Hop til indhold

HVORFOR TISSER DEN I SIN KURV?


Gæst trille
 Share

Recommended Posts

Gæst trille

Hvorfor tisser en hund mon i sin egen kurv? Det drejer sig om en kryptocid han. Han letter ikke ben for at markere, han står simpelthen med alle fire ben solidt plantet i kurven og lader vandet. Han har ikke altid gjort det. Han kan heller ikke være alene hjemme mere, han hyler. Det lugter meget af hund når jeg kommer hjem, det er jo tegn på at han har været stresset. Han røre hverken mad eller vand, hvis jeg ikke er hjemme. Står han bundet og skal vente foran købmanden, hyler og gør han, til jeg kommer ud igen. Jeg kan ikke forstå, hvorfor han er blevet sådan en belastning. Han er sjældent alene hjemme mere end tre timer af gangen. Han fejler ikke noget fysisk, han er blevet tjekket ved dyrlægen. Han er 8 år - bliver 9 i år. Jeg løber med ham hver anden dag, længden af turen variere, men aldrig mere end han kan holde til. Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg gør forkert. Han er også blevet en anelse sur i det, han er ikke altid sp venlig, hvis nogen går forbi ham. Jeg stoler ikke 100% på ham mere. Jeg har en anelse m, at han kan finde på at bide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvorfor tisser en hund mon i sin egen kurv? Det drejer sig om en kryptocid han. Han letter ikke ben for at markere, han står simpelthen med alle fire ben solidt plantet i kurven og lader vandet. Han har ikke altid gjort det. Han kan heller ikke være alene hjemme mere, han hyler. Det lugter meget af hund når jeg kommer hjem, det er jo tegn på at han har været stresset. Han røre hverken mad eller vand, hvis jeg ikke er hjemme. Står han bundet og skal vente foran købmanden, hyler og gør han, til jeg kommer ud igen. Jeg kan ikke forstå, hvorfor han er blevet sådan en belastning. Han er sjældent alene hjemme mere end tre timer af gangen. Han fejler ikke noget fysisk, han er blevet tjekket ved dyrlægen. Han er 8 år - bliver 9 i år. Jeg løber med ham hver anden dag, længden af turen variere, men aldrig mere end han kan holde til. Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg gør forkert. Han er også blevet en anelse sur i det, han er ikke altid sp venlig, hvis nogen går forbi ham. Jeg stoler ikke 100% på ham mere. Jeg har en anelse m, at han kan finde på at bide.

 

Nu ved jeg ikke helt, hvor meget du ved om kryptorchisme, men normalt er det ikke anbefalelsesværdigt, at lade hunden blive i den tilstand til den er så gammel som din - det kan få nogle ret grimme side'gevinster' bla i form af testikelkræft - bare af nysgerrighed, hvorfor har du så valgt at lade ham være fertil? :-)

 

Nu er han ved jo ved, at være en ældre hund - hvordan har du lært ham 'alenehjemme' - det er jo ret synd, hvis han bliver så stresset og det egentlig kunne have været trænet væk.

Det at han bliver ked, når du forlader ham udenfor købmanden - måske han har læst om alle de stjålne hunde, der har været de seneste år :blink: ej pjat, men det er jo det samme problem, som 'alenehjemme', som 'bare' går igen i en anden situation :(

 

At du er bange for, at han kan finde på at bide - så forstår jeg ikke hvordan du tør, at binde ham af foran en forretning, risikoen for at en person kommer til skade er jo stor - det er jo en stressfaktor for hunden i sig selv at blive bundet af et fremmed sted uden sin ejer, også oven i hans seperationsangst :(

 

Umiddelbart uden, at jeg kender til mere end du har skrevet her, så vil jeg da anbefale dig i 1. omgang at tage kontakt til en dyrlæge, med henblik på en undersøgelse og dernæst måske en adfærdsbehandler :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...