Hop til indhold

Kamphund beslaglagt.

Gæst topsytop
 Share

Recommended Posts

Hvorfor mon den beslaglægges, når det foregik på privat grund?

Ekstra Bladet - Denne hund skambed 2-årig i Taastrup

Uanset om det er på offentlig eller privat grund, må den stadig ikke bide.

Fordi det kan politiet ifølge hundelovens § 6, stk. 2.

Jeg gad vide om der var sket noget hvis faderen ikke havde løftet drengen op? :hmm:

Det har jeg også tænkt over - men mon ikke de fleste ikke-hundevante forældre ville gøre nøjagtig det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

der sker desværre meget i taastrup syntes jeg...

det er ikke så længe siden jeg hørte om nogen der havde efterladt deres amstaff uden for city 2...

man må bare håbe drengen ikke får varige men af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna
Uanset om det er på offentlig eller privat grund, må den stadig ikke bide.

Det har jeg også tænkt over - men mon ikke de fleste ikke-hundevante forældre ville gøre nøjagtig det samme.

Jeg har også taget min søn op, når det kom en hund, da han var 2 selvom jeg selv er vokset op med hunde... Han var bange for alle andre hunde end vores egen.. Han blev væltet af en lab hvalp (på 9 mdr) flere gange omkring 2års alderen, den ene gang havde den så meget fart på at han knaldede tilbage i et skab...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna
Men det plejer de da ikke for sådan noget, eller er det bare mig der ikke har hørt om det før ?

Tror du ikke grunden til man ikke har hørt om det før er at den del af loven jo er fra 1/7 ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

det er nok pga den nye hundelov... hvis jeg skal være ærlig syntes jeg det er en god måde de har reageret... for de får hunden vurderet selvom politiet selv kan bestemme om hunden skal aflives i følge den nye hundelov(sådan har jeg hvertfald læst den).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Fordi det kan politiet ifølge hundelovens § 6, stk. 2.

Jeg gad vide om der var sket noget hvis faderen ikke havde løftet drengen op? :hmm:

Uanset hvad er det jo ikke i orden at den har bidt. Hvis en hund kan finde på at bide bare fordi et barn bliver løftet op på armen, så er den i mine øjne ikke forsvarligt at have rendene rundt. Hvis man ved ens hund har de "tendenser" så må man søger for at den er lukket forsvarligt væk og det er uanset hvilken race det er. Så det er ikke noget "angreb" mod kamphunde.

Vi har selv en flatcoated retriever, som vi ikke stoler 100 % på, når det gælder andres børn. Vores egen datter er der ikke noget med overhovedet, men når der er andre børn her har vi ham altid lukket bag et hundegitter hvor han stadig kan følge med, og de kan snakke med ham gennem gitteret. Jeg kunne aldrig forestille mig at han ville bide umotiveret, men hvis han ligger og sover og en af børnene kommer farende og evt falder over/ind i ham, så ved vi ikke helt hvor vi har ham. Derfor tager vi aldrig nogle chancer med ham, når det gælder andres børn.

Man kan selvfølgelig ikke altid sige at ens hund med 100 % sikkerhed aldrig ville bide eller gøre noget, men de 2 andre stoler jeg på og har en "god mavefornemmelse" for at de ikke ville drømme om at gøre noget. Hvorimod Diesel er jeg mere usikker på og det er der mange årsager til. Og vi vælger derfor at sikre os, så vi forhåbentlig aldrig kommer i en situation hvor vi oplever at han bider, for det ville både være utilgiveligt over for barnet men også over for ham (at vi har sat ham i sådane en situation)

Jeg syntes bestemt ikke man kan "undskylde" bidet med at det måske var fordi drengen blev løftet op. Hunden er vel ikke "rigtig" i hovedet, hvis den kan finde på det, eller er det bare mig :vedikke: og igen vil jeg understrege, det har intet med racen at gøre, jeg havde haft samme mening hvis det have været hvilken som helst anden race.

Link til indlæg
Del på andre sites