Hop til indhold

Foder - hvor meget?


Gæst Cambrinus
 Share

Recommended Posts

Gæst Cambrinus

Hej alle,

Jeg fodre med Royal Canin beregnet til Shih Tzu og det fungerer sådan set meget fint, men Phili er jo blevet så stor, at det nu anbefales kun at fodre to gange om dagen. Dog er hun ikke så stor endda, med hendes 9 mdr. vejer hun kun godt 4 kg, men hun er sund og rask og både min søde nabo OG hundetræner gennem mange! år samt dyrlægeven af familien, siger at hun er super og ligesom hun skal være. Hun er bare en lille fin dame ;-) Dét der alligevel nager mit hundehjerte er jo, får hun dét, hun skal?? Hun er jo stadig i vækst og på posen står der 90-95 gr. pr. dag svarende til hendes alder og vægt. Dét kan jeg kun få i hende, hvis hun spiser tre gange. Ved godt, at dyrlægen har sagt, at jeg ikke skal regne 100% med dét, der står på poserne - de skriver altid for meget. Okay :-) men Phili spiser altså kun omkring 35 gr. i en portion og dét x to er sørme da noget under 90-95 gr. Har nogle erfaringer på området - skal jeg forsøge at få mere i hende end de to x 35 gr. grundet vitaminer/mineraler eller vægter det tungere for fordøjelsen, at jeg holder mig til de to måltider? Pyyha, beklager langt indlæg ;o)

Venlig hilsen

Dorte og Phili

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej

 

Først vil jeg lige sige tak for de pæne ord om vores Shih Tzu side.

Vi synes selv det er et spændende tiltag.

 

Vi har gennem de sidste mange år fodret 2 x om dagen. Vi buger tørfoder og lader det stå ca 20 - 30 minutter hver gang. Hvis der ikke bliver spist, betyder det ikke noget. Så bliver der næste gang.

 

Det er råd fra vores gamle dyrlæge. En hund sulter ikke sig selv ihjel!!, men det kræver lidt is i maven, og man skal holde fast i metoden.

De skal hver gang have det de kan spise, og ikke afmålt.

 

Vi bruger samme metode for vores hvalpe fra omkring 8 uger - men med opløst mad.

 

Ryoal Canin er et godt foder, men jeg synes det er noget dyrt med racefoderet, og det er efter min mening mere reklame.

 

Vi bruger et andet foder, som har givet gode resultater de sidste 6 år, og som både hvalpe og voksne vokser og trives godt på

 

Held og lykke

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Cambrinus
Hej

 

Først vil jeg lige sige tak for de pæne ord om vores Shih Tzu side.

Vi synes selv det er et spændende tiltag.

 

Vi har gennem de sidste mange år fodret 2 x om dagen. Vi buger tørfoder og lader det stå ca 20 - 30 minutter hver gang. Hvis der ikke bliver spist, betyder det ikke noget. Så bliver der næste gang.

 

Det er råd fra vores gamle dyrlæge. En hund sulter ikke sig selv ihjel!!, men det kræver lidt is i maven, og man skal holde fast i metoden.

De skal hver gang have det de kan spise, og ikke afmålt.

 

Vi bruger samme metode for vores hvalpe fra omkring 8 uger - men med opløst mad.

 

Ryoal Canin er et godt foder, men jeg synes det er noget dyrt med racefoderet, og det er efter min mening mere reklame.

 

Vi bruger et andet foder, som har givet gode resultater de sidste 6 år, og som både hvalpe og voksne vokser og trives godt på

 

Held og lykke

Peter

 

Velbekom, det er et super tiltag. Tror det er et længe ventet tiltag ;o)

 

Mange tak for tilbagemeldingen, som jeg tror, at jeg vil afprøve. Og ja, man skal nok holde fast ;o)

Mht. afmåling har jeg kun gjort det for at finde ud af, hvor meget hun rent faktisk spiser i en portion. En overgang (for lang tid siden) spiste hun ikke ret meget og jeg var noget bekymret, hvorfor vores dyrlæge lige tjekkede hende og selvfølgelig spurgte, hvor meget hun spiste. Det anede jeg jo ikke og derfor har jeg målt det :-) Og ja, som du skriver er jeg helt klar over det faktum, at alle disse foderfirmaer har et overordnet mål, men nu har jeg valgt det og ja, så er der heller ingen grund til at hælde alt for meget op i skålen. Men uha selvfølgelig skal hunden ha´ det, den skal ha´ ;-) Hvilket foder bruger I?

 

Venlig hilsen

Dorte og Phili

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Glem alle de der vægtangivelser og kig istedet på hvalpen. Er den sund, rask og normalvægtig er alt fryd og gammen og du skal ikke prøve at tvinge mere mad i den end den har lyst til at spise....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej

 

Det er helt rigtigt at I skal glemme alt om hvor meget hunden spiser - hvis den er sund og rask skal det nok fungere.

 

Vi bruger et amerikansk foder, der hedder Regal.

Det er det bedste foder vi har brugt igennem årene, og vi har fin vægt og maver på dette.

Hvis der bestilles min. 7,5 kg (det holder sig fint når det er tørfoder), bliver det leveret gratis til døren.

Og så har de de bedste godbider til træning, som vi har set endnu (Treats), som kan bestilles med foderet.

 

Det bestemmer i jo selvfølgelig selv, men vi kan anbefale Regal

 

www.regalpetfoods.dk

 

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...