Hop til indhold

Død og kommet i himlen


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna troede vist hun var død og kommet i himlen i dag :lun:

 

Vi har været til træning i dag, og det var første gang i denne omgang, så vi var spændte på at se hvem der kom :-D

 

Vi startede som sædvanlig med at køre ud og hente Misja (Karina) og herefter kørte vi ud til banen, men vi kom lige 45 minutter for tidligt, så vi gik ind på en anden bane hvor Luna og Misja fik lov til at tulle rundt imens deres mødre sladrede :blink:

 

Da det var ved at være tidspunktet hvor træningen skulle starte begyndte de andre at komme, og her var det så at det gik op for Luna, det var alle legekammeraterne hun skulle træne med, både Møffe, Alto (Fox), Sokie (Fox) og så selvfølgelig Misja som allerede var der :banan:

Bassilberner kom også, og ham var hun mindst lige så begejstret for at hilse på :klap:

 

Og så kom der én enkelt vi ikke kendte, en lille mops der hed Laban. Laban havde desværre været ude for et overfald og var dermed bange for store hunde, men heldigvis er Luna jo en lille hund, og så er hun jo en dame, så som den eneste af alle hundene fik Luna lov at hilse på Laban, og hun gjorde det bare så godt, hun var høflig og forsigtig, præcist som min lille dygtige tøs plejer at være, så mopsen forelskede sig vist også lidt i Luna :hjerte:

 

Og tro det eller ej, men Luna formåede rent faktisk at koncentrere sig om træningen på trods af at så mange af hendes venner var der, hun er bare så dygtig :klap:

 

Så vi har haft en rigtig dejlig aften, og håber at alle andre havde en lige så dejlige aften :mrgreen:

Redigeret af Lonny
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare hyggeligt at i er så mange der kender hinanden :-D

 

Det er super ærgerligt at jeg ikke kan om tirsdagen :cry:, men så må jeg jo nøjes med Fox og Alto om torsdagen :drille:

Vi er jo 50 % HF'ere på vores hold ( Fox og mig og så 2 andre :mrgreen:)

 

Luna er da bare sej :hjerte:

Men jeg synes da at hun var ret dygtig til at koncentrere sig de par gange jeg var med her i sommer . hvis hun ellers ville ud af buret :mrgreen:

 

Nana og jeg forsatte med vores agility her i aften ( første time efter ferien) og det gik ret godt.

Hun havde rimelig fart på og var glad og fro ( det gik ihvertfald hurtigt nok for mig - pyha hvor er jeg i dårlig form :oops:)

Og jeg fik sgi ros af vores træner for min handling :banan:

 

Så herfra vil jeg sige at det alt i alt var en super god aften :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare hyggeligt at i er så mange der kender hinanden :-D

 

Det er super ærgerligt at jeg ikke kan om tirsdagen :cry:, men så må jeg jo nøjes med Fox og Alto om torsdagen :drille:

Vi er jo 50 % HF'ere på vores hold ( Fox og mig og så 2 andre :mrgreen:)

 

Ja, det er rigtig ærgeligt at I ikke kan om tirsdagen, jeg sagde også til Luna, at nu manglede vi bare Nana, så havde alle vennerne været der :lun:

 

Luna er da bare sej :hjerte:

Men jeg synes da at hun var ret dygtig til at koncentrere sig de par gange jeg var med her i sommer . hvis hun ellers ville ud af buret :mrgreen:

 

Ja, hun plejer faktisk at være ret dygtig :lun:

 

Men den med buret, det kom altså lidt bag på mig :lol:

 

Og til jer der ikke var der, så kan jeg fortælle at vi forsøgte at træne som jeg har lært på Canis, nemlig at vi træner et minut, og så skal Luna ind i sit bur i et minut, og i denne pause skal jeg så tage notater.

Der var ingen problemer med at få Luna til at løbe ind i buret, men hun nægtede sgu at komme ud igen, selvom jeg lokkede med godbidder og legetøj, så blev hun bare liggende inde i buret og var fuldstændig ligeglad med mig, til sidst måtte jeg lokke Sanne til at forsøge at lokke hende ud, og langt om længe listede Luna ud af buret igen, og jeg opgav at bruge buret mere i den træningstime :lol:

 

Nana og jeg forsatte med vores agility her i aften ( første time efter ferien) og det gik ret godt.

Hun havde rimelig fart på og var glad og fro ( det gik ihvertfald hurtigt nok for mig - pyha hvor er jeg i dårlig form :oops:)

Og jeg fik sgi ros af vores træner for min handling :banan:

 

Så herfra vil jeg sige at det alt i alt var en super god aften :5up:

 

Hvor er I bare gode :klap:

 

Jeg har tit tænkt på at gå til agillity, men min frygt ville også være at jeg ikke kunne følge med Luna, jeg har rent faktisk engang set nogen tabe en konkurrence fordi handleren ikke kunne følge med hunden :lol:

 

Og det er dejligt at høre at der er andre end os der har haft en rigtig god aften :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og tro det eller ej, men Luna formåede rent faktisk at koncentrere sig om træningen på trods af at så mange af hendes venner var der, hun er bare så dygtig :klap:

 

Så længe vi altså ikke snakker om, mens træneren holdt foredrag :pift:

 

Der havde vi vist begge to knap så koncentrerede kræ, der prøvede at nå hinanden :lol:

 

Så vi har haft en rigtig dejlig aften, og håber at alle andre havde en lige så dejlige aften :mrgreen:

 

Absolut!

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe vi altså ikke snakker om, mens træneren holdt foredrag :fløjt:

 

Der havde vi vist begge to knap så koncentrerede kræ, der prøvede at nå hinanden :lol:

 

Ja, men der skulle man jo også både stå stille, og samtidig kun være en halv meter fra Møffe, det to ting til sammen, det var altså for meget at overskue :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men der skulle man jo også både stå stille, og samtidig kun være en halv meter fra Møffe, det to ting til sammen, det var altså for meget at overskue :lol:

 

Fnis, ja, det syntes Møffe vidst også :lol: Lige bortset fra, når man rullede sig om på ryggen, for at blive nuldret på mavsen :lun:

 

Og hvad søren - du er ikke gået i seng endnu? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun sige at Bassil lige tissede på vej ind fra bilen.. hvorefter han klaskede om på køkkengulvet :-D

 

Han brummede lidt snork da jeg tog halsbåndet af ham.. og ½ time efter vi var gået i seng, kom han dalrende ind i soveværelset...

 

BUMP! :-D

 

God træningsaften, synes vi..

 

Det lyder som om han var lige så brugt som Luna :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg har jo ferie :mrgreen:

 

Hehe, og det nydes stort :mrgreen:

 

Møffe var også bare HELT bombet i går. Fatter det ikke, så bombet plejer han ikke at være efter træning og så meget nåede vi ikke at lave (snakkesjatøjer)? Men tror måske, at legeturen med Bassil tog hårdt på ham, han kørte pænt op, fordi Bassil BÅDE er lige så stor som ham og kastreret ung - to ting, han har svært ved at forholde sig til :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, og det nydes stort :mrgreen:

 

Møffe var også bare HELT bombet i går. Fatter det ikke, så bombet plejer han ikke at være efter træning og så meget nåede vi ikke at lave (snakkesjatøjer)? Men tror måske, at legeturen med Bassil tog hårdt på ham, han kørte pænt op, fordi Bassil BÅDE er lige så stor som ham og kastreret ung - to ting, han har svært ved at forholde sig til :vedikke:

 

Det kan godt være at turen med Bassil var den der slog benene væk under ham, det samtidig med at han skulle træne et "nyt" sted med nye hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at turen med Bassil var den der slog benene væk under ham, det samtidig med at han skulle træne et "nyt" sted med nye hunde.

