Hop til indhold

Min hvalp kaster op


doris
 Share

Recommended Posts

4 gange i dag, de 2 sidste gange var det kun galge, men skal han faste som hvis det er diarre, eller skal han have skånekost.

Jeg har udkogt ris til ham, og har torskerogn, han er et madøre, han fulgte risene nøje,da de blev sat til afkølig:-D i haven, han vil gerne spise, har ikke feber, vil gerne lege, men virker lidt træt, men vi har også haft gæster 2 dage i træk.

 

Jeg holder selfølgelig nøje øje med ham, han har ikke feber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til parovirus, så er han vaccineret, lige pt er han aktiv:lol: han er lige skredet i haven, men er opmærksom, og har læst med hensyn til hvalpe.

Han har ikke diarre, normal aførring, ingen feber osv,

 

Men må han få kogte ris med torskerogn, eller skal han kun have ris, eller ingenting kh doris

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene beagle har også mave pjat i øjeblikket. Det startede ud med tynd mave og senere opkast. Han har hele perioden igennem været ekstra træt og villet sove - men haft et særdeles godt øje til sit tørfoder.

Jeg fornemmer det er ret mildt hos ham og derfor har jeg givet ham havregrød om morgenen med probiotic pulver (som vi altid har i huset) Det haft en god effekt på ham og her til eftermiddag har han fået sit almindelige tørfoder - dog i et mindre kvantum.

 

Jeg har ladet mig fortælle af andre hundeejere herude hos os at der er et eller andet i omløb blandt hunde - da et par stykker også har/har haft det samme symptomer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Hvor gammel er din hvalp og hvor længe har det stået på ? Jeg er begyndt at give mine hunde en skive tør brød, hvis de kaster op flere gange på en dag og det til sidst kun er galle, der kommer op. Det kan godt give lidt ro på maven, hvis den kun kaster op, fordi systemet er irriteret på grund af at kaste op. (Håber at det gav mening) hvis det er første dag den kaster op og ellers ikke har feber eller virker syg, kan opkasten skyldes hvad som helst, så tørt brød, lidt zoolac også skånekost til aften.

 

Men hold stadig øje med, at han ikke får feber og begynder at virke syg og stopper med at spise og drikke. Hvis det fortsætter de næste mange dage, så gå til dyrlægen med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Med hensyn til parovirus, så er han vaccineret, lige pt er han aktiv:lol: han er lige skredet i haven, men er opmærksom, og har læst med hensyn til hvalpe.

Han har ikke diarre, normal aførring, ingen feber osv,

 

Men må han få kogte ris med torskerogn, eller skal han kun have ris, eller ingenting kh doris

 

De kan faktisk godt blive angrebet af en parvoviris, selv om de er vaccineret med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er din hvalp og hvor længe har det stået på ? Jeg er begyndt at give mine hunde en skive tør brød, hvis de kaster op flere gange på en dag og det til sidst kun er galle, der kommer op. Det kan godt give lidt ro på maven, hvis den kun kaster op, fordi systemet er irriteret på grund af at kaste op. (Håber at det gav mening) hvis det er første dag den kaster op og ellers ikke har feber eller virker syg, kan opkasten skyldes hvad som helst, så tørt brød, lidt zoolac også skånekost til aften.

 

Men hold stadig øje med, at han ikke får feber og begynder at virke syg og stopper med at spise og drikke. Hvis det fortsætter de næste mange dage, så gå til dyrlægen med ham.

 

Han er fra okt , og er lidt irrerterene nu, kan ikke lave mad i fred, så han er ikke syg,,,, men skal han kun have ris, lidt hyper er han lige nu:lol::lol::lol: sikke en omvæltning:-D men tak alle kh doris

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til parovirus, så er han vaccineret, lige pt er han aktiv:lol: han er lige skredet i haven, men er opmærksom, og har læst med hensyn til hvalpe.

Han har ikke diarre, normal aførring, ingen feber osv,

 

Men må han få kogte ris med torskerogn, eller skal han kun have ris, eller ingenting kh doris

 

Hvis han er stoppet med at kaste op ville jeg give ham lidt tynd havregrød evt med zoolac hvis du har det. Det bedste er efter min mening probiotic pulveret

Havre er bedst fordi det smørrer tarmene hvor risen kan være tungere at fordøje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Jeg er også lidt tilhænger af havregrød til skånekosten. Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne putte noget kogt kylling eller fisk i hans mad til aften. Jeg putter også rå æg og noget A38 i grøden i stedet for kød, så jeg på den måde kan variere skånekosten lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han er stoppet med at kaste op ville jeg give ham lidt tynd havregrød evt med zoolac hvis du har det. Det bedste er efter min mening probiotic pulveret

Havre er bedst fordi det smørrer tarmene hvor risen kan være tungere at fordøje.

 

Han kaster ikke op mere, men nu drikker han vand:-D så jeg er tilfreds og starter med lidt ris i aften, er nok lidt hys efter jeg læste om parovirus, zoolal har jeg ikke liggende, og manden har ædt alle havregryn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...