Hop til indhold

Bassel Hound


Gæst Nythundeliv
 Share

Recommended Posts

Gæst Nythundeliv

Hej alle

 

Jeg overvejer at købe en basset. Kan I fortælle mig mere dybtegående om temperament, om der kræves noget specielt i forhold til netop denne race, hvad er det mest optimale miljø/forhold for hunden.

 

Jeg bor på en gård med heste og diverse andre dyr. Hunden får en kammerat ( blandingshund )

 

Hundene skal tilbringe en del til alene hjemme hver dag. Ca. fra 07.00-17.00. Det skal nævnes at jeg i de første 3 måneder er hjemme fuldtid og har derfor mulighed for at hundene kan falde til.

 

Håber I kan rådgive mig :0)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er årsagen til at du har valgt lige netop DEN race? :???:

 

10 timer er en heftig lang tid at lade en ung hund være alene om dagen... Jeg synes, det måtte kræve en rigtig god grund fra dig at anskaffe en hundehvalp under de forhold...

 

Hvad er det for en hund, du har nu? (Størrelse, blanding, køn, alder?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åja... du skriver, at du de første 3 måneder er hjemme fuldtids.....

 

Betyder det, at du allerede HAR hunden og bare venter på at få den hjem?

 

Eller betyder det, at du har tænkt dig at arbejde 3 måneder hjemmefra fra den dag, du får hunden, -uanset om der går en måned eller ½-1 år?

 

Hvalpe har det jo med at blive født når DE vil det, ikke når det passer ind i den nye ejers skema..;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nythundeliv

Jeg har ikke hund endnu. Jeg forventer at få begge hunde hjem på samme tid så de sammen kan finde sig til rette sammen.

 

Jeg går hjemme de første 3 måneder da jeg skal bygge om.

 

Hundene har mulighed for at gå både inde og ude hele dagen. Ja, 10 timer er lang tid.

 

Grunden til jeg vælger en Bassel er at de er gode til børn og meget sociale dyr. Og ja, det er der mange racer der er, men Bassel er en hund jeg har haft i tankerne i mange år.

 

Den anden hun skal være en blandingshund. Og hvad blandingen skal "indeholde" aner jeg ikke endnu. Men det skal være en mindre hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

.. Jeg går hjemme fra omkring d. 1/6 - 1/8

 

Det betyder at lige meget om jeg får hund eller ej, så er det en planlagt periode hvor jeg skal gå hjemme.

 

 

Har du bestilt en Basset hound? --Jeg kan se, at der er to kenneler, der har hvalpe til salg omkring d. 1.6. Men de kan sagtens være solgt allerede. Så hvis du ikke har bestilt endnu, så skal du ikke regne med at kunne få én til 1. juni.. --Og 1.6-1.8. er altså kun TO måneder.........

 

Den første racehund, jeg købte (berner sennen), måtte jeg vente et helt år på.. Det er også noget med, at opdrætter tit foretrækker at sælge til købere, der har haft racen før... -

Og du vil lave "dobbelt puslespil"... Du skal være usandsynlig heldig, hvis du finder TO hvalpe lige netop til d. 1-6. --Faktisk er der jo ikke så meget mere end en ugen til?

 

Nåmen jeg synes at 3 måneder er ALT for lidt tid til at lære to hvalpe at være alene hjemme i ti timer...

Faktisk synes jeg slet ikke at du skal anskaffe dig en hvalp når du er SÅ meget hjemmefra.

Vent til du får mere tid.. De allerfleste hunde vil trives bedst i en familie hvor der er flere til at elske dem. Og hvor der er nogen hjemme en del af dagen. Hvis DU alene skal være hele dine hundes familie, så må du skære ned på den tid, du er væk hjemmefra.

 

Det KAN gå godt med de to hvalpe. Det KAN være, at de bliver så glade for hinanden at de kan hygge sig med hinanden hele dagen.

 

Men det kan altså også godt være, at de overhovedet ikke siger hinanden noget. Eller at de kun slås eller er bange for hinanden...

Min egen Silke er utryg ved Basset Hounds, --nok fordi de gøer en masse, på en speciel måde..

 

Du skriver osse, at du har valgt racen fordi de er gode til børn? Har du børn?

Og at de er sociale dyr betyder jo NETOP at det ikke er hunde man lader være alene hele dagen???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg vil ikke anbefale dig at få hund(e), når de skal være alene 10 timer dagligt - det er lang tid! :???:

 

Synes hellere du skulle vente til du er mere hjemme, hvis du engang er det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...