Hop til indhold

sele hvor snoren sættes langt bag


Gæst scheindel
 Share

Recommended Posts

Gæst scheindel

ved ikke om titelen blev helt forståelig, men jeg vil gerne finde en sele jeg kan bruge når jeg går spor med min Grand danois. udover at den selvfølgelig skal vare ret stor, vil jeg at den skal gå langt hen ad ryggen, sådan at det sted hvor snoren sættes er så tæt på halen som mulig.

 

jeg har kikket på fex den her: http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=TT144_var&lang=se

men synes den er lidt svært at få på, og så er der ingen muligheder for at justere størrelsen.

 

har også kikket på den her:

http://www.hnb.dk/default.asp?thePage=start

men der sættes snoren midt på og ikke i bagdelen af selen, så den kommer ikke så langt bagpå som jeg gerne vil.

 

er der nogen med et bedre forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at kikke på Limex seler, de fåes både i Nylon og læder. Begge to har en rem påsat fra sidestykke til sidestykke så den ender på den nederste del af ryggen. Men det at den er påsat i sidderne gør at der ikke bliver et skævt træk.:5up:

Jeg bruger selv den i nylon til Bella ( boxer ) og vi er glade for den.:lol:

 

Prøv at kikke hos www.apporten.dk der er 10 % her i maj og de går helt op til 115 cm i brystmål. De er nemme at sætte på hunden og meget lette at gøre rene. 2 ting jeg ligger vægt på:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel
Prøv at kikke på Limex seler, de fåes både i Nylon og læder. Begge to har en rem påsat fra sidestykke til sidestykke så den ender på den nederste del af ryggen. Men det at den er påsat i sidderne gør at der ikke bliver et skævt træk.:5up:

Jeg bruger selv den i nylon til Bella ( boxer ) og vi er glade for den.:lol:

 

Prøv at kikke hos www.apporten.dk der er 10 % her i maj og de går helt op til 115 cm i brystmål. De er nemme at sætte på hunden og meget lette at gøre rene. 2 ting jeg ligger vægt på:mrgreen:

 

har du muligvis et billede med sele på hund? synes det er lidt svært at se hvordan det vil se ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm det havde jeg ikke, men jeg kan prøve at forklare systemet. Man trækker selen over hovedet og spænder den under maven. Den rem jeg nævnte før ligger så over ryggen / lænden. Sagt på en anden måde der er et foret bryst stykke og et stykke der går hele vejen rundt om brystkassen over ryggen. Den er nem at stille ind så den passer hunden og kan også bruges til vogn da der også er ringe i siderne.

 

Hvis du kikker på det billede der er på apporten.dk kan du se at der er et billede hvor spændet er åbnet. Det billede er taget "bagfra" og du kan se den rem jeg talte om. Men ellers er der jo retur ret på den, så helt galt kan det jo ikke gå ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej der er ikke noget der går ned mellem forbenene, de kan jo også bruges til spor og vogn kørsel. Det med at de skulle gå mellem forbenene fangede jeg ikke, men kan du ikke få en rem sat på en af de andre ? :?:

 

Dett er sjovt at høre for og imod det med rem mellem forbenene :-) Selv er jeg til dem uden, de er nemmere at sætte på og de kan ikke gnave mellem forbenene. Det har nemlig prøvet på den første hund jeg havde, men nogle er jo også til vin og andre til øl :lol:

 

God jagt på selen, håber du finder noget der kan bruges :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...