave marengs med sød - men du kan lave det med Perfect fit - selvom jeg ikke vil anbefale det - for det bliver noget mærkeligt klisteret stads.

 

Jeg er diabetiker og jeg vil hellere spise den rene vare ens fylde mig med div. sødestoffer - man lærer nemlig når man har sådan en sygdom at nyde med måde - nogle gange koster det et par streger ekstra insulin - men hellere det end spise det kunstlige stads

 

Hvis du vil prøve det - så vær opmærksom på at for meget kan virkede stærkt afførende - samt at man kan få luft i maven :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Hvis man ikke er til sødemiddel og gerne vil drikke sodavand alligevel - så kan jeg varmt anbefalde Nicolines hyldedrik - uuuhhh den bliver man næsten afhængig af :shock:

 

- og Solero har lige lanceret en ny is med kokos, den er SUPER lækker og så "kun" med knap 100 kalorier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hvis man ikke er til sødemiddel og gerne vil drikke sodavand alligevel - så kan jeg varmt anbefalde Nicolines hyldedrik - uuuhhh den bliver man næsten afhængig af :shock:

 

- og Solero har lige lanceret en ny is med kokos, den er SUPER lækker og så "kun" med knap 100 kalorier.

 

Den is har jeg også prøvet... den startede med at virke rigtig god, men synes at halvvejs igennem at den blev lidt kvalm.. og jeg er ellers kokos-mán:lol:

 

den ville have været suveræn hvis de havde blandet ananas saft i - piña colada is:mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold
Ja det er for at øge fiberindholdet:mrgreen: og ja det er den tørre hinde, hvis du kan købe mandler med den hårde skal i dk, så sig lige til:mrgreen:

 

 

jeg køber tit mandler med rigtig skal, til jul. mener også bilka har haft dem, ellers hos grønt handleren. men har vist kun set dem til jul, men har heller ikke ledt efter dem uden for sæsonen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...