Hop til indhold

Ambull / amstaff?


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

jeg prøver at lade være, men de er tit meget nippende når de sidder i kennel, da de er så ufatteligt kontaktsøgende... og har de f.eks. fat i snoren, er den ikke lige at lirke ud af gebisset på dem igen, og det er jo bare i leg. Skulle nødig i klemme i en der var gal :lol:

 

Det er rent faktisk også min oplevelse de gange jeg har været på internatet, disse hunde kan slet ikke tåle at stå på et internat med 10-15 minutters menneskelig kontakt om dagen, de bliver så stressede og frustrerede at jeg kunne tude når jeg mødte dem :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, og jeg kan derudover heller ikke finde ud af navnene på de forskellige :stupid:

 

Det er Staffordshire Bull Terrier (forkortes til Staffie/staffy). Jeg mener kontra American staffordshire terrier (amstaff). Og forskellen er så åbenbart kun størrelsen. Som oven i købet kan være ret tæt i visse tilfælde.

 

Så det er ikke nemt.

 

Men de kan altså begge være sorte, ikke?

 

Og så må jeg også hellere spørge:

Er de så forskellige af sind de to, at det er relevant at den ene er på listen, og ikke den anden? :confused:

 

Jeg synes nu, at størrelsesforskellen er til at se, de staffier, jeg møder, er i hvert fald et stykke mindre end amstafferne. Og så synes jeg, at deres ansigter er bredere og mindre "elegante" (måske ikke det rigtige ord, men kan ikke lige finde et, der forklarer det bedre) end amstaffernes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu, at størrelsesforskellen er til at se, de staffier, jeg møder, er i hvert fald et stykke mindre end amstafferne. Og så synes jeg, at deres ansigter er bredere og mindre "elegante" (måske ikke det rigtige ord, men kan ikke lige finde et, der forklarer det bedre) end amstaffernes.

 

tror de her billeder viser hvad du mener :lol::lol:

 

 

staffyen

23rjq89.jpg

 

amstaff

amstaff_fololia_20_.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...