Hop til indhold

Hjem fra ferie og straks til dyrlæge


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Vi trådte ind af døren for godt 1 time siden og bemærkede straks at bulen på siden af skippers hovede som ellers var forsvundet er kommet tilbage i stor stil :cry: kunne heldigvis få en tid ved dyrlægen i eftermiddag så nu skal vi have den helt store undersøgelse igang med røntgen osv...

Det kan jo ikke passe at han har slået hovedet på præcis samme sted igen, så noget må der være galt :confused: øv øv øv godt man har sygeforsikring og godt vi nåede det inden weekenden går igang

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da træls! Hundepasser havde ikke bemærket noget på ham?

 

Jeg håber, at han snart får det godt. Og du må lige skrive, hvad dyrlægen siger.

 

Nej de bemærkede det først da vi selv sagde noget. Men i deres forsvar så dukkede den op i løbet af 1 times tid den første gang han fik den så det behøver ikke være noget han har gået med længe :vedikke:

 

Ja det skal jeg gøre... man kan heldigvis ikke mærke noget på ham overhovedet så satser på det ikke gør ondt, men bulen skal væk! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Nååårh hvor synd for lille Skipper :megaked:

Og en træls én at komme hjem fra ferie til....

Håber dyrlægen kommer med et brugbart svar og at det ikke er noget slemt.

God bedring til Skipper :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en byld, men heldigvis ikke relateret til tænderne eller knoglerne. Den sad i bløddelene tror jeg dyrlægen kaldte det. Så nu er han blevet bedøvet, barberet, fået skåret bylden op og renset den.

Der er stadig en del betændelse i den så vi skal selv rense den et par gange over weekenden hvilket jeg IKKE glæder mig til :cry: vi har fået en sprøjte med desinficerende salve med hjem som vi skal sprøjte ind i såret. Tror ikke skipper bliver glad for os...

 

Vi har også fået et mindre arsenal af penicillin og smertestillende med hjem og skal så se det an i 5-6 dage og hvis det ikke bliver bedre må vi afsted igen.

 

Skipper har pevet lidt siden vi kom hjem, men ligger nu og sover sammen med den elgbamse vi havde med hjem til ham fra Norge i dag :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Det var en byld, men heldigvis ikke relateret til tænderne eller knoglerne. Den sad i bløddelene tror jeg dyrlægen kaldte det. Så nu er han blevet bedøvet, barberet, fået skåret bylden op og renset den.

Der er stadig en del betændelse i den så vi skal selv rense den et par gange over weekenden hvilket jeg IKKE glæder mig til :cry: vi har fået en sprøjte med desinficerende salve med hjem som vi skal sprøjte ind i såret. Tror ikke skipper bliver glad for os...

 

Vi har også fået et mindre arsenal af penicillin og smertestillende med hjem og skal så se det an i 5-6 dage og hvis det ikke bliver bedre må vi afsted igen.

 

Skipper har pevet lidt siden vi kom hjem, men ligger nu og sover sammen med den elgbamse vi havde med hjem til ham fra Norge i dag :lun:

:ae:

 

God bedring herfra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Nårh lille Skipper da!

 

Min Skipper kat fik også sådan en byld engang - jeg gik også i gang med at skrive om det, men så lød det bare så klamt så jeg tænkte at det gad du nok ikke komme hjem til hvis det nu var noget andet :genert:

 

Skal i også trykke på det? Skulle vi, monster klamt! Fik at vide at det højst sandsynligt skyldtes et lillebitte sår som vores anden kat nok lige havde givet ham med en klo. Skipper var ikke bedøvet da han fik den skåret (puuuuh hvor var dét osse klamt :mrgreen:) men han så HELT lettet ud i hovedet, jeg tror faktisk det er rart for dem at få "taget trykket".

Men godt i kom til dr. dyr, det kan nemlig udvikle sig så dyrene får feber og videre..

 

God bedring til ham! Rigtige mænd barberer sig - bare sig det til ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D han er godt nok slået ud meget mere end sidst hvor han var i fuld bedøvelse :hmm:der var han med til hundetræning og i hopla 5 timer senere.

 

Nu ligger han bare og sover, han har endda tisset i kurven mens han lå der :cry: mon det kan skyldes enten den anden type bedøvelse? Eller at han fik et ordentlig skud smertestillende denne gang?

 

Han har ellers været med et smut i haven og tisse og har også spist lidt aftensmad med god appetit. Jeg ville godt nok også være bekymret hvis han ikke orkede at spise! Man er vel labrador :-D

 

Nå jeg håber bare at han er mere frisk i morgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh lille Skipper da!

 

Min Skipper kat fik også sådan en byld engang - jeg gik også i gang med at skrive om det, men så lød det bare så klamt så jeg tænkte at det gad du nok ikke komme hjem til hvis det nu var noget andet :genert:

 

Skal i også trykke på det? Skulle vi, monster klamt! Fik at vide at det højst sandsynligt skyldtes et lillebitte sår som vores anden kat nok lige havde givet ham med en klo. Skipper var ikke bedøvet da han fik den skåret (puuuuh hvor var dét osse klamt :mrgreen:) men han så HELT lettet ud i hovedet, jeg tror faktisk det er rart for dem at få "taget trykket".

Men godt i kom til dr. dyr, det kan nemlig udvikle sig så dyrene får feber og videre..

 

God bedring til ham! Rigtige mænd barberer sig - bare sig det til ham :-D

 

Haha nej vi skal heldigvis ikke trykke på det, vi skal stikke en sprøjte ind i hullet og rense betændelsen ud med det salve der er i sprøjten. Hmm det lyder vist næsten lige så klamt :hmm:

 

Beskeden er bragt videre! Jeg prøver også at overbevise ham om at rigtige mænd godt kan sove med bamser og det er vist endelig lykkedes... normalt har han dem gemt inde under vores seng så ingen opdager at de er der :engel: Men hvis vi kommer til at fjerne dem så kan lillemanden ikke sove før de er fundet og anbragt under sengen igen, tossehund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Rigtig god bedring med ham.

 

Det i skal sprøjte i er ikke så svært , hvis bare hunden er nogenlunde rolig.

 

Brugte det da Fie havde "byld" på poten, desværre kunne det ikke tage det hele dernede, hvor alt skidtet kommer

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig god bedring med ham.

 

Det i skal sprøjte i er ikke så svært , hvis bare hunden er nogenlunde rolig.

 

Brugte det da Fie havde "byld" på poten, desværre kunne det ikke tage det hele dernede, hvor alt skidtet kommer

 

Han vred sig helt vildt hos dyrlægen, men håber han vil være lidt mere rolig herhjemme og når det bare er os...

 

Ja på poten må det da være næsten umuligt at slippe af med, så er kinden trods alt bedre

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Stakkels lille Skipper, det ser da vildt ud med den byld! Godt han har fået det "fikset" hos dyrlægen og håber at han tager behandlingen i stiv pote.. Rigtig god bedring med ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skipper har det heldigvis meget bedre her til morgen :-D han (og jeg :oops:) fik overtalt kæresten til at man godt må sove i sengen når man er syg så vi havde en rigtig hygge/putte nat :lun: han vågnede kl 6 og var frisk og frejdig :stupid: men det var vist også forståeligt nok da han havde sovet næsten uafbrudt siden 16.30...

 

Vi skal til hundetræf med nogle andre herindefra i eftermiddag, dyrlægen har givet lov, han mente faktisk det ville være dumt ikke at tage afsted. Jeg vil dog lige holde øje med at de andre hunde ikke bliver overdrevent interesserede i såret, men så kører vi bare igen :-D

 

Behandlingen skal vi igang med om lidt, jeg har fået lov til at "nøjes" med at holde ham mens kæresten ordner såret. Vi er enige om at vi ville foretrække det sad på fx ryggen og ikke lige omkring øjet :???: men det skal nok lykkes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...