Hop til indhold

er det normalt ?

Gæst Röskva
 Share

Recommended Posts

Gæst Röskva

ja så har vi haft Röskva i 1½ månede, og syntes det går rigtigt godt :-D

men jeg undres...

hendes hundekurv står i soveværelset, ved siden af vores seng ( i min side), nå vi går i seng går hun med og ligger sig ned i kurven, men efter 15-30 min går hun op og ligger sig under sengen, og der falder hun i søvn men om morgen når vi vågner ligger hun i den anden side over ved min kæreste.

hvorfor den natte vandring ? og hvorfor under sengen ? kan hun ikke lide sin kurv ? er hun utryk eller er det helt normalt ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det er unormalt, men Skipper gør præcis det samme :-D jeg sover ret let så jeg vågner som regel ganske kort når han flytter sig og han snorker stort set inden han når at lægge sig igen :lun: så i vores tilfælde tror jeg bare det handler om at skifte liggestilling, lidt som vi selv ligger og vender os i sengen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Chilli - som nu er 1½ år - har gjort det samme fra starten af da jeg fik hende.

Hun lægger sig i sin kurv ved siden af min seng, når jeg går i seng.

Men i løbet af natten går hun ofte ud og lægger sig i gangen foran hoveddøren.

Når vi er hos kæresten lægger hun sig også først ned ved siden af mig på gulvet ved siden af sengen, men i løbet af natten går hun ind og lægger sig i sin kurv i stuen, eller lægger sig på gulvet i entreen, foran hoveddøren.

Om det er normalt eller ej, ved jeg ikke?

Men hun virker ikke specielt utryg, nervøs eller ukomfortabel hvorend hun sover ;-)

Tror nærmere det netop er fordi hun føler sig tryg og derfor har flere sovepladser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er meget normalt. Herhjemme er det så lidt omvendt, Nelson starter med at ligge på gulvet, og så senere (når han fryser lidt(?)), så kommer han hen i kurven og putter sig op ad siderne.

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er meget nattevandring hos vores hunde, og det handler mest af alt bare om at finde et bedre og mere behageligt sted at sove i løbet af natten. Som en anden siger; det er at se som når vi skifter sovestilling.

Vi starter som regel med alle tre på gulvet. Det er typisk ved 5 tiden den første hund har fundet vej til fodenden (selvom man ihærdigt forsøger at få den ned i sin egne halvsovende tilstand). Ved 7 tiden har alle tre som regel fundet sig en plads i det bløde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio ligger heller aldrig det samme sted hele natten, og især her i varmen kan han ikke holde ud at ligge i sengen, og søger derfor mod gulvet i værelset eller i gangen..

Kan det være pga varmen at Röskva gerne vil ligge under sengen, for det har jeg ellers ikke lige indtryk af er det "bedste" sted generelt..?! :hmm:

Det med om hunden ikke kan lide sin seng er svært at vurdere synes jeg, men man lærer med tiden sin hunds præferencer at kende, og de kan også ændre sig løbende i takt med alder og klima synes jeg :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde hopper også lidt rundt om natten. Selvom de går i deres kurve om aftenen - er det ikke altid de ligger i den samme kurv om morgenen - men har byttet plads i løbet af natten. Nogle gange går en af dem nedenunder - men er altid i soveværelset om morgenen - det sker også der ligger 3 beagler i sengen om morgenen :lol:

Jeg tror ikke hunde sover hele natten - men har en vågen tilstand - og sover så igen - derfor tror jeg også de ligger sig forskellige steder ligesom os - at vi skifter stilling når vi sover :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Röskva

mange tak for alle jeres svar :5up:

jeg hade slet ikke tænkt tanken, at hun måske møffer rundt lige som vi også gør:stupid:

og hun virker heller ikke ked af det eller utryk så det rigtigt godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

mange tak for alle jeres svar :5up:

jeg hade slet ikke tænkt tanken, at hun måske møffer rundt lige som vi også gør:stupid:

og hun virker heller ikke ked af det eller utryk så det rigtigt godt :5up:

Det er jo det skønne ved hunde-forum at man kan få stillet alle sine spørgsmål så man ved om man skal være bekymret eller ej :-D

Link til indlæg
Del på andre sites