martin Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 min den ene hund har faft en stor skruptusse i munden men någet ik at spise den man hun går hele tiden og smaskede som om hun hade mere af den i månden man jeg har tjækket efter og der var kun lidt blod i munden på hinde jeg har hørt at det de er giftige for hunde har jeg noget at bekømmer mig om ??? er sku lidt navøs !!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 4, 2010 Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 at hun smasker tyder på at hun har kvalme... jeg fandt dette Til top Hvad sker der når min hund slikker på en skrubtudse?Skrubtudsen (Bufo Bufo) er et lille bredt dyr, med en rund krop. Hannernes ryg er oftest grå eller grågrøn, mens hunnerne er mere rødbrune eller gulbrune i farven. Det er karakteristisk at skrubtudsen har en stor mængde vorter siddende på ryggen, fra hvilket der kan udskilles giftigt kirtelsekret. Kirtelsekretet indeholder bla. bufo-talin, bufo-fotenin og bufo-toxin, dvs. bufo-gift, der virker ætsende på kroppens slimhinder. Når hunden slikker på en skrubtudse, vil hunden få skrubtudsens ætsende sekret i munden, og hunden vil da begynde at savle voldsomt. Hvis din hund har slikket på en skrubtudse, kan du afhjælpe smerterne ved at give hunden rigeligt med vand at drikke, ligeledes bør snuden afvaskes med vand. Hvis hunden virker forvirret eller på anden måde påvirket, bør du kontakte din dyrlæge, da andre, mere alvorlige forgiftninger også kan fremprovokere savlen hos din hund. sakset fra denne side Sprgsml og svar om frstehjlp til hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret August 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 at hun smasker tyder på at hun har kvalme... jeg fandt dette sakset fra denne side Sprgsml og svar om frstehjlp til hunden hun hade kun lidt skum om munden og det gik hurtigt væk og hun smaskede og gned snuden/munden i sofanen og hun gnider sig en smule på sofanen med munden håber ik der kommer bivirkninger eller er der ik noget hun drak 1 litter vand ca som jeg kom laxeolie i for det elsker hun Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 4, 2010 Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 hun hade kun lidt skum om munden og det gik hurtigt væk og hun smaskede og gned snuden/munden i sofanen og hun gnider sig en smule på sofanen med munden håber ik der kommer bivirkninger eller er der ik noget hun drak 1 litter vand ca som jeg kom laxeolie i for det elsker hun jeg ville nok bare holde øje med hende og se tiden an... hvis hun begynder at virke sær / desorienteret ville jeg tage til dyrlægen... Hvis du er meget bekymret, så koster det ingenting at ringe til vagtdyrlægen. Ring til den lokale dyrlæge, så fortæller deres telefonsvarer dig hvilket nummer vagthavende dyrlæge har... De er som oftest rigtigt søde til at give et råd med på vejen i min erfaring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret August 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 5, 2010 jeg ville nok bare holde øje med hende og se tiden an... hvis hun begynder at virke sær / desorienteret ville jeg tage til dyrlægen... Hvis du er meget bekymret, så koster det ingenting at ringe til vagtdyrlægen. Ring til den lokale dyrlæge, så fortæller deres telefonsvarer dig hvilket nummer vagthavende dyrlæge har... De er som oftest rigtigt søde til at give et råd med på vejen i min erfaring hun virker helt nomalt i dag.:blink: jeg har ringet til dyrlægen i morges for at forhøre mig og han sage at hvis hun ik har spist den så burte der ik være nogle problemmer og han sage at hvis der var noget i galt så ville symtommerne komme i går. så det håber jeg :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 5, 2010 Rapporter Share Besvaret August 5, 2010 det var da en god nyhed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret August 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2010 det var da en god nyhed hun er som hun plejer der er ik noget at bemærke på holly så jeg har været hældige !!! men jeg skal holde øje om hun for lunge/hjerte orm det kan men først se i aføringen 3 uger efter i den det fortæller min dyrlæge oh han har fortalt mig hvordan symtommerne er så det er bare at holde øje Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts