Hop til indhold

Glæden ved en præpubertær hund...

skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Ja vi har vist fået en begyndende teenager i huset :???:

Her for lidt siden sad jeg oppe på kontoret på 1 salen, skipper må egentlig ikke komme der da vi prøver at begrænse trappeaktivitet, men han kom op og hilste på og det var hyggeligt nok :-D

Så går han ind i gæsteværelset ved siden af og der er mistænkeligt stille så jeg vælger lige at kigge ind...

Så står møghunden f***** og tisser oppe i sengen!! På mit fine hvide sengetæppe :evil: hvor er min søde lille hvalp blevet af :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Altså jeg kan sikkert også grine af det om et par år, men lige nu er han godt nok ikke populær :rolleyes:

Men glæd jer! Duffy er vel kun lige 2 uger yngre :drille:

Vi har jo tilgengæld "fornøjelsen" af at starte forfra med træningen af home alone... Og den anden dag sked hun på gulvet, så tror Duffy er ved at lade op til puberteten :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har jo tilgengæld "fornøjelsen" af at starte forfra med træningen af home alone... Og den anden dag sked hun på gulvet, så tror Duffy er ved at lade op til puberteten :cool:

Godt man har nogen at græde ud ved når teenageren bliver for slem :cool:

Har lidt på fornemmelsen der kommer mange lignende historier... suk.

Hi min venindes hund valgte i sin værste teenageperiode at skide i hendes bil udover gearstangen mens veninden var inde for at hente en mekaniker der skulle kigge på bilen :klap: ja det er sjovt når det går ud over andre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Godt man har nogen at græde ud ved når teenageren bliver for slem :cool:

Har lidt på fornemmelsen der kommer mange lignende historier... suk.

Hi min venindes hund valgte i sin værste teenageperiode at skide i hendes bil udover gearstangen mens veninden var inde for at hente en mekaniker der skulle kigge på bilen :klap: ja det er sjovt når det går ud over andre :mrgreen:

:lol: Hehe, det var én af de bedre... -Godt at høre nogle andre historier som overgår éns egne :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja hunden havde tynd mave og mekanikeren stak bare min veninde en køkkenrulle så kunne hun stå og tørre op mens han og hans kolleger stod og så på :lol:

Men skipper viser heldigvis også glimt af hvor god en hund han en dag kan blive. Han var SÅ dygtig da vi var til udstilling i dag, han sad bare lige så pænt og kiggede, i modsætning til mange af de voksne hunde der skulle udstilles :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Hehe ja hunden havde tynd mave og mekanikeren stak bare min veninde en køkkenrulle så kunne hun stå og tørre op mens han og hans kolleger stod og så på :lol:

Men skipper viser heldigvis også glimt af hvor god en hund han en dag kan blive. Han var SÅ dygtig da vi var til udstilling i dag, han sad bare lige så pænt og kiggede, i modsætning til mange af de voksne hunde der skulle udstilles :rolleyes:

Dyyygtig Skipper :mrgreen: De er bare så dejlige de øjeblikke, hvor man blir SÅ stolt af sin hvalp :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Ja godt de opvejer de øjeblikke hvor han tisser i sengen eller bider en i armen :rolleyes:

Nu har han fået en politistav og så hører vi nok ikke mere til ham før han skal have sin aftentur :mrgreen:

Ja heldigvis :mrgreen: Så er I sikre på at have ro... Lige pt er vi ude ved mine forældre som jo har en westie, hold op hvor de bare leger godt de to, tror vist snart jeg blir nødt til at tvangsputte Duffy, for hun kan slet ikke stoppe igen :lol: -Endelig én på hendes egen størrelse (næsten) som hun kan kanøfle, hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja heldigvis :mrgreen: Så er I sikre på at have ro... Lige pt er vi ude ved mine forældre som jo har en westie, hold op hvor de bare leger godt de to, tror vist snart jeg blir nødt til at tvangsputte Duffy, for hun kan slet ikke stoppe igen :lol: -Endelig én på hendes egen størrelse (næsten) som hun kan kanøfle, hehe...

Årh hvor hyggeligt, ja hun har vist lært lidt bisse labrador tricks :engel:

Vi blev vækket kl 6 i morges af skipper der gik fuldstændig amok over avisbudet der kom med søndagsavisen... den har vi fået hver søndag siden skipper flyttede hjem til os, men i dag ville skipper ikke finde sig i det mere! Nøj han var gal :shock: så måtte lige en tur udenfor med ham så han kunne se at der ikke var noget at være bange for og så kunne vi også sove lidt videre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid hyggeligt at læse om andres teenage-hunde og deres numre - især når ens egen hund er blevet voksen :mrgreen:

Vi havde på et tidspunkt en tråd med historier, men jeg synes ikke, at jeg kan finde den.

Nej jeg ledte også efter noget lignende. Men synes nogle gange søgesystemet herinde er lidt håbløst :???:

Vil da meget gerne høre andres skrækhistorier så lyder min lille terrorist måske ikke så slem alligevel :engel:

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk jeg oplever slet ikke min hvalp i den retning - ingen af mine hvalpe faktisk.

Men måske skyldes det at jeg ikke tillægger det at blive teenager så stor betydning.

Der sker nogle små ryk - hvor man langsomt oplever at ens søde tutte nuttede hvalp begynder at frigøre sig mere og mere - at han tør gøre mere og mere. Men det er stadig den samme hvalp som kryber sammen i armene på mig om natten og putter.

Jeg tror det er vigtigt at man ikke gør så stor væsen ud af renlighedstræne altså hvalpetiden, at nu er han teenager - at nu er han voksen osv. Det er det samme med børn - og min erfaring er man kommer lettere over det ved ikke at gå så meget op i det :-D

Håber ikke mit indlæg ødelægger noget - det er bare mine tanker - men faktisk har ingen af mine hunde været "vanskelige" på deres forskellige livsstadier - det er "bare" kommet og gået igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk jeg oplever slet ikke min hvalp i den retning - ingen af mine hvalpe faktisk.

Men måske skyldes det at jeg ikke tillægger det at blive teenager så stor betydning.

Der sker nogle små ryk - hvor man langsomt oplever at ens søde tutte nuttede hvalp begynder at frigøre sig mere og mere - at han tør gøre mere og mere. Men det er stadig den samme hvalp som kryber sammen i armene på mig om natten og putter.

Jeg tror det er vigtigt at man ikke gør så stor væsen ud af renlighedstræne altså hvalpetiden, at nu er han teenager - at nu er han voksen osv. Det er det samme med børn - og min erfaring er man kommer lettere over det ved ikke at gå så meget op i det :-D

Håber ikke mit indlæg ødelægger noget - det er bare mine tanker - men faktisk har ingen af mine hunde været "vanskelige" på deres forskellige livsstadier - det er "bare" kommet og gået igen

Jeg giver dig faktisk ret langt hen ad vejen. Altså jeg tror da det er vigtigt ikke at fokusere for meget på at han er teenager og bruge det som forklaring på alt hvad han gør.

Omvendt så kan jeg nu godt mærke at han er lidt mere skrøbelig rent psykisk ift bare for et par uger siden. Han har altid taget alle oplevelser i stiv pote og nu er han blevet lidt mere forsigtig af sig.

Fx går vi dagligt forbi et sted med en brændestabel han har set den både dag og nat, pludselig i går aftes blev han vildt bange for den og vi måtte over og klappe den før han turde gå videre :stupid:

EDIT: jeg går ikke den næste tid i møde med en forventning om at få en problemhund hvis det var det du læste i mine indlæg :-D de er skrevet med et glimt i øjet :blink: selvom han da var lidt træls i går og i nat :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver dig faktisk ret langt hen ad vejen. Altså jeg tror da det er vigtigt ikke at fokusere for meget på at han er teenager og bruge det som forklaring på alt hvad han gør.

Omvendt så kan jeg nu godt mærke at han er lidt mere skrøbelig rent psykisk ift bare for et par uger siden. Han har altid taget alle oplevelser i stiv pote og nu er han blevet lidt mere forsigtig af sig.

Fx går vi dagligt forbi et sted med en brændestabel han har set den både dag og nat, pludselig i går aftes blev han vildt bange for den og vi måtte over og klappe den før han turde gå videre :stupid:

EDIT: jeg går ikke den næste tid i møde med en forventning om at få en problemhund hvis det var det du læste i mine indlæg :-D de er skrevet med et glimt i øjet :blink: selvom han da var lidt træls i går og i nat :mrgreen:

Jeg har muligvis misforstået det lidt og troet du malede fanden på væggen :oops::oops:

Jeg oplever da også nogle små ting som betyder at teenageren er ved at komme op i min Darwin - I går f.eks. tissede han første gang udenfor haven på en gå tur :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har muligvis misforstået det lidt og troet du malede fanden på væggen :oops::oops:

Jeg oplever da også nogle små ting som betyder at teenageren er ved at komme op i min Darwin - I går f.eks. tissede han første gang udenfor haven på en gå tur :5up:

Det kan jo ske når man kun kommunikerer skriftligt :-D

Jeg tror da at vi får nogle flere udfordringer med ham i takt med at han bliver mere selvstændig, men det er jo også det der former ham til den dejlige voksne hund han forhåbentlig bliver en dag :lun: men tisse i sengen det må nu godt være en engangsforestilling!

Flot af Darwin :5up: det har vi nu aldrig haft problemer med, altså han vil helst i haven, men når man skal så skal man! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites