Hop til indhold

Vi øver os i at stå til udstilling!(sbt)


Gæst andreadot
 Share

Recommended Posts

Gæst andreadot

Ja som overskriften siger. så øver vi os i at stå til ballerup i september.

 

er der andre herinde som også vil vise lidt stå pænt billeder?

 

vi er ikke kommet så langt, så lige nu gælder det bare om at stå og blive kigget i mund og pillet ved. vi er ikke begyndt at rette ind .

 

men gode råd modtages gerne:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jo vi er begyndt ved dkk kreds 6. ja det vil sige vi har været der en gang. Karla er lykkelig hvis der er nogen der vil pille. også i munden. så der er vi heldige.

 

heidi

 

Det er da heldigt:lol:. Nelson vil også gerne pilles på, men han tror, folk nusser ham, så han prøver at lægge sig ned og rulle rundt:genert: Men vi øver lidt de fleste dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da heldigt:lol:. Nelson vil også gerne pilles på, men han tror, folk nusser ham, så han prøver at lægge sig ned og rulle rundt:genert: Men vi øver lidt de fleste dage...

 

Nus ham på inderlåret oppe ved lysken. På den måde kan man få de fleste hunde til at blive stående. Med tiden kan du vænne ham fra det igen, men det er da altid en måde at få ham til at blive stående, hvis han går i jae-hvor-lækkert-der-er-nogle-der-vil-nusse-mood sådan i tide og utide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil altid gerne blære mig med de billeder jeg lige har fået på det sidste skue vi var på :engel: Er nemlig vildt stolt af dem :genert:

 

Retter lige

39933_1470122964596_1579265998_1110977_2034394_n.jpg

 

Står bare perfekt :lun:

39933_1470123004597_1579265998_1110978_3190642_n.jpg

 

Står ikke med benene planten de perfekte steder, men tilgengæld er han bare helt fin med, at dommeren rører og piller og flytter overhovedet ikke på poterne det mindste :5up:

36814_1470124684639_1579265998_1110988_2147075_n.jpg

 

Gode råd, hmmm... Dem har jeg ikke så mange af :genert:

 

Men ringtræning er godt og så skal man sørge for, at hunden synes det er fedt at "vise sig frem" - om så man lige må sige til træneren, at denne lige skal gå lidt mere forsigtigt til værks. Bruger selv en hel del godbidder i starten og trapper efterhånden stille ned med dem - men de vil dog aldrig forsvinde helt 100% vil jeg tro.

 

Men stå-øvelsen var også helt umulig med Møffe - det er den eneste øvelse, hvor jeg har fundet det direkte nødvendigt at lave træningslog for at komme nogen vejne :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

sjovt du siger det petrine.

 

for jeg syntes også det ser lidt underligt ud med benene der. men min avler dame siger de skal ha benen under sig som en legoklods med 4 ben i hvert hjørne.

 

ja hale måtte godt stritte lidt mere men un holder den generelt ret lavt:-)

 

men tak for de fine råd. vi øver videre

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja som overskriften siger. så øver vi os i at stå til ballerup i september.

 

er der andre herinde som også vil vise lidt stå pænt billeder?

 

vi er ikke kommet så langt, så lige nu gælder det bare om at stå og blive kigget i mund og pillet ved. vi er ikke begyndt at rette ind .

 

men gode råd modtages gerne:-)

Flot!:-D Men undskyld jeg spørger. Hvorfor ikke gøre det sjovt og trygt for hunden når nu du er i gang så tidligt. I stedet for ubehageligt/utrygt for hunden?

 

Jeg ved godt at mange udstillere er græsk katolsk med hundens "følelse" af at blive udstillet... Prøv at ligge mærke Rikke's holdning i ringen og Møffes hale:lol::blink: Det ser da langt bedre ud end en irriteret ejer og nervøs hund med trykket hale... Ja Rikke der var et komplement:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot!:-D Men undskyld jeg spørger. Hvorfor ikke gøre det sjovt og trygt for hunden når nu du er i gang så tidligt. I stedet for ubehageligt/utrygt for hunden?

 

Jeg ved godt at mange udstillere er græsk katolsk med hundens "følelse" af at blive udstillet... Prøv at ligge mærke Rikke's holdning i ringen og Møffes hale:lol::blink: Det ser da langt bedre ud end en irriteret ejer og nervøs hund med trykket hale... Ja Rikke der var et komplement:blink:

 

 

 

Undskyld, men hvorfor skriver du, at mange udstillere er græsk katolsk med hundens "følelser". Er det ikke lidt mere en fordom end fakta ? Jeg synes egentlig det er lidt trist læsning for os, der udstiller, at få den der smidt i hovedet. Så slemme synes jeg egentlig ikke at vi er. Er vi det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

Dogue1:

 

nu bruger jeg kun bløde metoder. dvs klikker, godbidder og ros.

 

hvis du tænker på den lave haleføring, ja så er jeg dig svar skyldig. hun går meget lavt med hendes hale også når vi ikke træner.

 

hun er på ingen måde bange eller trykket over for mig...

 

og nu mener jeg ikke at jeg hverken er irriteret eller nervøs. Jeg syntes bar at det var en god ide at starte tidligt, hun er 15 uger. Så har vi tid til at gøre det i et stille og roligt tempo.

 

Jeg kan da godt se at bernerazuro virkelig får det bedste frem i sin hund, men vi skal jo alle starte et sted.

 

heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Dogue1:

 

nu bruger jeg kun bløde metoder. dvs klikker, godbidder og ros.

 

hvis du tænker på den lave haleføring, ja så er jeg dig svar skyldig. hun går meget lavt med hendes hale også når vi ikke træner.

 

hun er på ingen måde bange eller trykket over for mig...

 

og nu mener jeg ikke at jeg hverken er irriteret eller nervøs. Jeg syntes bar at det var en god ide at starte tidligt, hun er 15 uger. Så har vi tid til at gøre det i et stille og roligt tempo.

 

Jeg kan da godt se at bernerazuro virkelig får det bedste frem i sin hund, men vi skal jo alle starte et sted.

 

heidi

Nej nej, du misforstod mig. Det var ikke et angreb...Men et spørgsmål til om ikke man kunne få hunden til at stå uden trykket hale:-D Jeg siger bestemt ikke du er irriteret eller nervøs, jeg kender dig jo ikke og har aldrig ser dig eller din hund, så jeg kan jo slet ikke udtale mig om jer..

 

Jeg siger bare at man ser det mange gang på udstilling, og at jeg synes de ter synd for alle parter når en ellers hyggelig dag ender i irritation over hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, det er super du starter tidligt og bruger bløde metoder. Det er nemlig vejen frem :-D Du kan lige få et billede af Nelson, hvor han 'gør' sig godt. Her giver han nemlig et kæmpe smil til træneren... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men hvorfor skriver du, at mange udstillere er græsk katolsk med hundens "følelser". Er det ikke lidt mere en fordom end fakta ? Jeg synes egentlig det er lidt trist læsning for os, der udstiller, at få den der smidt i hovedet. Så slemme synes jeg egentlig ikke at vi er. Er vi det ?

:vedikke: Jeg ved ikke om du er en af dem jeg har mødt. Jeg ser det mange gange den med...: Hiv, træk, skub, hold nu op, lad nu være..Gå pænt for f* ååh ha, møg hund... ER du en af dem?.. (det tror jeg nu ikke) Det er muligt at jeg hænger mig for meget i trygget hale... Men for mig har det intet med positivt at gøre...Jeg spø'r jo bare...

Link til indlæg
Del på andre sites

Klart godt at starte tidligt - kan du fx løbe rundt (glad, hale op?) og så stoppe brutalt og stå pænt? Det er jo lidt sådan det foregår på udstillingerne.

 

Ellers er et godt trick at lure på de andre i ringen - hvad med ringtræning? Det synes jeg også er rigtigt godt, for der er jo andre hunde til stede; pyt med om de andre hunde er helt andre racer, bare det at stå / løbe rundt uden at være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

helt ok, dogue1. vi misforstod hinanden:-)

 

Altså vi har kun været til ringtræning 1 gang, og der var hun virkelig super. Så længe jeg har klikker og kylling i lommen. Så ænser hun ikke de andre hunde:slem:

 

Nu har jeg ikke væet til mange udstillinger med staffer, men jeg syntes generelt at de har meget lav haleføring.

 

Og jeg kan da godt se at de billeder er misvisende, for hun ser måske ikke helt så glad ud som hun er! for det er hun...

 

Jeg tror både karla og jeg hygger os meget både til hvalpetræning/ringtræning og hjemme.

 

Men altså jeg vil jo som sagt gerne se flere vapser der øver eller er i ringen. og gerne muskelhunde:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke: Jeg ved ikke om du er en af dem jeg har mødt. Jeg ser det mange gange den med...: Hiv, træk, skub, hold nu op, lad nu være..Gå pænt for f* ååh ha, møg hund... ER du en af dem?.. (det tror jeg nu ikke) Det er muligt at jeg hænger mig for meget i trygget hale... Men for mig har det intet med positivt at gøre...Jeg spø'r jo bare...

 

Det må du skam også gerne. Jeg undres bare (og det må jeg sikkert også gerne), men egentlig burde jeg vel ikke. Det er sådan det typiske man høre fra folk, der ikke selv udstiller, for det gør du ikke, vel ?

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke: Jeg ved ikke om du er en af dem jeg har mødt. Jeg ser det mange gange den med...: Hiv, træk, skub, hold nu op, lad nu være..Gå pænt for f* ååh ha, møg hund... ER du en af dem?.. (det tror jeg nu ikke) Det er muligt at jeg hænger mig for meget i trygget hale... Men for mig har det intet med positivt at gøre...Jeg spø'r jo bare...

 

Synes ikke, det er et særligt slemt problem i udstillingsringen. Har godt nok aldrig rigtigt kigget andre racer end bernere - men synes faktisk, at jeg har et bedre billede af udstillerne end af dem der er på træningspladsen :genert: Selvfølgelig er det et ryk her og der i linen - men for dævlen, skal det være "slemt" (forstå mig ret!) bare fordi det er i udstillingsringen? Det foregår i lige så stor stil, som på gåturene i parken og på træningspladserne... Ingen forskel. Det er min erfaring. Så ergo synes jeg ikke, der er noget at hænge udstillerne på i forhold til den sædvanlige hundetræner...

 

Tror folk glemmer at lægge mærke til alle de positive oplevelser, man finder på en udstilling. Folk, der virkelig opmuntrer hunden og belønner den, roser og nusser osv.

 

Btw. En søgning på nettet viser, at de vist skal stille op som en berner. Forbensstammerne skal stå lige ned i jorden og det samme gælder foden/hasen eller hvad det hedder. Det nederste af bagbenet.

 

Her er den "gal" med forbenene.

Staa1.JPG

 

Her er den gal med det ene bagben

Staa_HF.JPG

 

Men du kan prøve at søge på google billeder, staffordshire bull terrier show. Så kom der nogle ok udstillingsbilleder frem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...