Gæst WhoLetTheDogsOut Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Uuhh... Nu er vente-tiden altså for lang! . Nu tager familien og jeg ud og kigger på Grand Danois i en kennel i Roskilde her på torsdag i næste uge. (Great-Bel) Der er specielt en lille sort han, der er ufattelig dejlig og nøj - hvis jeg havde pengene lige nu, var jeg taget ud til Roskilde! . Men de koster 10.000 :stupid: . Nu er det ikke så ufattelig meget for en GD, hvor der både følger stamtavle, pas osv med, men så synes familien altså vi skal vente, så vi har lidt flere penge, til oktober hvor de får et nyt kuld d. 24 august. (Men de vil selvfølgelig være klar i oktober til at blive solgt.) - Det var så min historie, men jeg ville hører om I har nogle gode råd til når vi får den lille med hjem? Angående mad - til jer der har GD, hvilket foder mærke synes I er speciel godt? Er der noget man skal tage meget hensyn til i starten når man har en GD? Og kom selvfølgelig også med andre gode råd, hvis I har lyst. :5up: Tak på forhånd! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Jeg har ingen forstand på GD vil bare sige at selvom jeg godt kan forstå hvor svært det må være at kigge på de nuttede hvalpe og vide at man skal vente flere måneder, så synes jeg det er så fornuftigt at i venter til økonomien er til det :5up: Vi havde sparet op og alligevel er vi blevet lidt overraskede over hvor mange startudgifter der er med en hvalp. Han få bestemt hvad han har behov for og meget mere til men vi har da selv måtte skære ned på vores eget forbrug... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Ja det er dyrt at have hund - for man vil jo gerne de får det bedste. Jeg har 3 hunde i mellemstørrelse og har lige købt foder hjem for 1000 kr. samt lidt ekstra tyggeting. Mine hunde får altid mindst to forskellige slags foder - som jeg så bytter ud med en ny type næste gang de skal have. Det eneste jeg kan komme med er at det er fornuftig at vente til man har pengene - for det koster i sær når det er den første hund - for med tiden får man samlet lidt sammen som den næste kan overtage - sådan har det været her hos os. Jeg bør lige sige - ikke for at skræmme men med en oktoberhvalp kan det trække ud med renligheden. Min ene beagle er fra sidst i august og vi fik ham sidst i oktober og det var rigtig svært med renligheden - hvor der først var hul igennem i marts måned året efter. Sådan behøver det ikke være for jer - men vinterhvalpe er generelt sværere at gøre renlige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ida Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Nu har jeg naturligvis ikke en ren GD men vores dejlig GD blanding må gøre det ud for en.:slem: Jeg tænker lidt om i har overvejet at det langt fra kun er en engangs udgift, hvis købsprisen er et problem så bliver indkøb af mad mm. det bestemt også. Men det har i helt sikkert tænkt over. Som eksempel kan jeg sige at vores pige spiser for tæt på 1000 kroner om måneden lige i øjeblikket, en GD er absolut i den dyre ende når det angår foder. Dertil kommer uforudsete dyrlæge udgifter, og der skal man være obs. på at grand danoisen kan ligesom alle andre store hunde få problemer med led og knogler, og så ryger der måske kiropraktor oven i. Tyggeben, legetøj oa. som vores fortærrer i stor stil er også en udgift:blink: Tandpleje og evt. tilskudsfoder. Når jeg så er kommet med alle formaningerne, så er det en fantastisk race i har valgt, nok den mest fantastiske hvis man spørger mig:genert:. Men det er også en race man bør være meget forsigtig med, meget korte lufteture, passe på med trapper, for vild leg osv. Hvad angår foder, så startede vi med Royal canin, det fungerede hun godt på, men nu bruger vi istedet Olivers som jeg dog ikke er helt så tilfreds med, selvom jeg synes bedre om indholdet. Det er om at prøve sig frem, og så starter man normalt med det de fik hos opdrætter. :blink: Held og lykke med vapsen.... Vi glæder os til at se billeder:lun::hjerte: Forstår helt godt hvor meget du glæder dig, det er næsten ulideligt:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts