Hop til indhold

Låne-Liva


Gæst Humankind
 Share

Recommended Posts

Gæst Humankind

Her er så hende vi har fået ind til formidling. I første omgang bliver hun her for en stund da jeg vil ha' hende trænet op og såfremt hun viser sig at indeholde hvad jeg tror hun indeholder vil hun også blive HD og AA fotograferet. Så vil tiden vise hvad der skal ske med hende.

 

Hendes trimning er ganske skrækkelig, hun havde simpelthen pels ud over det hele, så hun fik bare en tur med trimme-maskinen og så må hun blive rettet til om et par uger!:oops:

 

080522_l12.jpg

 

080522_l08.jpg

 

080522_l04.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind
Flot hund :D

 

Jeg har lige et spørgsmål.....hvad er formidling?:oops::oops:

 

 

At jeg har fået den ind fra tidligere ejer da de ikke kunne ha' den mere og så vil finde et nyt hjem...

 

<LI class=artikel>formidle vb.

1 viderebringe fx viden el. erfaring til et publikum ved at fungere som mellemled; ● give information en letforståelig og pædagogisk form.

 

2 få i stand el. hjælpe til at ske ved at fungere som mellemled;

 

 

...Det skulle vist forklare det!:mrgreen:

 

Og ingen grund til :oops::oops: smileys, der er ikke nogen dumme spørgsmål, kun dumme svar nemlig!:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind
Tager du flattere ind til formidling??

 

Hun er godt nok skøn, hvis hun skal videreformidles, så er jeg glad for at jeg HAR fået Noomi, for ellers havde jeg nok slet ikke kunnet styre mig. Hun ser super skøn ud!!! Hvor gammel er hun? :-D

 

(Hårh, nu går Ascha da helt agurk... :blink:)

 

Narh altså jeg har aldrig flere hunde end jeg har plads til at ta' en ind hvis det brænder på for nogen, men som sådan gør jeg ikke, kan bare ikke sige nej hvis nogen har problemer:lol:

 

Hun blev 2 år her i Marts, så hun er lige "blevet voksen" selvom hun naturligvis som flattere er flest ikke selv ved hun er blevet voksen! Haha!

Link til indlæg
Del på andre sites

Narh altså jeg har aldrig flere hunde end jeg har plads til at ta' en ind hvis det brænder på for nogen, men som sådan gør jeg ikke, kan bare ikke sige nej hvis nogen har problemer:lol:

 

Hun blev 2 år her i Marts, så hun er lige "blevet voksen" selvom hun naturligvis som flattere er flest ikke selv ved hun er blevet voksen! Haha!

 

Årh, det er bare sådan en total yndlings hund (næsten citat Robert fra Langt fra Las Vegas) en 2-årig tæve flatter :lun:

Hvorfor skal hun omplaceres? Er der problemer med hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind
Hun er rigtig flot. Det ser da også ud til hun bevæger sig godt!

 

Overvejer du at beholde hende?

 

 

Rigtig godt spottet at hun bevæger sig godt! Jeg nåede at løbe 3 skridt, så stoppede jeg, kiggede hen på manden med åben skuffe og store øjne og sagde "hold *grimt ord* den hund kan bevæge sig!"

 

Ja, jeg overvejer kraftigt at beholde hende. Jeg har trukket min egen tæve ud af avl, da hun gav HD i sit første kuld. Hannen jeg brugte har så også givet noget i andre kuld end hendes efterfølgende, men jeg ønsker ikke at satse og lave mere på hende, for hun kan lige så godt ha' været "medskyldig" i at kuldet hun havde faldt ud med så meget HD:( (På trods af utallige timers søgen har jeg dog aldrig kunnet finde en tilfredsstillende forklaring hverken på hannen eller Jenna's side)

 

Liva er af nogenlunde samme linier og så alligevel ikke. Liva' Farfar er Jenna's Far og Liva's Farmor's Far er Jenna's Morfar's Far (af et andet kuld). Endvidere ligger der nogen gode gamle (stærke) linier inden for de 3 første led, så det er en lækker måde at bevare Jenna's linier, samtidig "hoppe tilbage til" nogen af de hunde man ved i generationer har givet gode og sunde hvalpe.

 

Hendes linier er nogen mentalt lækre linier, hvilket er meget vigtigt for mig. Udstillings-mæssigt tvivler jeg på hun ryger helt til tops, men med den stambog hun har tror jeg hun vil være en super hund at "arbejde eksteriør op på" og bevare nogen gode sunde hunde både fysisk og mentalt hvis jeg finder den rette han til hende. Selvfølgelig er der ikke nogen garanti for at mine "udregninger" holder stik, men jeg kan kun gøre mit bedste og så lade resten være op til naturen!:mrgreen:

 

Hmmm håber du forstod den forklarring?:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind
Årh, det er bare sådan en total yndlings hund (næsten citat Robert fra Langt fra Las Vegas) en 2-årig tæve flatter :lun:

Hvorfor skal hun omplaceres? Er der problemer med hende?

 

 

Haha LfLV er bare:klap:

 

Der er ingen problemer med hende overhovedet. Problemet er det typiske, ejerne blev skilt og konen der havde hende fik en oplagt job-mulighed som hun ikke kunne takke nej til, men begyndte så med det at arbejde op til 16 timer i døgnet. Liva har haft det super i sit tidligere hjem og hendes gamle ejer har været meget ærlig omkring at hun havde haft for lidt tid til hende på det sidste og at hun dermed er kommet komplet ud af form og slet ikke er blevet motiveret nok, så hatten af for det. Grundet hendes gode opvækst er Liva et pragtfuldt "projekt" da der ikke er de store ben i at indhente det tabte!:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha LfLV er bare:klap:

 

Der er ingen problemer med hende overhovedet. Problemet er det typiske, ejerne blev skilt og konen der havde hende fik en oplagt job-mulighed som hun ikke kunne takke nej til, men begyndte så med det at arbejde op til 16 timer i døgnet. Liva har haft det super i sit tidligere hjem og hendes gamle ejer har været meget ærlig omkring at hun havde haft for lidt tid til hende på det sidste og at hun dermed er kommet komplet ud af form og slet ikke er blevet motiveret nok, så hatten af for det. Grundet hendes gode opvækst er Liva et pragtfuldt "projekt" da der ikke er de store ben i at indhente det tabte!:-)

 

Nuiii, jeg stemmer for at du beholder hende, så vi kan få lov til at følge med :5up: (når jeg nu ikke selv kan forsøge at vride hende ud af dig... ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig godt spottet at hun bevæger sig godt! Jeg nåede at løbe 3 skridt, så stoppede jeg, kiggede hen på manden med åben skuffe og store øjne og sagde "hold *grimt ord* den hund kan bevæge sig!"

 

Ja, jeg overvejer kraftigt at beholde hende. Jeg har trukket min egen tæve ud af avl, da hun gav HD i sit første kuld. Hannen jeg brugte har så også givet noget i andre kuld end hendes efterfølgende, men jeg ønsker ikke at satse og lave mere på hende, for hun kan lige så godt ha' været "medskyldig" i at kuldet hun havde faldt ud med så meget HD:( (På trods af utallige timers søgen har jeg dog aldrig kunnet finde en tilfredsstillende forklaring hverken på hannen eller Jenna's side)

 

Liva er af nogenlunde samme linier og så alligevel ikke. Liva' Farfar er Jenna's Far og Liva's Farmor's Far er Jenna's Morfar's Far (af et andet kuld). Endvidere ligger der nogen gode gamle (stærke) linier inden for de 3 første led, så det er en lækker måde at bevare Jenna's linier, samtidig "hoppe tilbage til" nogen af de hunde man ved i generationer har givet gode og sunde hvalpe.

 

Hendes linier er nogen mentalt lækre linier, hvilket er meget vigtigt for mig. Udstillings-mæssigt tvivler jeg på hun ryger helt til tops, men med den stambog hun har tror jeg hun vil være en super hund at "arbejde eksteriør op på" og bevare nogen gode sunde hunde både fysisk og mentalt hvis jeg finder den rette han til hende. Selvfølgelig er der ikke nogen garanti for at mine "udregninger" holder stik, men jeg kan kun gøre mit bedste og så lade resten være op til naturen!:mrgreen:

 

Hmmm håber du forstod den forklarring?:lol:

 

Jeg forstod den, og forstår udemærket hvorfor du overvejer at beholde hende!! Også i forhold til den tæve du har pillet ud af avlen...

 

Umiddelbart ser hun også ud til at være godt vinklet, men hun står lidt sjovt på billedet. Ellers er det fordi billedet er taget lidt skævt for. :hmm:

 

Men bevægelserne slog mig med det samme jeg så billederne. Hun strækker super godt ud, og billedet typer på et rigtig flot drive :)

 

Hendes udtryk er da heller ikke til at stå for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind
Umiddelbart ser hun også ud til at være godt vinklet, men hun står lidt sjovt på billedet. Ellers er det fordi billedet er taget lidt skævt for. :hmm:

 

Hun står lidt sjovt. Jeg vælger at tro det hænger sammen med hendes dårlige form. Hun trækker bagbenene under sig når hun skal stå, mangler i øvrigt en hel del dybte, balance og krydset er lidt faldende, men det hele er ofte et spørgsmål om træning af muskler og så ellers om muligt bruge hanner med et stærkt kryds. Når hun traver rundt er der stort set intet med krydset.

 

Hendes front kunne også være bedre, men sjovt nok så Jenna's helt lige sådan ud, lige ind til hun fik hvalpe, så sagde det "plop" og så havde hun den herligste front. En drægtighed giver for det meste lige den sidste fylde, så igen er det heller ikke noget der bekymrer mig sidestillet med de kvaliteter hun har med i bagagen liniemæssigt:mrgreen: Faktisk foretrækker jeg en tæve der er lidt let så den ikke går hen og bliver for tung efter et kuld hvalpe.

 

Billedet her under er Jenna med sin "før hvalpe" og "efter hvalpe" front:lol:

 

040704_014.jpg

 

080513_j01.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget, næsten, helt andet... Nu læste jeg lige denne tråd - og jeg tænkte bare, sikke en fantastisk og ansvarsfuld opdrætter!

Der er intet bedre end når det lyser ud af det folk siger, at de bare brænder for deres hunde - og gør alt hvad de kan for at optimere den race de elsker.. Også selvom man må tage en dejlig tæve ud af avl..

 

Det var vist bare det jeg ville sige hehe - dejlig hund forresten! Har aldrig rigtig set en flatter før, men hold OP en dejlig hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun står lidt sjovt. Jeg vælger at tro det hænger sammen med hendes dårlige form. Hun trækker bagbenene under sig når hun skal stå, mangler i øvrigt en hel del dybte, balance og krydset er lidt faldende, men det hele er ofte et spørgsmål om træning af muskler og så ellers om muligt bruge hanner med et stærkt kryds. Når hun traver rundt er der stort set intet med krydset.

 

På bevægelses billedet ser det ikke ud som om det er noget med krydset, men som du selv siger er det lidt faldende på stå billedet. Jeg tror dog du har helt ret i at det skyldes at hun er i dårlig form. Hun skal jo også lige lære at stå, hvis hun ikke har været udstillet før :)

 

Uanset hvad ville det nok ikke skade at bruge en han der var stærkere i krydset end hende. Og så håbe han giver det videre til hvalpene. :)

 

Hendes front kunne også være bedre, men sjovt nok så Jenna's helt lige sådan ud, lige ind til hun fik hvalpe, så sagde det "plop" og så havde hun den herligste front. En drægtighed giver for det meste lige den sidste fylde, så igen er det heller ikke noget der bekymrer mig sidestillet med de kvaliteter hun har med i bagagen liniemæssigt:mrgreen: Faktisk foretrækker jeg en tæve der er lidt let så den ikke går hen og bliver for tung efter et kuld hvalpe.

 

Billedet her under er Jenna med sin "før hvalpe" og "efter hvalpe" front:lol:

 

040704_014.jpg

 

080513_j01.jpg

 

Hun er godt nok lækker, hende Jenna!! Og ja det er tydeligt at fronten har ændret sig efter hun har haft hvalpe. Men det har jeg også hørt ofte indenfor beagle-verden, at tæverne bliver som regel først helt "færdige" efter første hvalpekuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind
Noget, næsten, helt andet... Nu læste jeg lige denne tråd - og jeg tænkte bare, sikke en fantastisk og ansvarsfuld opdrætter!

Der er intet bedre end når det lyser ud af det folk siger, at de bare brænder for deres hunde - og gør alt hvad de kan for at optimere den race de elsker.. Også selvom man må tage en dejlig tæve ud af avl..

 

Det var vist bare det jeg ville sige hehe - dejlig hund forresten! Har aldrig rigtig set en flatter før, men hold OP en dejlig hund!

 

Tusind tak:oops:

Det koster ikke noget at lave hensynsfuldt opdræt heldigvis og jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg lavede et kuld hvalpe vel-vidende at der var en stor risiko og hr og fru jensen så måtte gå den tunge vej til dyrlægen med deres elskede hund fordi den led af en arvelig sygdom, eller endnu værre en af dem bed nogen fordi der ikke var blevet taget hensyn til det mentale:shock:

Redigeret af Humankind
Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak:oops:

Det koster ikke noget at lave hensynfuldt opdræt heldigvis og jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg lavede et kuld hvalpe vel-vidende at der var en stor risiko og hr og fru jensen så måtte gå den tunge vej til dyrlægen med deres elskede hund fordi den led af en arvelig sygdom, eller endnu værre en af dem bed nogen fordi der ikke var blevet taget hensyn til det mentale:shock:

 

Øv jeg kan ikke give dig karma lige nu... Men jeg ville gerne for dette indlæg. Det er præcis den holdning jeg også har og den holdning jeg tager med mig når jeg (måske) selv skal have en lille kennel engang.

Redigeret af Stjernetosse
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

Wow der var bare lige den dummeste taste-fejl i det indlæg!!!:shock::lol:

 

"Det koster ikke noget at lave hensynsløst opdræt heldigvis"

 

...Der skulle naturligvis ha' stået "Det koster ikke noget at lave hensynsfuldt opdræt heldigvis"

 

*retter med det samme":stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...