Hop til indhold

alenehjemmetræning(hund i forvejen)

Gæst stenshoej
 Share

Recommended Posts

Gæst stenshoej

Står og mest sandsynlig skal have hund mere i august/september.

har hund i huset fra før (toller).

så tænkte på om det er lettere at lære dem at være alenehjemme, når de har en at være sammen med?

eller bliver jeg nødt til at tage fri i to uger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke lettere at lære at være alene fordi man har en hund i forvejen.

Du er nødt til at lære den nye hund at den kan være alene - dvs. at din nye hund skal være alene uafhængig af den store hund.

Når den har lært alene hjemme - kan du begynde at sætte den sammen med den hund som er der i forvejen.

Jeg har 3 hunde - den eneste af mine hunde jeg havde lidt problemer med var min mellemste hund Oscar - hvor det tog noget længere tid. Den lille som nu er 17 uger er bedøvende ligeglad

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lære Indy at være alene sammen med Akita først (adskilt af børnegitter) og derefter trænede jeg alene uden Akita. Det virkede fint for mig, da det var vigtigere at hun kunne være alene længere tid sammen med den anden (pga arbejde), end at være helt alene kortere tid (når jeg tog Akita ud på en lang gåtur for sig selv etc).

Det gælder nok om at finde ud af hvad man prioriterer højrest i første omgang, og så tage den derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites