Hop til indhold

Aktiv hundefoder

Gæst nadia
 Share

Recommended Posts

Gæst nadia

ja, nu får min labrador hvalp på 12 uger altså aktiv hvalpefoder..

ved godt der er mange meninger om foder.. men nu får hun aktiv..

så må jeg se om jeg kan finde et bedre foder senere, hvis der findes dette...

men mit spørgsmål er, hvor mange gram burde hun få pr portion..? kan ikke rigtig læse det nogle steder...?

pt får hun 90gr, 3 gange om dagen..

hun ser fin og dejlig sund ud, og er meget aktiv(trods man jo er hvalp og også sover en del)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget din hvalp skal have, er fuldstændigt umuligt at svare på :-D

Jeg gjorde det med min hund, at jeg mærkede på hans ribben hver uge - var der nogen forskel? Tyndere eller tykkere? Og tilpassede foderet derefter.

Det er dog selvfølgelig rart med en vejledning - den er dog langt fra præcis. Fx. skal Møffe, der bliver råfodret, have 2% af sin kropsvægt (helst mere, da han stadig vokser). Men altså, han får kun 1,7% og skal måske sættes ned i fodermængde :lol:

Prøv at finde et andet fodermærker, som har vejledning og så følg den i en uges tid, hvis du er i tvivl :-D Mener Royal Canin har mængdevejledning online :hmm:

Og personligt mener jeg, at ja, der findes langt bedre mærker til hunde end Aktiv - men det er jo op til én selv, hvad man har tillid til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

• 4 weeks later...

tja, hun var til dyrlæge i sidste uge, og der fik hun den ros at det var længe siden han havde set en hvslp der var så flot i huld og pels..

og det kan godt være der er andre fodertyper der er bedre osv, er der vel altid..

men min hund ser altså knald godt ud med aktiv foderet, såå :)

Link til indlæg
Del på andre sites

tja og tænk så hvor godt den ville se ud med et ordentlig foder i stedet for korn og affald, men sådan er der jo så meget

Økonomisk er det i altfald ikke at fodre med affald og korn ikke når det er puttet i poser og bliver kaldt Aktiv hunde foder i altfald

Det ville være billigere for dig bare at købe korn og få noget affald fra din lokale slagter

Det kan godt være at jeg er farvet af hvor skørt jeg syntes det er at betale for noget producenten dybest set skulle betale for at komme af med

Det er en super indtjening sådanne foderproducenter kan få ved at komme affald i poser og sælge det i stedet for at betale for at slippe af med det

Link til indlæg
Del på andre sites

tja, huld betyder tykkelse.. og dyrlægen stoler jeg altså på..

tja, men nu har jeg altså aktiv hundefoder til de næste 4 mdr af hendes hvalpeliv...

kender flere hunde der er på aktiv hundefoder, og de er altså også flotte allesammen, både i huld og pels..

mine forældre har altid fodret med royal canin, til deres schæfere, men det syntes jeg er for voldsomt et foder til en labrador..

hvad ville i så påstå var det bedste foder..? (trods man siger at der er ligeså meget forskelligt godt foder, som der er hundeejere)

det er ikke altid hunden trives på det dyre foder..

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, nu får min labrador hvalp på 12 uger altså aktiv hvalpefoder..

ved godt der er mange meninger om foder.. men nu får hun aktiv..

så må jeg se om jeg kan finde et bedre foder senere, hvis der findes dette...

men mit spørgsmål er, hvor mange gram burde hun få pr portion..? kan ikke rigtig læse det nogle steder...?

pt får hun 90gr, 3 gange om dagen..

hun ser fin og dejlig sund ud, og er meget aktiv(trods man jo er hvalp og også sover en del)..

har forresten funder ud af hvor meget hun skal have osv... indlægget er meget gammelt.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

der findes rigtig mange gode fodermærker, jeg vil ikke fremhæve et bestemt, bare gøre opmærksom på at når man køber et foder som indeholder korn, animalske og vegetabilske biprodukter og ikke meget andet, så køber og betaler man altså for affald, affald som producenten ellers skulle have betalt for at komme af med!

Det er for mig nok til at jeg aldrig ville købe det!

Jeg ser på indholdet når jeg køber foder, for mig skal et foder indeholde kød som første ingrediens, det som bliver nævnt først er nemlig det som der er mest af i foderet, hunde er ikke vegetarer dvs de skal have deres protein fra kød ikke fra korn.

Dernæst køber jeg ikke foder som er produceret af affald dvs ingen animalske eller vegetabilske biprodukter, og mit foder skal ikke indeholde soja, det er bare en billig måde at få protein på og rigtig mange hunde kan ikke udnytte det optimalt.

Så mit foder er lavet på kød, (lam, kylling eller fisk) ingen korn heller ikke ris, kulhydraterne kommer fra grønsager.

På den måde køber jeg noget foder mine hunde kan udnytte, jeg bruger i mægte måske det halve af hvad jeg ville skulle bruge hvis det var affald jeg fodrede med, hvad der kommer ind skal også ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke et foder jeg ville benytte mig af - alene det at der er hvede i tiltaler mig aldeles ikke :cool:

Nogle hunde trives på sådan noget andre gør ikke - men man skal ikke altid stole på sin dyrlæge - for det er som regel dem der ved allermindst ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

der findes rigtig mange gode fodermærker, jeg vil ikke fremhæve et bestemt, bare gøre opmærksom på at når man køber et foder som indeholder korn, animalske og vegetabilske biprodukter og ikke meget andet, så køber og betaler man altså for affald, affald som producenten ellers skulle have betalt for at komme af med!

Det er for mig nok til at jeg aldrig ville købe det!

Jeg ser på indholdet når jeg køber foder, for mig skal et foder indeholde kød som første ingrediens, det som bliver nævnt først er nemlig det som der er mest af i foderet, hunde er ikke vegetarer dvs de skal have deres protein fra kød ikke fra korn.

Dernæst køber jeg ikke foder som er produceret af affald dvs ingen animalske eller vegetabilske biprodukter, og mit foder skal ikke indeholde soja, det er bare en billig måde at få protein på og rigtig mange hunde kan ikke udnytte det optimalt.

Så mit foder er lavet på kød, (lam, kylling eller fisk) ingen korn heller ikke ris, kulhydraterne kommer fra grønsager.

På den måde køber jeg noget foder mine hunde kan udnytte, jeg bruger i mægte måske det halve af hvad jeg ville skulle bruge hvis det var affald jeg fodrede med, hvad der kommer ind skal også ud.

hvad hedder det foder du bruger så..? :):genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

kender en der sælger proformance.. men hvilket slags proformance burde min hund så få..?

hun er labrador retriever..

prøv nu at læse hvad der er i foderet, Proformance er ikke meget bedre end det du bruger nu!

4 forskellige slags korn indeholder det, ikke noget jeg ville købe heller.

prøv at søge på foder uden korn, der findes mange gode mærker, hvad jeg bruger kan jo være ligemeget, find et du syntes lyder godt, se på hvad det indeholder, dvs kød først, ingen eller kun en slags korn og ingen bi-produkter så er du langt.

prøv fx at se her: http://www.porcani.dk/group.asp?group=129

Link til indlæg
Del på andre sites

En ting er selvfølgelig om vovse er for tyk/tynd, men ligeså vigtigt er det at se på hvordan pølserne ser ud. De må ikke være for smattede f.eks.

Mange slags foder uden korn og biprodukter kan du købe meget billigere i Tyskland, Tierbedarf, Futter, Tiernahrung günstig kaufen bei zooplus.de blandt andet.

Det der er med korn, er ikke bare om hunden fungerer lige nu - men om den udvikler allergi om 2 år, ved man jo ikke. Men - der ér også hunde som ikke fungerer på højprotein foder (orijen p. l.) eller kornfri, men personligt ville jeg skifte til korn efter alle andre muligheder var prøvet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

kleo, det var mest for at se om det foder du brugte, evt var noget der fristede mig :) du lyder nemlig til at have styr på det :)

jeg må få læst lidt mere.. men ønsker helst foder i danmark, da jeg ikke orker alt det udenlandske , syntes at det er lidt besværligt :(

og nej jeg har slet ikke læst på proformance :(

mange tak for hjælpen indtilvidere allesammen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, du skal slet ikke lade dig slå ud af at købe foder udenlandsk. Det er rigtig let, og så sparer du endda en masse penge fremfor at købe det i Danmark.

Hvis du kigger på Zooplus.co.uk eller zooplus.de kan du se en masse hundefoder, som sælges til mange penge i DK, men som er billigt på webshoppen. Så bestiller du det, og i løbet af 3-4 dage så står det udenfor din dør. Så let er det faktisk :) Og kundeservice hos Zooplus er bedre end hos de fleste danske firmaer, så det skal du ikke være nervøs for.

Vi har prøvet Acana, som jeg varmt vil anbefale, og som jeg håber, at vi kan vende tilbage til snart. Det er uden korn. Det sælges både på den tyske og engelske hjemmeside. Lige nu fodrer vi med Markus Mühle, som er købt på den tyske hjemmeside. 15 kg, der blev bragt til døren - det er da dejlig let. Det er dog godt nok med majs som 2. ingrediens, så det er ikke mit drømmefoder, men det var det, han ville spise på det tidspunkt. Jeg tror også jeg kunne finde på at prøve Luposan næste gang - stadig uden korn. Det sælges også på den tyske hjemmeside.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
  • 7 months later...
Gæst gitte1976

Det er altså ikke altid, at pris og kvalitet hænger sammen....

Gør dig selv en stor tjeneste - Lær at læse ingredienslisterne på foderposerne. Hvis det indeholder korn og ris, så find et andet foder.

Der er efterhånden mange slags foder på markedet uden alle de fyldstoffer i, f.eks. Gourmix, Acana, Orijen, Wolfsblut og Kingsmore.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst gitte1976

Da jeg fik hund var jeg overbevist om, at RC var det eneste rigtige, at fodre med..... Nu har jeg så en hund med allergi. :hmm:

Så her i mit hus, kommer der aldrig foder indeholdende korn og ris, indenfor dørene mere. Korn og ris er kun fyldstoffer, som gør det billigere for producenten, at fremstille fodret.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 months later...
har skiftet til eukanuba i stedet...

Hvorfor skiftede du til et andet?

Er lige i et test forløb på hundefoder hvor jeg før har anvendt kronch main på mine hunde, men fik anbefalet Aktiv.

Vil se om dette har indvirkninger i pels og andet. Ser ud som om det er godt nok.

Desuden er der ingen biprodukter i Aktiv.

Hobbydyrenes Foderstof ApS

Link til indlæg
Del på andre sites