Hop til indhold

Tandskift


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

Hej, vores lille øjesten er nu snart 8 mdr og vi kan se hun har to rækker tænder, hvornår skal vi gribe ind og få resten trukket ud, som hun ikke selv kan tabe?

 

Lige et sidespring, hvornår kommer de i løbetid og i hvor lang tid er de det? hvordan er cyklus?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ring til dyrlægen og hør ad. Jeg tror bestemt ikke de falder ud af sig selv, men tror I skal have dem fjernet operativt. Når hunden er 8 måneder skulle tænderne for længst være faldet ud af sig selv.

 

Ift. løbetid varierer det meget. Store hunde omkring 7-9 måneder og små hunde omkring 6-7 måneder. Men jeg har oplevet en del, der ikke har deres første løbetid før de er knapt et år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja i skal en tur forbi dyrlægen, og det lyder forholdsvis voldsomt med alle de tænder, men vi må håbe de ikke har skubbet til de blivende tænder. Operativt lyder så voldsomt, men Sofus havde dog ringe mén da han første havde fået fjernet de overskydende tænder.

 

Med henblik på løbetid er det meget individuelt, og i skal ikke blive nervøse hvis hunden er over et år før den kommer i løbetid, det er ganske normalt. Både 13 og 14 mdr. ville jeg slet ikke bekymre mig om.! Vores tæve er pt. et år, og hun er stadig ikke kommet i løbetid...:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...