DaniellaJ Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Jeg har hørt at der ofte er problemer med hunde fra Hof Joy. For nogle år siden var der en tv udsendelse, specielt om denne kennel, det var ikke rosende ord der blev sagt. Men hvis beslutningen er taget, hvorfor så ikke få det overstået ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Jeg har hørt at der ofte er problemer med hunde fra Hof Joy.For nogle år siden var der en tv udsendelse, specielt om denne kennel, det var ikke rosende ord der blev sagt. Men hvis beslutningen er taget, hvorfor så ikke få det overstået ?? Nej og der havde mine forældre lige købt ham ca. ½-1 år før. det er simpelthen fordi mine forældre ikke vil have at vi skal ned og aflive ham hos dyrlægen. og fordi de tog afsted kl 05:00 imorges til grækenland. Men de har aftalt med en længere oppe af vejen at hvis han bliver for besværlig og slet ikke vil noget skal vi ringe til ham, også henter han Luffe og køre ham til dyrlægen. Og jeg kan simpelthen ikke nænne at ringe til ham, hvis nu der skulle ske noget - fordi mine forældre har sagt at vi ikke skal ringe til dem hvis nu det skete. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Uhh jeg syntes det er en rigtig dum situation I er havnet i. Undskyld jeg siger det lige ud - men jeg syntes ikke dine forældre kan være bekendt at overlade deres hund til jer - når han har det så svært. I har lige fået en hvalp selv og det er jo vigtig at dens første dage og tid hos jer ikke er præget at sådan noget. Det er noget rigtig øv - jeg tænker meget på jeres lille vaps Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Uhh jeg syntes det er en rigtig dum situation I er havnet i. Undskyld jeg siger det lige ud - men jeg syntes ikke dine forældre kan være bekendt at overlade deres hund til jer - når han har det så svært. I har lige fået en hvalp selv og det er jo vigtig at dens første dage og tid hos jer ikke er præget at sådan noget.Det er noget rigtig øv - jeg tænker meget på jeres lille vaps De er også selv rigtig kede af det. da det først blev slemt igår aftes. Og det var ikke os der rigtigt skulle have passet Luffe men nogle af deres venner, som meldte fra i sidste øjeblik - hvilke også er rigtig unfair for mine forældre. Men heldigvis er De luxe slet ikke rørt af det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Kan se du bor i nærheden, er lidt i tvivl om, hvorfor du ikke ringer til dem der skal følge ham til dyrlægen - hvis det er, så vil jeg gerne gå med ham til dyrlægen. Synes det er rigtigt synd, måske har han ondt (ihvertfald i sjælen) og det burde overståes hurtigst muligt :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Undskyld, men jeg forstår ikke helt ... Dine forældre vil ikke have han bliver aflivet hos dyrlægen (hvor så ???)- men hvis der bliver problemer med ham, mens de er på ferie, skal en ven længere nede ad gaden alligevel komme og hente ham, samt bringe ham til en aflivning hos dyrlægen ?? Jeg forstår udemærket at du er ked af det, men kan ikke helt læse i det du skriver, om dine forældre mere eller mindre er ligeglade med hvad der sker med ham mens de er på ferie ?? Personligt ville jeg enten aflyse ferien, eller få ordnet det man nu synes var det bedste inden man tog afsted. Jeg kan da undre mig meget over at de ikke føler at deres hund skal være sammen med dem det sidste stykke tid han nu har tilbage ?? Men jeg ønsker ham al held og lykke ... den stakkel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Jeg synes godt nok det er en skidt situation i står i jeg kan godt forstå det er svært for dig at tage beslutningen om at få ham aflivet før dine forældre kommer hjem, men som du beskriver hans adfærd så synes jeg altså det vil være langt det bedste for ham at få fred nu Beslutningen om aflivning er jo taget så er det ikke bare synd at lade ham stresse over at skulle bo sammen med en fremmed hvalp i 14 dage? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Okay jeg fortryder virkelig jeg lavede denne tråd. Mine forældre er ingen dårlige hundeejere! slet ikke og jo de vil ha ham aflivet hos en dyrlæge - har slet ikke nævnt de ikke ville det. Det var først igår det blev super slemt, alt sammen og de rejste altså her til morgen, og tro mig de er kede af det.. Jeg vælger ikke at skrive mere i denne tråd, da jeg synes den førte til mere negativ tale end jeg havde forventet. Og jeg synes det er pisse synd for Luffe han er så syg og sløj - men forestil jer i selv er i den situation at i passer andres dyr, og måske skal aflive dem? - ville i gøre det. Det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til, og ja ved godt det måske ville være det bedste for Luffe - men ville aldrig kunne tilgive mig selv da det er mine forældres hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 men forestil jer i selv er i den situation at i passer andres dyr, og måske skal aflive dem? - ville i gøre det. Det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til, og ja ved godt det måske ville være det bedste for Luffe - men ville aldrig kunne tilgive mig selv da det er mine forældres hund JA!! Jeg har passet mange dyr, jeg har haft den ubehagelige oplevelse at aflive to hunde (den ene vidste ejerne, var ved at dø), en kat, et par fugle og adskillige rotter! Det dur bare ikke at gå og vente på de kommer fra ferie, du kan selv se at hunden lider, det kan godt være de elsker hunden, men åbenbart ikke nok til at enten droppe ferien eller sørge for at den ikke skal lide mere! Har du mulighed for at sende en sms? At det er virkeligt slemt og han lider og du vil gerne have det overstået, for HANS skyld? Hvis han havde brækket benet, ville I så have gjort det samme? Han har det ikke godt, man kan bare ikke se noget er brækket. Vil stadig gerne gå til dyrlægen med ham :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Okay jeg fortryder virkelig jeg lavede denne tråd.Mine forældre er ingen dårlige hundeejere! slet ikke og jo de vil ha ham aflivet hos en dyrlæge - har slet ikke nævnt de ikke ville det. Det var først igår det blev super slemt, alt sammen og de rejste altså her til morgen, og tro mig de er kede af det.. Jeg vælger ikke at skrive mere i denne tråd, da jeg synes den førte til mere negativ tale end jeg havde forventet. Og jeg synes det er pisse synd for Luffe han er så syg og sløj - men forestil jer i selv er i den situation at i passer andres dyr, og måske skal aflive dem? - ville i gøre det. Det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til, og ja ved godt det måske ville være det bedste for Luffe - men ville aldrig kunne tilgive mig selv da det er mine forældres hund Jeg kan ikke tale på andres vegne, men jeg bebrejder ikke nogen noget hverken dig eller dine forældre, nu det skete så pludseligt. Men jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke vil kunne tilgive dig selv? Det er jo en beslutning dine forældre har taget, og de har sagt til dig at du kan ringe til deres ven så Luffe kan blive aflivet... Det er din beslutning hvad du vil gøre og det kan eller skal jeg ikke blande mig i, men jeg synes du meget kraftigt skal overveje at ringe til dine forældre og fortælle dem hvor skidt Luffe har det og så i fællesskab tage en beslutning... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Okay jeg fortryder virkelig jeg lavede denne tråd.Mine forældre er ingen dårlige hundeejere! slet ikke og jo de vil ha ham aflivet hos en dyrlæge - har slet ikke nævnt de ikke ville det. Det var først igår det blev super slemt, alt sammen og de rejste altså her til morgen, og tro mig de er kede af det.. Jeg vælger ikke at skrive mere i denne tråd, da jeg synes den førte til mere negativ tale end jeg havde forventet. Og jeg synes det er pisse synd for Luffe han er så syg og sløj - men forestil jer i selv er i den situation at i passer andres dyr, og måske skal aflive dem? - ville i gøre det. Det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til, og ja ved godt det måske ville være det bedste for Luffe - men ville aldrig kunne tilgive mig selv da det er mine forældres hund Daniella - det er jo ikke for at genere nogen at vi skriver som vi gør. Vi læser indlægget som om at dine forældre bare er rejst og har overladt en syg hund i din varetægt. Jeg læser ingen negativ reaktion - men bare et forsøg på at sætte os ind i situationen Jo hvis det var mig som havde ansvaret for sådan en hund og som tydeligvis lider - så ville jeg tage en tur til dyrlægen - det andet er synd for hunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Jamen verden er da ikke større end de fleste kan nåes pr. telefon. Hvorfor ringer du ikke til dine forældre og får deres accept på, at du (eller en anden) kører den sidste tur til dyrlægen med deres hund ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Vi ringer til dyrlægen imorgen og snakker med hende.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Vi ringer til dyrlægen imorgen og snakker med hende.. :ae: jeg ved hvor hårdt det er, sig til hvis jeg kan hjælpe med noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Okay jeg fortryder virkelig jeg lavede denne tråd.Mine forældre er ingen dårlige hundeejere! slet ikke og jo de vil ha ham aflivet hos en dyrlæge - har slet ikke nævnt de ikke ville det. Det var først igår det blev super slemt, alt sammen og de rejste altså her til morgen, og tro mig de er kede af det.. Jeg vælger ikke at skrive mere i denne tråd, da jeg synes den førte til mere negativ tale end jeg havde forventet. Og jeg synes det er pisse synd for Luffe han er så syg og sløj - men forestil jer i selv er i den situation at i passer andres dyr, og måske skal aflive dem? - ville i gøre det. Det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til, og ja ved godt det måske ville være det bedste for Luffe - men ville aldrig kunne tilgive mig selv da det er mine forældres hund Jeg har på fornemmelsen at det er min post der trigger dig... Men det er ikke ment på den måde overhovedet ! Jeg læser hvad du skriver - og det du skriver er at dine forældre er taget på ferie velvidende om at deres hund muligvis skal aflives (vel at mærke mens de er på ferie). Jeg ved hvordan man har det, jeg har selv stået med en hund, hvor vi skulle træffe en beslutning omkring aflivning- det er noget af det værste i verden. Men du må også huske på at hunden ikke selv kan sige til når det hele er blevet for meget. Og hunde har desværre også en tendens til ikke at vise hvor slemt det egentlig står til med dem. Jeg synes hans opførsel skriger langt væk af at han måske ikke kan klare mere ? Og egentlig blev jeg også mere forarget på dine vegne, fordi jeg læste at dine forældre havde overladt deres syge hund i din varetægt- fordi nu skulle de på ferie ! Men som sigurd siger- du må vel kunne komme i kontakt med dem ? På en eller anden måde .... Håber du træffer den rigtige beslutning ! Om end ikke andet er 14 dage rigtig lang tid - især med smerter som hans Mange tanker herfra - Og du må endelig ikke tage mit tidligere indlæg ilde op - jeg prøver bare at få forståelse for hvordan situationen egentlig er mht. dine forældre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts