Gæst Frigga Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 Nu har Laki i snart 2 måneder nyst utrolig meget stort set næsten hver dag. Derudover så laver han sådan en lyd, ligesom en kat, der har en hårbolle. En fremmed beskrev det på et tidspunkt som at han fik noget luft galt i halsen. Det er ikke så tit, den der mærkelige lyd kommer, men den kommer da, og det kan både være når han ligger ned og halvsover eller hvis vi er ude og gå. Jeg ved ikke rigtig om der er en sammenhæng, men den kan også komme, når han får en godbid og så er han lige nødt til at spytte den ud igen og starte forfra. Han har fået ormekur og derudover så er han blevet tjekket for hjerte/lungeorm. Dyrlægen foreslog, at han sikkert led af en meget sjælden lungeinfektion, som der ikke var grund til at undersøge for, så længe at det ikke ligefrem var værre end nyseri og en mærkelig lyd i ny og næ. Jeg tror ikke helt på den forklaring, så nu vil jeg lige høre nogle andre forslag. Symptomerne passer ikke med kennelhoste. Så skulle det være fordi, at der sad noget galt i hans næse, men så ville det jo være endnu oftere at han nøs, og han ville da sikkert også gnide sig omkring næsen. Forslag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 har læst om en særlig kennelhoste udgave med sådanne nysen. Mine hunde nøs også helt vildt en uges tid - og sagde de sjove lyde de beskriver, men det gik over af sig selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Uanset hvor sjælden en lungeinfektion det måtte være, så skal den da behandles :hmm: jeg er blank, men ville selv prøve en anden dyrlæge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Jeg har også planer om at skifte, da han generelt ikke er så engageret, hvis han ikke lige kan komme på en diagnose i løbet af det første minut (og det sker desværre tit). Det ville bare være rart, hvis næste dyrlæge også afskrev det lidt, at jeg kunne bede om at få tjekket for nogle specifikke sygdomme i stedet for at gå hjem med uforrettet sag igen. Såvidt jeg har forstået så går kennelhoste over af sig selv efter 10-14 dage, så det burde da slet ikke være det, vil jeg mene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Hov, syntes nok jeg glemte et symptom til! Han hikker. Det er dog noget han er begyndt på her på det seneste. Men som sagt så er han altså undersøgt for orm, selvom jeg jo egentlig beskriver symptomerne på ord, synes jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Hvilken dyrlæge bruger i? Jeg har hørt meget godt om den i Overgade, men har aldrig selv været der. Vi bruger dem i Højby og er meget tilfredse, men det er nok lidt for langt for jer at cykle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Bare et skud i tågen, kan det måske være "reverse sneezing"?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Hvilken dyrlæge bruger i? Jeg har hørt meget godt om den i Overgade, men har aldrig selv været der. Vi bruger dem i Højby og er meget tilfredse, men det er nok lidt for langt for jer at cykle Jeg tror ikke engang jeg helt har styr på hvor Højby er Jeg tror, jeg skifter til Overgade, da de er tæt på, og jeg synes rigtig mange anbefaler dem. Tidligere har jeg været hos Odense Dyrehospital, som også er gode, men de er pt. lidt langt væk, når man ikke har bil. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Bare et skud i tågen, kan det måske være "reverse sneezing"?? Nu har jeg lige googlet videoer og det lyder godt nok voldsomt, når hundene har det! Laki's er kun lige en enkelt gang. Men hvis reverse sneezing kan være bare én lyd, så kunne det meget vel tænkes, at det var grunden til den mærkelige hårbolle-lyd. Og hikkene kan jo være ganske normale, ligesom når vi andre hikker. Så mangler jeg kun at få en forklaring på nysene :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Nu har jeg lige googlet videoer og det lyder godt nok voldsomt, når hundene har det! Laki's er kun lige en enkelt gang. Men hvis reverse sneezing kan være bare én lyd, så kunne det meget vel tænkes, at det var grunden til den mærkelige hårbolle-lyd. Eddie kan både få reverse sneezing bare med et enkelt "nys"/lyd og nogle gange er det flere gange, og jeg må hjælpe ham for at stoppe anfaldet. Så det kan vist være lidt varierende hvor voldsomt det er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Röskva Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 syntes det lyder mærkeligt med laki syntes i skal få en dyrelæge til at kigge igen. og som du nok ved så syntes jeg dyrelægerne på overgade er helt fantastiske:5up: så gi dem et forsøg, for dem på skibhusvej syntes jeg ikke er en bønne vær... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 syntes det lyder mærkeligt med laki syntes i skal få en dyrelæge til at kigge igen.og som du nok ved så syntes jeg dyrelægerne på overgade er helt fantastiske:5up: så gi dem et forsøg, for dem på skibhusvej syntes jeg ikke er en bønne vær... Hehe, nu var jeg jo lige så diskret og ikke hang nogle dyrlæger ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Röskva Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 sorry :stupid: kunne ikke dy mig :pift: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Jeg tror ikke engang jeg helt har styr på hvor Højby er Jeg tror, jeg skifter til Overgade, da de er tæt på, og jeg synes rigtig mange anbefaler dem. Tidligere har jeg været hos Odense Dyrehospital, som også er gode, men de er pt. lidt langt væk, når man ikke har bil. hihi Højby er helt nede syd for byen et godt stykke efter motorvejen. Det tager i hvert fald 10-15 min for os i bil og vi bor i Odense M. Så jeg tror i ville være godt forpustede inden i nåede frem og måske ikke så smart hvis det er en nødsituation... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Jeg har forelsket mig i en dyrlæge i Ringe, så når vi får bil, så bliver det altså hende, vi fremover bruger. Medmindre jeg altså når at finde en dyrlæge i Odense, som kan konkurrere mod hende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts