Gæst Donner Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 Hej. Denne gang noget andet end allergi eller ej tråden! Når vi går tur, så bliver Chivas indimellem SÅ vild, at han hiver fast i snoren og flyver rundt. Når han er i det "mode" så er han slet ikke til at styre - og det er fanme belastende. Det er specielt, hvis vi lige har været sammen med nogen eller mødt en anden hund. Han elsker andre mennesker/dyr, men så bliver han bare "sindsyg" nogle gange - og det er altså ikke super fedt. Er der noget at gøre ved det eller er det bare en periode? Derudover, så har han det med at hoppe op og hive i andres shorts. Han gør det også på mig og i dag fik han så fat i benet på mig også, det gjorde mega ondt. Vi er igang med at lære, at man ikke hopper op, men det er jo svært, når man er hvalp og gerne vil snakke og bide i alt. Så tror bare det her er meget normalt - og det var jo ikke meningen, at han ville bide mig! På forhånd TAK! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Hej.Denne gang noget andet end allergi eller ej tråden! Når vi går tur, så bliver Chivas indimellem SÅ vild, at han hiver fast i snoren og flyver rundt. Når han er i det "mode" så er han slet ikke til at styre - og det er fanme belastende. Det er specielt, hvis vi lige har været sammen med nogen eller mødt en anden hund. Han elsker andre mennesker/dyr, men så bliver han bare "sindsyg" nogle gange - og det er altså ikke super fedt. Er der noget at gøre ved det eller er det bare en periode? Derudover, så har han det med at hoppe op og hive i andres shorts. Han gør det også på mig og i dag fik han så fat i benet på mig også, det gjorde mega ondt. Vi er igang med at lære, at man ikke hopper op, men det er jo svært, når man er hvalp og gerne vil snakke og bide i alt. Så tror bare det her er meget normalt - og det var jo ikke meningen, at han ville bide mig! På forhånd TAK! jeg synes, at det lyder som klassisk hvalpe-flip noget de vokser fra, håber jeg da ... når vores hvalp flipper, hjælper det at få lidt ro på ved at lave nogle nemme kontaktøvelser som han kender, eller kaste lidt godbidder, så han får næsen i gang og får flyttet sin opmærksomhed. held og lykke - og helt fri for bidmærker rundt omkring på kroppen blir man nok ikke med hvalp i hjemmet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 alle hvalpe har nok sådan en periode. Så hvis du ikke er i gang allerede - så gå i gang med at lære ham nogle små øvelser som sit - små søgelege - så han bliver afledt fra shorts og bare ben Med hensyn til at kaste sig rundt i snoren - så gør jeg det at jeg sætter mig på hug og nusser min hvalp lidt på brystet - får ham til at fokusere på mig - før vi går videre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Donner Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Tak for svaret begge to - det gav da lidt ro på. Og ja kan også godt få ham til at sætte sig ved mig, og det giver ham lidt ro på et stykke tid. Men han flipper også ud, hvis jeg siger til ham, at han ikke må bide i snoren. De første par gange virker det som om han tænker "Ok så lader jeg være" for så lige pludselig at blive sindsyg. Dog lyder det som en god idé med nogle søgeøvelser og sit osv. så det får ham lidt væk. Begge dele er han god til Jeg synes det er meget rart at høre, at jeg ikke er den eneste der oplever det! TAK! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Men han flipper også ud, hvis jeg siger til ham, at han ikke må bide i snoren. De første par gange virker det som om han tænker "Ok så lader jeg være" for så lige pludselig at blive sindsyg. Jeg synes det er meget rart at høre, at jeg ikke er den eneste der oplever det! TAK! Når en hvalp flipper er min erfaring at det har nærmest den modsatte effekt at prøve at skælde hvalpen ud... Det er lige som om at det kører dem endnu højere op. Du kan gøre et af to ting: 1) Ignorer hvalpen fuldstændigt. Stil dig stående med korslagte arme og kig på et eller andet i horisonten. Beskæftig dig overhovedet ikke med hvalpen før den er faldet ned - og snak så roligt til den. 2) Afled med hvad som helst. En kontaktøvelse, en foderbid ... Vær forsigtig med ikke at "belønne" hvalpen for at være vild. Hvad der virker bedst i situation må erfaringen vise. Held og lykke med det - det er meget normal hvalpeadfærd som de heldigvis vokser fra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Papilloner har noget sært cirkel-løb, troede Petrine havde hjerneskade i starten, hun elsker bare at spurte i cirkler eller 8-taller og krudte af, hvis hun får 'anfald' mens hun er i snor kan hun stadig bliver lige som Chivas. Det hjælper altid at tage snoren af, men jævnt upraktisk, hvis det fx er på strøget. Det er synet eller lyden af lykkelige hunde, noget lækkert (stranden, lækker mad, rådden fugl etc) der udløser hendes bananas-anfald. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Man kan i øvrigt løbe fra stuen ud i køkkenet og ud i gangen - og derefter ind i stuen igen i min lejlighed. Den cirkel spurtede Nura som lille under disse flip i en sådan grad at man kan se cirkelridserne i gulvet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Det lyder også lidt som Mickey. Han bliver også helt ekset når vi er ude og møder andre. Om det er mennesker eller dyr er ligemeget. Sætter mig så på hug og prøver at få hans opmærksomhed. det lykkes som regel også. Han sætter sig imellem mine ben og vi nusser til han er faldet til ro. Det fungerer for os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts