Hop til indhold

Jubiiii

Gæst Ida
 Share

Recommended Posts

Endnu en tråd om slankekost

Jeg havde bestilt noget slanke kost hjem fra tyskland, men da det ikke kom hjem hurtigt nok måtte jeg finde noget midlertidigt. Det blev select gold light fra maxi zoo mini 1-10 kg.. Jeg var absolut ikke tilhænger af det, men det jeg måtte lade tvivlen komme det til gode.:genert:

Han har været på kur siden december og har intet tabt sig uanset hvad vi har prøvet, både dyrlægens forskellige slags foder og andet.

Men nu har han tabt sig 400 g. på en mdr. og mangler nu kun at tabe sig 400 g. mere:lol::lol:

Han får ikke meget tørfoder, ca. 50 g. men til gengæld får han mange grøntsager af de sunde, altså ikke majs og sådan noget, men salat og agurk, gulerødder mm som fyldstof..

Nu vil jeg så høre om det er helt galt at fodre med select gold, eller jeg godt kan tillade mig det. Sofus virker til at trives fint på foderet og har godt med energi.

indhold

44% rismel

20%lammekødsmel

14% byg

roetrævler

fjerkræfedt

levrhydrolisat

kartoffelprotein

solsikkeolie

rapsolie

hørfrø

natriumklorid

havalger

anis

kommen

råprotein 22%

råfedt 8,5%

råfibrer 4%

råaske 8,5%

kalcium 1,35%

fosfor 0,8%

natrium0,35%

magnesium 0,08%

Personligt er jeg ikke så glad for indholdet, men dyrlægen siger vi ikke skal bekymrer os så længe han ikke er mager får han det han skal...! Hvad siger i til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil give dyrlægen ret - så længe han få det han skal, så er der ikke noget at bekymre sig om. Men jeg mener bare ikke at han får det han skal på det foder. Hovedbestanddelen er rismel, der er korn i og så er proteinbasen ovenikøbet affaldsprodukter (lammekødsmel). Jeg ville personligt ikke bruge det foder til minde hunde, men kan godt forstå at du har lyst til at fortsætte med det, når du nu har set en positiv effekt.

Især med en hund på skrump synes jeg at foderet er vigtigt - for de får så lidt, at det er vigtigt at deres behov bliver dækket ind af de få gram de rent faktisk får.

Og så lige en strøtanke: Måske taber han sig netop af det foder, fordi næringsindholdet er forkert og han derfor optager det dårligt?

Har du lagt mærke til om der kommer mere ud i den anden ende end der plejer?

Link til indlæg
Del på andre sites