Hop til indhold

Brug for hjælp. kan ikke være alene..

Gæst hundefreak
 Share

Recommended Posts

Gæst hundefreak

Hej alle sammen,

Jeg har en japansk spids på næsten 5 måneder. :lun:

Idag ville jeg lige træne videre i "alene-hjemme" & han kan være alene hjemme i 4 timer uden noget, han plejer at stå foran døren i 3 min. & ligger sig så til at sove.

MEN idag, går jeg bare lige ud og ned ad trapperne (bor i lejlighed) & så efter nogle sekunder begynder han at kradse døren og gør og stopper bare ikke. & jeg skal jo snart starte skole så & kan skal ikke gø, da der sikkert er nogen der klage på et tidspunkt.

~ men bare min bror går ud af døren begynder han også, selvom jeg er hjemme og når jeg kommer hjem ignorerer jeg ham selvføgelig, men bagefter kommer han over til mig og laver sådan nogle slags pivelyde, det er ikke helt nogle pivelyve men det ligner meget.

- skal jeg starte forfra igen eller er der noget helt galt? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen,

Jeg har en japansk spids på næsten 5 måneder. :lun:

Idag ville jeg lige træne videre i "alene-hjemme" & han kan være alene hjemme i 4 timer uden noget, han plejer at stå foran døren i 3 min. & ligger sig så til at sove.

MEN idag, går jeg bare lige ud og ned ad trapperne (bor i lejlighed) & så efter nogle sekunder begynder han at kradse døren og gør og stopper bare ikke. & jeg skal jo snart starte skole så & kan skal ikke gø, da der sikkert er nogen der klage på et tidspunkt.

~ men bare min bror går ud af døren begynder han også, selvom jeg er hjemme og når jeg kommer hjem ignorerer jeg ham selvføgelig, men bagefter kommer han over til mig og laver sådan nogle slags pivelyde, det er ikke helt nogle pivelyve men det ligner meget.

- skal jeg starte forfra igen eller er der noget helt galt? :hmm:

Jeg gætter på at du har ferie nu og hvis du ikke dagligt har vedligeholdt alene hjemme trænningen, ja så er der risiko for, at du må starte forfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er desværre ret almindeligt. Hænger ofte sammen med at hvalpen "finder sig i det" uden at være helt OK med det, men når så der sker noget f.eks. når kønshormonerne raser i kroppen eller der sker andre ændringer i hvalpens liv, falder det hele til gulvet med et brag.

Det er derfor det er så vigtigt at have lagt et solidt fundament sekund fra sekund, minut fra minut i starten af træningen.

Link til indlæg
Del på andre sites