Hop til indhold

Ny her

Gæst PernilleO
 Share

Recommended Posts

Gæst PernilleO

Hej alle

Så er der landet endnu en ny på dette forum :blink:

Jeg har en lille blandings hund, ved navn Mille. Hun er en blanding af dansk/svensk gårdhund og jack russel terrier (og muligvis noget mere :lol:). Hun er fra maj 2008.

Jeg fandt siden, da jeg har lidt "problemer" med hende. Hun slikker ENORMT meget :???: Og så er hun heller ikke rigtig god til at gå i snor :vedikke:

Så min plan er at lede lidt herinde - måske er der nogle af jer andre hundeejere, som har (haft) samme problem, eller måske har I nogle gode råd :-D

Ha' en god dag

Vh. Pernille og Mille

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til forummet :vinken:

slikker meget på jer eller sig selv :-)

Hvordan ser hendes dag ud mht. mental aktivering og gåture? vores hund går f.eks. ikke særlig pænt hvis vi har været dovne mht. aktivering.

mht. "gå pænt" træning, vi har lært vores hund det efter samme princip som ninjamor har skrevet her

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/17788-hvordan-fa-vi-laert-vores-labrador-ga-paent.html#post442548

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PernilleO

Tak :-D

Hun slikker rigtig meget på os :???: Eller på alle hun møder og hilser på. Men det kan også være, hvis vi bare sidder stille og hygger og man så kæler hende - så slikker hun hænder, arme eller hvad hun nu ellers lige kan nå.

Mht. hendes aktivering synes jeg hendes gang er lige slem, uanset om vi har været på korte byture eller om hun har løbet en halv time i hundeskov. Synes ikke, der er nogen forskel overhovedet. Hun trækker og trækker. Men det er en rigtig god og udførlig forklaring, som du linker til - det skal helt sikkert prøves :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D

Hun slikker rigtig meget på os :???: Eller på alle hun møder og hilser på. Men det kan også være, hvis vi bare sidder stille og hygger og man så kæler hende - så slikker hun hænder, arme eller hvad hun nu ellers lige kan nå.

Mht. hendes aktivering synes jeg hendes gang er lige slem, uanset om vi har været på korte byture eller om hun har løbet en halv time i hundeskov. Synes ikke, der er nogen forskel overhovedet. Hun trækker og trækker. Men det er en rigtig god og udførlig forklaring, som du linker til - det skal helt sikkert prøves :-D

Der er en god artikel her

Irenes hundeskole: Stop med at slikke mig, hund - TV 2 - Vi med Hund

Når din hund hilser dig med et ordentligt, vådt slik i ansigtet, er det derfor en videreførelse af de små ulvehvalpes adfærd. Med det slik siger din hund: "Jeg er din. Jeg stoler på dig. Jeg ved, at du er den største og den bedste i hele verden!" Det er den mest direkte og uforbeholdne kærlighederklæring, den kan give dig. Og de hunde, der ikke kun fokuserer på at slikke dig ved munden, men i hele hovedet (ved øjne og næse), udviser også en social adfærd, som er normal for hunden, når den vil bekræfte sit fantastiske forhold til sin ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:

Petrine (min hund) er også en slikker, vi er blevet enige om, at hun må slikke mig på albuen og det fungerer fint, vi er begge tilfredse.

Jeg er ikke så klog som hende Irene, der linkes til, men en stresset hund kan komme af med stresshormonerne ved at slikke (nej, har ingen link, men har altså læst det et autoriseret sted), så synes det er synd at stoppe slikkeriet....på den anden side, synes jeg også det er synd at stoppe en hund, der humper, så følg kun mine råd, hvis du er enig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkomme til.

Vi har lært vores hund at gå pænt ved at holde en godbid ned til hans snude, så han gik ved siden af os, og så for hver meter give godbidden og rose. Så kan man trække den mere og mere. Nu siger jeg bare "dyyyygtig" engang imellem og kæler med ham.

Mht. slikkeriet så er jeg heller ikke en type, der kan lide det. Jeg synes det er lidt klamt :oops: Heldigvis så synes min kæreste, at det er helt fantastisk, så han kan få dækket sit slikke-behov dér, men jeg tror faktisk, at Laki kan mærke, at jeg ikke kan lide det, for han forsøger meget, meget sjældent at slikke mig og så er det kun lige på min arm, han gør det kort på.

Link til indlæg
Del på andre sites