Gæst lillian53 Skrevet Juli 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2010 Min flat coat har endnu engang været hos dyrlægen(som hun heldigvis elsker selvom hun er blevet budt meget i det 1½ år hun har levet). Dennegang var det med hendes øjne, som bliver fyldt med noget som ligner betændelse, men dyrlægen mener det er allergi:vedikke: og hun skal derfor dryppes 6 gange om dagen indtil hun er symtomfri med binyrebarkhormon. ØV!!!! Hun er en sej tøs og det ser ikke ud til at genere hende væsentligt. Jeg har søgt i forum men kunne ikke lige finde noget specifikt om øjenallergisk reaktion. Er der nogen som har erfaring eller viden så hjælp, please? Sidste år var det foderallergi, hvilket vi fik løst ved at gå helt over til BARF. Hun har ikke haft dårlig mave i et ½ år:banan: Vi har i alt brugt omkring 20000 kr på dyrlægeregninger siden vi fik hende, men det har vi jo på sin vis gjort med glæde. Hun er bare fantastisk, men det er alligevel mange penge, ihvert tilfælde for os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillian53 Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Jeg føler mig lidt isoleret i dette forum har lidt fornemmelsen af at der er nogen der får hjælp og svar hver gang og andre får det ikke. Jeg er interesseret i hvorfor eller om jeg bare er paranoid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Jeg tror det skyldes, at der måske ikke er andre, der har oplevet samme problem. Og så er det lørdag aften, hvor de fleste ikke sidder foran skærmen. Så ingen grund til paranoia Jeg kan desværre heller ikke hjælpe dig. Laki havde også slem øjenbetændelse, men det skyldtes, at hans immunforsvar overragerede. Det var noget med en masse blærer inde i øjenlågene, der skulle skrabes ud, og så fik han pencillin eller noget i den dur i 1 uge, mens vi dryppede øjne i 10 dage (5 gange om dagen, jojo, det var stor lykke). Men hvis din dyrlæge siger, at det er allergi, så skal I vel mere kigge på, hvad hun er allergisk overfor? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Min flat coat har endnu engang været hos dyrlægen(som hun heldigvis elsker selvom hun er blevet budt meget i det 1½ år hun har levet). Dennegang var det med hendes øjne, som bliver fyldt med noget som ligner betændelse, men dyrlægen mener det er allergi:vedikke: og hun skal derfor dryppes 6 gange om dagen indtil hun er symtomfri med binyrebarkhormon. ØV!!!!Hun er en sej tøs og det ser ikke ud til at genere hende væsentligt. Jeg har søgt i forum men kunne ikke lige finde noget specifikt om øjenallergisk reaktion. Er der nogen som har erfaring eller viden så hjælp, please? Sidste år var det foderallergi, hvilket vi fik løst ved at gå helt over til BARF. Hun har ikke haft dårlig mave i et ½ år:banan: Vi har i alt brugt omkring 20000 kr på dyrlægeregninger siden vi fik hende, men det har vi jo på sin vis gjort med glæde. Hun er bare fantastisk, men det er alligevel mange penge, ihvert tilfælde for os. Allergi sætter sig ikke et bestemt sted men kan give en masse forskellige symptomer der kan optræde nogle steder i nogle perioder, andre steder i andre perioder. Nogle hunde kan have det som kløe på tæer og i hovedet eller hele kroppen, andre får betændelsestilstande i huden (gerne mave/ lyske) eller i ører eller øjne. Jeg er erfaren i det at have allergihund og vil anbefale dig at opsøge en dermatolog der kan finde ud af præcis hvad det er din flatter (undskyld for spam) ikke kan tåle og måske tegne en sygeforsikring på din hund inden (det kan ofte betale sig). Nu er jeg jo flatter entusiast, så må jeg bede dig sende en PM om hvor hun (hvad hedder din hund?) er fra, og evt. hvad hendes forældre hedder. Håber hun får det bedre, for det er jo ikke rart at se ens hund sådan gå og skrante. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Jeg tror det skyldes, at der måske ikke er andre, der har oplevet samme problem. Og så er det lørdag aften, hvor de fleste ikke sidder foran skærmen. Så ingen grund til paranoia Jeg kan desværre heller ikke hjælpe dig. Laki havde også slem øjenbetændelse, men det skyldtes, at hans immunforsvar overragerede. Det var noget med en masse blærer inde i øjenlågene, der skulle skrabes ud, og så fik han pencillin eller noget i den dur i 1 uge, mens vi dryppede øjne i 10 dage (5 gange om dagen, jojo, det var stor lykke). Men hvis din dyrlæge siger, at det er allergi, så skal I vel mere kigge på, hvad hun er allergisk overfor? Allergi er jo netop når immunforsvaret overreagerer og det du beskriver var det første tegn jeg så på at min flatter havde allergi (i en alder af 10 uger). ...... altså ikke for at gøre dig bekymret eller ked af det. Og det første vil jeg da give dig helt ret i. Man skal ikke tage tingene så personlige, for så bliver man ked af at være herinde. Føler man ikke at man får svar nok, kan det være en god idè at gøre som TS gør her, nemlig at spørge igen. Der startes så mange nye tråde at emnerne glider meget hurtigt ned gennem siden og så ser man det måske ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillian53 Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Har sendt en PB til dig Ascha. Jeg er nok bare lidt følsom - synes vi har været forfulgt af uheld:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts