Aslan Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Aslan har altid haft sart mave. Får han et griseøre, sikker gevinst, blød mave. Spiser han for meget tyggeben - blød mave. Nu har han været på pencilin i 10 dage, og imens han fik pencilinen, kunne vi holde nogen lunde styr på maven. Men da vi så stoppede med pencilinen, fik han - ikke diarre - men værre en blød mave. Så røg han jo på ris! 1½ dag senere var maven fin. Så fik han 1 håndfuld mad i om morgenen, middagen og aftenen, og dagen efter øgede vi, og så fik han blød mave igen. Vi har også prøvet pro-kolin som hjælper en smule, men langt fra nok. Jeg tror problemet ligger i at når aslan har problemer med maven, spiser han kviste og græs. Kvistene går nok ind og gør maven værrer. Han får også a38 og et stykke toats i kogt vand som er afkølet. Men syntes ikke det hjælper. Nu skal vi på ferie, og overvejer kraftigt at sulte aslan den dag vi skal i jesperhus blomsterpark Eller måske han bare skal have ris den morgen (så er jeg iogså sikker på at han får nok væske) Men hvordan skal vi få styr på maven igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Hvis hans mave fik det bedre af at være på pencilin, så ville jeg nok overveje om han ikke har en hårdnakket maveinfektion, og få dyrlægen til at udskrive endnu en omgang pencilin så I kan få helt kål på den infektion. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Tjae, men den var jo ikke bedre end FØR han kom på pencilin, men må jo prøve at ringe på Mandag, godt nok er vi på mors, men hvis han skulle have pencilin igen, så kunne man vel få vores dyrelæge til at ringe til en deroppe der kan udskrive noget penicilin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Tjae, men den var jo ikke bedre end FØR han kom på pencilin, men må jo prøve at ringe på Mandag, godt nok er vi på mors, men hvis han skulle have pencilin igen, så kunne man vel få vores dyrelæge til at ringe til en deroppe der kan udskrive noget penicilin Så misforstod jeg, jeg troede at hans mave havde fået det bedre end normalt imens han var på pencilin? Jeg ved godt at mange herinde fra sværger til A38, men ifølge KBH dyrehospital, så har hunde rent faktisk slet ikke godt af det, så det kan måske være medvirkende til at han bliver ved med at få dårlig mave? Hos mennesker der bliver ved med at have blød mave, der sørger man jo får at de får en mere fiberholdig kost, og det plejer at hjælpe, så kunne I måske giver ham noget HUSK (fiberskaller) i hans kost og se om det hjælper? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Det lyder lidt som om han ikke kan tåle det foder han får. Hvis han bliver ved med at få dårlig mave.. Men det er jo svært at skifte foder på ham, når han er lidt kræsen (som jeg synes at kunne huske, at han er, ikke?) Måske det er hjemmelavet, I skal i gang med? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Ja jeg tænker også hjemmelavet, må jeg sige. Har også hørt godt om HUSK, de fås vist i de fleste større supermarkeder, synes jeg at have set. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Ja jeg tænker også hjemmelavet, må jeg sige. Har også hørt godt om HUSK, de fås vist i de fleste større supermarkeder, synes jeg at have set. Og matas har vist også HUSK Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Jeg ved godt at mange herinde fra sværger til A38, men ifølge KBH dyrehospital, så har hunde rent faktisk slet ikke godt af det, så det kan måske være medvirkende til at han bliver ved med at få dårlig mave? Selvom Petrine har stål-mave så sværger jeg mere til hytteost, det skulle have samme effekt og være godt for hunde - det har hun altid fået efter en omgang mavesplat, måske værd at prøve på Aslan? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Så misforstod jeg, jeg troede at hans mave havde fået det bedre end normalt imens han var på pencilin? Jeg ved godt at mange herinde fra sværger til A38, men ifølge KBH dyrehospital, så har hunde rent faktisk slet ikke godt af det, så det kan måske være medvirkende til at han bliver ved med at få dårlig mave? Hos mennesker der bliver ved med at have blød mave, der sørger man jo får at de får en mere fiberholdig kost, og det plejer at hjælpe, så kunne I måske giver ham noget HUSK (fiberskaller) i hans kost og se om det hjælper? Ja så hjælper det jo ikke at give ham a38 Tror faktisk min mor har noget HUSK :hmm: Og skal også lige have stoppet kameraten i at købe for meget a38. Ville brune ris også hjælpe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Selvom Petrine har stål-mave så sværger jeg mere til hytteost, det skulle have samme effekt og være godt for hunde - det har hun altid fået efter en omgang mavesplat, måske værd at prøve på Aslan? Hytteost er meget bedre, det indeholder ikke det som ifølge dyrlægerne gør A38 skidt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Selvom Petrine har stål-mave så sværger jeg mere til hytteost, det skulle have samme effekt og være godt for hunde - det har hun altid fået efter en omgang mavesplat, måske værd at prøve på Aslan? Han elsker ost, så hvorfor ikke hytteost Og det må jeg jo også spise Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Det lyder lidt som om han ikke kan tåle det foder han får. Hvis han bliver ved med at få dårlig mave.. Men det er jo svært at skifte foder på ham, når han er lidt kræsen (som jeg synes at kunne huske, at han er, ikke?) Måske det er hjemmelavet, I skal i gang med? Men der var jo ikke noget med foderet før (altså ikke mere end der har været på alle andre fodre) og han gider ikke hjemmelavet mere end 3 dage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Hvor meget husk skal han have? Og hvor meget hytteost? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Hvor meget husk skal han have? Og hvor meget hytteost? Jeg ved det ikke, jeg ville bare prøve mig lidt frem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Sidst vi var nede for at blive vaccineret, kom aslan på pencilin, og kunne derfor ikke blive vaccineret. Nu skal vi ned i morgen til den årlige tjek og vaccine, men da aslan stadig har problemer med maven, dog mindre, så bliver det "spændende" om han bliver vaccineret eller om han skal på penicilin for mave probemer Han har fået pro-kolin 3 gange om dagen, ef 5 strger stykket. Og husk og hytteost, men ved ikke om det har noget at sige. Jeg tænker også lidt om Aslan kan have stresset mave, han får tit blød afføring når vi er i århus eller han er nede og lege med svigernes frida. Så måske vi skulle give det weekenden over nu vi er kommet hjem fra ferie :hmm: Men det må dyrelægen jo vide :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Sidst vi var nede for at blive vaccineret, kom aslan på pencilin, og kunne derfor ikke blive vaccineret. Nu skal vi ned i morgen til den årlige tjek og vaccine, men da aslan stadig har problemer med maven, dog mindre, så bliver det "spændende" om han bliver vaccineret eller om han skal på penicilin for mave probemer Han har fået pro-kolin 3 gange om dagen, ef 5 strger stykket. Og husk og hytteost, men ved ikke om det har noget at sige. Jeg tænker også lidt om Aslan kan have stresset mave, han får tit blød afføring når vi er i århus eller han er nede og lege med svigernes frida. Så måske vi skulle give det weekenden over nu vi er kommet hjem fra ferie :hmm: Men det må dyrelægen jo vide :5up: Jeg ville lige tage en snak med dyrlægen, bare for at være på den sikre side, når i alligevel skal afsted i morgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts