Gæst MissLuna Skrevet Juli 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2010 jeg kan altså godt lide at bestemme hvor mine hunde er henne, når de er alene... Men det er lidt som om Luna ikke er med på den.´ Hun er begyndt at åbne døren ind i soveværelset når de er alene (sengen er bare lidt bedre at ligge i og den dufter dejlig) Er der en der har et godt råd til at lære hende at lade være med at åbne døre når hun kun gør det når vi ikke er hjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 du ka ikke låse døren? Det gjorde jeg i starten for at lære min hunkat at det er forbudt at åbne døre. Nu ved jeg ikke hvordan hunden åbner døren, men jeg havde også held med dække håndtaget til. F.eks. et halstørklæde bundet rundt om håndtaget og vupti så fattede katten ikke at det var der man åbnede døren. Det trick lærte min mor mig, fra dengang de skulle lære deres gamle tæve ikke at åbne døre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Desværre så har vi ikke nøglen... den er vi kommet til at smide væk... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Anton kan også godt lide at åbne døre, så kræver situationen at han bliver i et bestemt rum, så tager vi dørhåndtaget af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 1) skydelås som sættes lidt højt på døren - den kan hun ikke lukke op 2) montere et børnegitter - men det kan hun vel hoppe over Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Hvis det er alm. dør håndtag, kan de bare vendes. Du vender dem op af så de skal trykkes ned til venstre, eller skifter dem ud med runde. Tit kan vanen brydes med at vende dem et stykke tid, ingen succes = uønsket adfærd stopper. Det virkede for mine forældres hund, de vendte det i ca 2 måneder så har han ikke forsøgt siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Hvis det er alm. dør håndtag, kan de bare vendes. Du vender dem op af så de skal trykkes ned til venstre, eller skifter dem ud med runde.Tit kan vanen brydes med at vende dem et stykke tid, ingen succes = uønsket adfærd stopper. Det virkede for mine forældres hund, de vendte det i ca 2 måneder så har han ikke forsøgt siden. Det prøver vi... tak, havde slet ikke selv tænkt på det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 jeg kan altså godt lide at bestemme hvor mine hunde er henne, når de er alene... Men det er lidt som om Luna ikke er med på den.´Hun er begyndt at åbne døren ind i soveværelset når de er alene (sengen er bare lidt bedre at ligge i og den dufter dejlig) Er der en der har et godt råd til at lære hende at lade være med at åbne døre når hun kun gør det når vi ikke er hjemme Nu er det måske ikke ligefrem et svar på dit spørgsmål jeg kommer med ...men da jeg fik Chilli, besluttede kæresten og jeg at hun måtte færdes OVERALT i både min lejlighed og i hans parcelhus, når vi var på besøg der og hun skulle være alene. Det gjorde vi af den simple grund, at vi ikke ville have dørene ødelagt af kradsen, biden og spring (har tidl. haft hund der ødelagde døre, tapet, karme osv) At Chilli nu kan færdes i hele huset/lejligheden gør, at hun åbenbart ikke synes det er særlig interessant at gå i de rum hun som regel ikke har noget at gøre i - for oftest ligger hun og sover i sin kurv når vi vender hjem igen og hverken sofa, stole eller seng bliver benyttet når vi ikke er hjemme (vi HAR checket!) Tror det er lidt som med børn - jo flere forbud, des mere interessant bliver det... Bare en mening Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Tror det er lidt som med børn - jo flere forbud, des mere interessant bliver det... Bare en mening Giver dig helt ret, men det er surt når det er yderdøren den åbner :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Tror det er lidt som med børn - jo flere forbud, des mere interessant bliver det...Bare en mening Giver dig helt ret, men det er surt når det er yderdøren den åbner :blink: Øhm, I har vel ikke yderdøren ulåst, når I ikke er hjemme...eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Nu er det måske ikke ligefrem et svar på dit spørgsmål jeg kommer med ...men da jeg fik Chilli, besluttede kæresten og jeg at hun måtte færdes OVERALT i både min lejlighed og i hans parcelhus, når vi var på besøg der og hun skulle være alene. Det gjorde vi af den simple grund, at vi ikke ville have dørene ødelagt af kradsen, biden og spring (har tidl. haft hund der ødelagde døre, tapet, karme osv) At Chilli nu kan færdes i hele huset/lejligheden gør, at hun åbenbart ikke synes det er særlig interessant at gå i de rum hun som regel ikke har noget at gøre i - for oftest ligger hun og sover i sin kurv når vi vender hjem igen og hverken sofa, stole eller seng bliver benyttet når vi ikke er hjemme (vi HAR checket!) Tror det er lidt som med børn - jo flere forbud, des mere interessant bliver det... Bare en mening Se her ville de ikke virke... for vi har prøvet at lade døre stå åben... men så ligger hun i min seng, på sofaen, står på sofabordet og smider alt på sin vej ned... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Se her ville de ikke virke... for vi har prøvet at lade døre stå åben... men så ligger hun i min seng, på sofaen, står på sofabordet og smider alt på sin vej ned... He he....jeg har så åbenbart bare en godt opdraget hund :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 kan jo også være at det ville være trykt for hende hvis i lagde en gammel trøje i hendes seng, med jeres duft, så hun føler sig tryk selvom i ikke er der.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 He he....jeg har så åbenbart bare en godt opdraget hund :slem: Desværre så gjorde dem vi købte hende af heller ikke ret meget for at hvalpende i andre rum end bryggerset.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Desværre så gjorde dem vi købte hende af heller ikke ret meget for at hvalpende i andre rum end bryggerset.. ...det forklarer jo lidt - så er du jo uden skyld :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts