Gæst Skrevet Juli 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2010 Jeg ved ikke rigtig om denne her tråd hører til her, da den hændler om flere ting... Men here goes. Nelson er været meget urolig de sidste par nætter. Han 'vil' ikke sove, møver rundt, sidder og kigger og er sådan helt vågen. I morges kl. ca. 6.30 gylpede han lidt mad op. Om dagen sover han fint - og aktivitetsniveauet er normalt (varmen taget i betragtning mm.) Nelson sover i soveværelset, hvor han både ligger i kurv, på gulv og i sengen (hvis han vil). Det med at ligge i sengen er så ret nyt:oops: Vi sover i kælderen, så temperaturen er ca. 18-20 gr. Mens det har været så varmt har vi fodret senere (ca. kl.21), og han er begyndt at få luposan pulver i maden (han får acana). Jeg har sådan en fornemmelse af, at han måske får nogle opstød, eller at maden ikke vil 'forliges' med ham. Måske har han lidt kvalme? Det her er kun om natten, og der er intet om dagen. Han spiser kun morgenmad ca. 2-3 gange om ugen, da han ikke er specielt madglad. Hvad tænker I? Er det foderet, varmen eller noget helt andet? Jeg har haft ham oppe på bordet og stå, kigget ham igennem på leder og kanter, mærket ham alle steder - og jeg er sikker på han ikke har ondt (så sikker man nu kan være). /Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Han kan sagtens få sure opstød af pulveret. Jeg prøvede flexvital i pulverform og det fik Luna sure opstød af. De der tilskud kan godt være hårde ved maven, når de er i pulverform iflg dyrlægen Nu får hun flexvital i flydende form (igen, for det gjorde hun også før, pulveret var bare lidt billigere) og der er intet.. Derudover så sover Luna også af h til i øjeblikket. Hun ligger slet ikke oppe i sengen om natten i disse uger. Jeg tror det er for varmt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Han kan sagtens få sure opstød af pulveret. Jeg prøvede flexvital i pulverform og det fik Luna sure opstød af. De der tilskud kan godt være hårde ved maven, når de er i pulverform iflg dyrlægen Nu får hun flexvital i flydende form (igen, for det gjorde hun også før, pulveret var bare lidt billigere) og der er intet.. Derudover så sover Luna også af h til i øjeblikket. Hun ligger slet ikke oppe i sengen om natten i disse uger. Jeg tror det er for varmt OK. Jeg tror måske vi prøver at undvære pulveret i et par dage, og ser hvordan det så går. /Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Det kan sagtens være foderet - ved ikke hvor længe Nelson har fået det? Jeg har også brugt acana - men da mine ene beagle fik opstød og dårlig mave af det - som til sidst gik over i opkastning - holdt jeg op og gik tilbage på det koldpressede. Om luposan giver opstød ved jeg ikke men Darwin har ingen problemer - jeg rører dog pulveret ud i lidt a-38 om morgenen og i hans olie tilskud om aftenen - altså deler portionen over i to dele. Det at Nelson møver rundt om natten kan også meget vel være varmen - at han ikke lige kan lægge sig til ro - det har jeg også set hos mine beagles Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Jeg synes, han har været sådan urolig i nogen tid. Men vi hører jo ikke alt om natten... Han har fået acana i ca 1 mdr., før barfede vi. Nu er der gået to nætter siden tråden. Jeg gav ikke Nelson luposan den første nat, men han var stadig urolig. Dog ikke helt så meget som før, men han holdt mig da vågen. I nat har vi så haft fuldstændig ro fra kl. 00.30 til nu (kl. 9). Jeg gav ham dok ikke acana i går aftes, men han fik James Wellbeloved, som han har fået i nogen tid som morgenmad og godbidder. Måske er det tricket, for Nelson sov bare . (Jeg var selvfølgelig vågen fra kl. 5-6 - for det har hunden jo 'trænet' mig til :damn:) Nu må vi så se hvordan Nelson ellers fungerer på JW, jeg krydser dog fingre for at han fungerer på det. Jeg kan næsten ikke overskue mere foder-roderi pt., da vi jo også havde bøvl med barfen. /Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Noget kunne tyde på at protein forholdet i foderet måske giver Nelson uro? Nogle hunde tåler ikke så meget protein og det kan give symptomer i form af uro/stress - ikke at kunne finde sig til rette - hyper aktiv adfærd bare for at nævne nogle stykker. Der er jo ekstra protein i luposan pulveret så det kan være at kombinationen har været for meget. Godt - du er ved at finde en løsning :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts