Hop til indhold

Keeshond - omplacering


Gæst JannieNJ
 Share

Recommended Posts

Gæst JannieNJ

Hej

 

Jeg overvejer at anskaffe mig en Keeshond, som er 2 år gammel. Jeg har læst, hvad der er at læse om racen, og umiddelbart lyder det lovende i forhold til, hvad vi søger.

Det er dog meget den samme standardiserede remse, så jeg tænkte, om der var nogle herinde, som havde noget andet - gerne personlige erfaringer - at tilføje i forhold til racen - og måske også i forhold til det faktum, at det er en hund på 2 år?

 

På forhånd tak!

 

Mvh

Jannie

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke selv personlig erfaring med racen, men jeg har i sin tid også kigget meget på den. Dér hvor jeg kom lidt i tvivl om det var den rigtige for os var, at den har tendens til kønsaggressioner og så at det er en ret gøende race. Men resten af den lyder helt perfekt.

 

Men om det betyder noget, at hunden gør meget, og ikke kan med andre hunde, er jo ret individuelt, så det kan du ikke bruge til så meget.

 

Så jeg vil nøjes med sige, at du virkelig skal være obs på, at der kan være en risiko for at omplaceringshunde kan have problemer med seperationsangst, så du skal sørge for at du har rigtig god tid til at lære den at være alene hvis det skulle blive et problem. Normalt ville jeg være stor fortaler for omplaceringshunde, men da jeg selv er ved at gå ned med stress over en omplaceringshund med seperationsangst, så præger det meget min anbefaling lige nu.

 

Men helt sikkert en dejlig hund og hvis du beslutter dig for at få den, så vil jeg glæde mig til at se billeder og høre mere om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...