Hop til indhold

dyre mishandling???

Gæst skovtrold
 Share

Recommended Posts

Gæst skovtrold

Jeg har lige et spørgsmål fra min veninden.

Jeg bor på en gård og lukker nogle gange min hund ud i gårdspladsen i en 20 m snor. ikke i flere timer, men ml 10 min til 30 min. vil være helt sikker på han ikke render væk, hvis jeg ikke selv er med ude.

Min veninden vil gøre det samme. De har en 6-7 år gammel han gravhund. den plejer at på løs på deres gård, men er på det seneste begyndt at rende væk.

De har i en dyreforretning for at købe nyt halsbånd. og kom til at fortælle hvorfor. Her mente forretningen at det har forbudt at have sin hund i snor på den måde. pga dyre mishandling.

Vi vil godt høre jeres mening. men mest af alt en paragraf som siger at det er forbudt, eller en paragraf der siger at det må man godt, hvis snoren har en hvis længe?

hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

fandt dette på dyrenesbeskyttelse:

Lænkehunde

– Det er forbudt til stadighed at holde en hund bundet (LBK nr. 259 af 12/04 2005).

Hvis hunden står bundet, kræves det:

– At dens lænke skal være mindst 5 m lang, og den skal have adgang til et opholdsrum, der kan yde forsvarligt læ mod regn, blæst og kulde.

– Hvis opholdsrummet består af et hundehus, skal det være rummeligt og så højt, at hunden kan stå oprejst.

det betyder vel at det kun er forbudt hvis de er bundet heletiden og altid.

vores hunde er jo kun ude i kort tid og når vi er hjemme. Beklager, men praktisk foranstaltning, når man er alene mor til 3. at klare fx første og sidste tissetur mens jeg selv går på wc, han bliver jo luftet rigtig når ungerne er oppe. Andre ville jo her lukke hunden i indhaegnet have, men det har jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

fandt dette på dyrenesbeskyttelse:

det betyder vel at det kun er forbudt hvis de er bundet heletiden og altid.

vores hunde er jo kun ude i kort tid og når vi er hjemme. Beklager, men praktisk foranstaltning, når man er alene mor til 3. at klare fx første og sidste tissetur mens jeg selv går på wc, han bliver jo luftet rigtig når ungerne er oppe. Andre ville jo her lukke hunden i indhaegnet have, men det har jeg ikke.

det du gør er ulovligt, din hund have noget overdækket jo.

Men mener så ikke din metode er dyreplageri, andet end hvis hunden ikke vil ud i regnvejr og ikke har et valg eller andet vejr.

Link til indlæg
Del på andre sites

det du gør er ulovligt, din hund have noget overdækket jo.

Men mener så ikke din metode er dyreplageri, andet end hvis hunden ikke vil ud i regnvejr og ikke har et valg eller andet vejr.

Jeg er helt sikker på at det ikke er ulovligt.

I loven står der til stadighed og det er det ikke at have den ude i snor i 10-30 minutter. Det med at den skal kunne gå ind i ly - er hvis man har "lænke-hund" der er ude 24 timer i døgnet og ikke en hund der er ude i en 20 meter lang line i så korte perioder.

Link til indlæg
Del på andre sites

I loven står der til stadighed og det er det ikke at have den ude i snor i 10-30 minutter. Det med at den skal kunne gå ind i ly - er hvis man har "lænke-hund" der er ude 24 timer i døgnet og ikke en hund der er ude i en 20 meter lang line i så korte perioder.

Det var også det jeg tænkte, men kunne ikke lige formulere det:oops: Så tak:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

Super. min veninde var blevet helt bange for at blive meldt til politiet.

min egen går så der er mulighed for at søge læ og ly. ellers beder han jo bare om at komme ind igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: det er modtaget.

Link til indlæg
Del på andre sites