 

Nyt? Nye hunde? Han ænsede vist kun Luna og Sookie, ikke de andre :mrgreen: Åhjo, og træneren, for hun havde åbenbart overlækre goodies, syntes han :lol:

 

Tror knap nok han bemærkede mopsen, udover da vi skulle ud :lol: Og så Bassil, da de var sammen :mrgreen:

 

Men bombet var han i hvert fald godt nok! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyt? Nye hunde? Han ænsede vist kun Luna og Sookie, ikke de andre :mrgreen: Åhjo, og træneren, for hun havde åbenbart overlækre goodies, syntes han :lol:

 

Tror knap nok han bemærkede mopsen, udover da vi skulle ud :lol: Og så Bassil, da de var sammen :mrgreen:

 

Men bombet var han i hvert fald godt nok! :ae:

 

Så det var fordi der var for mange lækre damer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Og til jer der ikke var der, så kan jeg fortælle at vi forsøgte at træne som jeg har lært på Canis, nemlig at vi træner et minut, og så skal Luna ind i sit bur i et minut, og i denne pause skal jeg så tage notater.

Der var ingen problemer med at få Luna til at løbe ind i buret, men hun nægtede sgu at komme ud igen, selvom jeg lokkede med godbidder og legetøj, så blev hun bare liggende inde i buret og var fuldstændig ligeglad med mig, til sidst måtte jeg lokke Sanne til at forsøge at lokke hende ud, og langt om længe listede Luna ud af buret igen, og jeg opgav at bruge buret mere i den træningstime

Wow det er bare super flot Lonny :banan: Errinder hvor store problemer du havde med buret ved sidste samling, så det har I arbejdet rigtig godt på :5up:

 

Mht. agility:

Det behøver du slet ikke bekymre dig, det ville faktisk da være super.

 

Det lader jeg mig ialt fald fortælle af min AG træner - jeg har nemlig præsis samme problem; hvis jeg ikke får stoppet Ronja på felterne, så tager hun hele banen selv :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow det er bare super flot Lonny :banan: Errinder hvor store problemer du havde med buret ved sidste samling, så det har I arbejdet rigtig godt på :5up:

 

Ja, vi har øvet meget på det, men jeg ved nu ikke hvor fikst det er at hun ikke vil komme ud igen :blink:

 

Mht. agility:

Det behøver du slet ikke bekymre dig, det ville faktisk da være super.

 

Det lader jeg mig ialt fald fortælle af min AG træner - jeg har nemlig præsis samme problem; hvis jeg ikke får stoppet Ronja på felterne, så tager hun hele banen selv :lol:

 

Men problemet er vel hvis hunden ikke tager banen i den rigtige rækkefølje, fordi man ikke kan nå at følge med og give anvisninger :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Ja, vi har øvet meget på det, men jeg ved nu ikke hvor fikst det er at hun ikke vil komme ud igen :blink:

 

Ja det kan jeg godt se - men det er da skima fremskidt at hun nu er så glad for det at hun ikke vil ud igen :mrgreen:

 

Men problemet er vel hvis hunden ikke tager banen i den rigtige rækkefølje, fordi man ikke kan nå at følge med og give anvisninger :blink:

Det er bare min træners ord :blink: Synes selv det er et problem at have en så hurtig en hund - eller nærmere være så langsom :genert: ... men mon ikke styrbarhed kommer med træning (min og hundens) og større sikkerhed på felterne (jeg bruger dem som en slags stopklods hvor jeg kan indhente hunden)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare min træners ord :blink: Synes selv det er et problem at have en så hurtig en hund - eller nærmere være så langsom :genert: ... men mon ikke styrbarhed kommer med træning (min og hundens) og større sikkerhed på felterne (jeg bruger dem som en slags stopklods hvor jeg kan indhente hunden)

 

Jo, jeg tror helt sikkert at styrbarheden kommer med øvelsen :5up:

 

Og ja, det er fedt at Luna er blevet rigtig glad for sit bur, og når vi kommer på Canis kursus, så er jeg overbevist om at omgivelserne er så spændende nye, at hun nok skal komme ud igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...