Aslan Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Erhm, Aslan skal lige et smut på skånekost.... Men jeg fatter ikke vejledningen den siger 50 kilo = 1 kop og 9-10 g Skal han så have 1 kop PLUS 10 g pr resterende kilo? Og hvordan kan en hund overleve på så lidt? Typisk når nu man har fundet et foder som hunden gider, så skal han over på noget andet (heldigvis kun midlertidigt) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Ih hvor er det irriterende, jeg ikke kan læse fodervejledningen et sted på nettet.. :evil: Men står der ikke også antal gram? Oliver får I/D men det er jo kattefoder:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Ih hvor er det irriterende, jeg ikke kan læse fodervejledningen et sted på nettet.. :evil: Men står der ikke også antal gram? Oliver får I/D men det er jo kattefoder:lol: Nej der gør ikk Men altså, det er vel ikke værer end at nu bruger vi 3 dage på at kører ham over på det, og så skal han have det i en uges tid, og i den uge giver vi ham vel bare det som han kan spise Han har tabt 2 kilo, så hvis han skulle age på af det, ville det jo ikke skade Men altså, han kan vel ikke blive syg af at få for meget....vel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Nej der gør ikk Men altså, det er vel ikke værer end at nu bruger vi 3 dage på at kører ham over på det, og så skal han have det i en uges tid, og i den uge giver vi ham vel bare det som han kan spise Han har tabt 2 kilo, så hvis han skulle age på af det, ville det jo ikke skade Men altså, han kan vel ikke blive syg af at få for meget....vel? Nej, det kan han ikke:-D Hvad siger dyrlægen, der er årsag til hans maveproblemer? I kan jo "risikere", at Aslan skal have dette foder fremover.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Nej, det kan han ikke:-D Hvad siger dyrlægen, der er årsag til hans maveproblemer? I kan jo "risikere", at Aslan skal have dette foder fremover.. PT siger hun som os, det kan ligeså nemt være stress mave som så meget andet, og så længe den kun er blød og ikke er diarre, ville hun prøve at hjælpe maven oven på med ID, og er den ikke god om 14 dage når han gerne skulle være tilbage på sit gamle foder, skal der tages prøver. Aslan er i glimrende humør og vi mærker ikke noget til problmet ud over når der skal samles op. Han er fyldt med sommer energi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Nårh godt Aslan er glad og har det godt ellers:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juli 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Mio får jo RCs Intestinal der vel i stort omfang er det samme som Hills' I/D.. (Mio har ofte fået I/D da han var mindre) og jeg tror ikke de kan få for meget af det, da det jo er "skånekost" - det skulle da lige være hvis Aslan var for fed, men det er jo som med Mio - en by i Rusland! Faktisk blev vi opfordret af Gudrun til at give Mio næsten 200g mere end der stod for hans vægt.. selvf kun i en kortere periode. Det er først efter Mio er kommet på det foder han er begyndt at synes om sin mad, og han har allerede taget godt på! :klap: "prutterne" er dog ikke noget at råbe hurra for, de er altså lidt mere bløde og lidt mere gule end da han gad spise Orijen og Wolfsblut.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Vi kom til at snakke om om aslan skulle bruge et par dage på at komme over på det, eller om han bare ksulle over på ID med det samme, men nu bruger vi 3 dage, der er ikke nogen grund til at fååke det mere op end højest nødvendigt! Og så skal vi bruge en god uge på at kører ham tilbage til sit eget mad igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Rettelse der står 10-12 g/kg Ergo må han jo skulle have omkring 600g per dag. Men fodervejledningen med en kop + blah, giver altså virkelig ikke mening! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 I burde nu sagtens kunne give ham det "rent". Det er det jeg har gjort med katten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 5, 2010 Der står god mave på 3 dage...................... Men det passer altså ikke, det er først i dag Aslan har hat god afføring, det tog 6 dage om at blive bedre, og efter 3 dage på det, fik han dårlig mave igen Nu får han lige et par dage med god mave og så må vi tilbage på et gamle foder og så håber jeg at han kan tåle det, nu han er blevet så glad for det. Hvis ikke må han jo fast på skånetørfoder, men er det kun RC og hills der har skåne kost?? (ud over at han også tåler koldpresset) Jeg kunne også evt gå halv MM og halv acana sport og agilety og se omd et virkede :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 5, 2010 Rapporter Share Besvaret August 5, 2010 Der står god mave på 3 dage...................... Men det passer altså ikke, det er først i dag Aslan har hat god afføring, det tog 6 dage om at blive bedre, og efter 3 dage på det, fik han dårlig mave igen Nu får han lige et par dage med god mave og så må vi tilbage på et gamle foder og så håber jeg at han kan tåle det, nu han er blevet så glad for det. Hvis ikke må han jo fast på skånetørfoder, men er det kun RC og hills der har skåne kost?? (ud over at han også tåler koldpresset) Jeg kunne også evt gå halv MM og halv acana sport og agilety og se omd et virkede :hmm: Specific har vist også en:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret August 6, 2010 Rapporter Share Besvaret August 6, 2010 Jeg fandt et nyt mærke i MaxiZoo der også har "dyrlægefoder", og blev vildt glad da jeg så prisen ikke var 6-700kr pr sæk men 3-400kr - fandt dog ud af at der så kun var halv mængde i dem! :stupid: PET BALANCE - Hundefoder - Hund Pt er vi jo gået fra RC Vet Intestinal til RC Breed (Lab), men Gudrun synes hun kunne fornemme lidt ubalance i ham, så måske han skal tilbage igen hvis det ikke er bedre næste gang :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst doberida Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Vil bare lige fortælle at I/D kan købes til fornuftig pris hos tiershop.de De har en super service og fin levering. Min ene hund har tendens til sart mave og hvis den bliver alt for "løs" får han en dag eller to på I/D. Efter dyrlægens anvisning skal han have hvad der svare til en kop fuld 3-4 gange pr. dag. Hunden er en Dobermann. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts