Hop til indhold

Hjælp til valg af kosttilskud


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Jeg synes, at det er en jungle med alle de kosttilskud, der findes derude til hunde!! Er det ene bedre end det andet, og hvilket mærke er bedst?

 

Vi er på udkig efter et kosttilskud til vores mastiff, som skal hjælpe mod/forbygge ømme led og stivhed. Da hun er en stor vovse, vil vi gerne sørge for, at hun får så gode vilkår, til at modstå hendes tunge vægt og det pres hendes knogler er under.

Hun har siden, hun var hvalp døjet med, at trække lidt på det venstre bagben, når hun bliver træt - men iflg røgten er der ikke noget. Hun har hofter A og albuer 1. Men når hun "halter", må det jo være fordi der er noget som generer, så derfor vil vi prøve at give noget kosttilskud.

 

Har ladet mig fortælle, at noget med glycosamin skulle være godt for ledproblemer - er der nogen som har erfaring med dette?

Har fået anbefalet Flexvital, er det godt? Eller er der nogen, som kan anbefale andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen speciel fiskeolie, som er bedre? Nogen skriver lakseolie, andre bare fiskeolie - bruger du en speciel?

 

 

Jeg syntes at tobis olie er bedst - man kan købe det som rød tobis olie som er fremstillet til hunde - eller man kan give det som kapsler. Kapslerne afgiver ikke lugtgener - hvad noget olie kan gøre (hunden kan lugte ud af munden)

Desuden er tobis højt oppe i fødekæden og indeholder generelt langt mindre tungmetaller end f.eks. laks

 

Mine hunde får almindelig rapsolie et par gange i ugen og så tobis fiskeolien et par gange i ugen (de får den som kapsler)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger fiskeolie fra Olivers pt.. Til Luna's led. Og også flexvital, jeg har bare ikke lige pengene til det pt:oops:

 

Flexivital var også, hvad jeg var blevet anbefalet. Kan godt se det er temmelig dyrt:shock:. Men virkede det tilfredsstillende? Det er faktisk det, der er vigtigst for mig - så må jeg spare et andet sted:-D (så må jeg droppe alle mine orkideer - som er min anden last)

Link til indlæg
Del på andre sites

Flexivital var også, hvad jeg var blevet anbefalet. Kan godt se det er temmelig dyrt:shock:. Men virkede det tilfredsstillende? Det er faktisk det, der er vigtigst for mig - så må jeg spare et andet sted:-D (så må jeg droppe alle mine orkideer - som er min anden last)

 

Du er nødt til at prøve det. For det, der virker på min hund, virker måske ikke på din hund:-) Men jeg synes det er fint til Luna:-D Hun har ihvertfald ikke vist problemer med benene i vinter

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...