Hop til indhold

Spørgsmål om foder


Gæst Kingsky
 Share

Recommended Posts

Gæst Kingsky

Hejsa

 

Har bevæget mig ind i junglen af foder, og vil lige høre jeres erfaringer.

 

Hvilke mærker bruger i og hvad er jeres erfaringer?

 

Jeg har selv en meget kræsen Amerikansk Staffordshire Terrier på 2 år, som ikke er særlig glad for tørfoder. Overvejer BARF vådfoder/råt, men vil også gerne have muligheden for at bruge maden som aktivering (tørt).

 

Tak på forhånd :>

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg godt nok ikke amstaff :-D

 

Jeg råfodrer (BARF'er) og ja, det komplicerer muligheden for godbidder lidt.

 

Om det er råfodrets skyld eller alderen, så er Møffe i hvert fald ikke så glad for tørkost mere (tørkost, tørre godbidder og meget andet kommer ud på ét for ham), som han har været. Tror dog, at det primært er alderen, for manglen på lyst begyndte allerede at opstå inden. Så tror, håber og krydser fingre for, at han kommer efter det :mrgreen:

 

Derudover... Når man rådfodrer, kan man købe sådan nogle 2kg. pakker hos Rigtig Hundemadsforhandlerne. Dem kan man hurtigt koge eller stege noget af og vupti, godbidder - som man evt. kan blande op med noget tørkost.

 

Evt. kan man også bage det i ovnen, 100grader i en times tid.

 

De kan også blandes op med tørre godbidder og så tager det smag (det gør jeg, så holder godbidderne lidt længere og hunden hopper stadig på tungen for det).

 

Men har en veninde, der råfodrer begge sine hunde og de er stadig ultra lydige (som i, fejler aldrig i indkald fx., jeg er dybt misundelig!), til trods for, at de kun får én lille Wolfblut tørkostpille for det :lol:

 

Så muligheden for fortsat at belønne med de der tørre godbidder, er der :-D

 

Derudover, kan jeg kun anbefalde råfodring. Hunden ælsker det, får rene tænder af benene, Møffes pelskvalitetet synes bedre her efter og han er gået fra at prutte nogle stinkende bomber flere gange nærmest hver aften - til at jeg faktisk kun én eller to gange på 3 måneder har kunnet lugte en underligt odour i luften. Og han har måske også fået lidt mere energi, men det er svært at sige, da han vist blev banket lidt (meget) ned af sommervarmen og hjerte lungeorm lige efter vi gik over på det.

Men vi var i det hele taget i en uheldig, sygdomsmæssigt periode, da vi gik over på råfodring (herunder også en kraftig forstuvning), så det er svært at sige, hvilke forskelle det har gjort.

 

Eneste minus er, at kødpakkerne nogle gange ikke er lige tætte, så lidt blodbad må man acceptere ind i mellem :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...