Hop til indhold

hjælp til spor.

Gæst minmilo
 Share

Recommended Posts

Gæst minmilo

Hej allesammen jeg kunne godt tænke mig at starte med og træne noget spor med min hund. og søger derfor nogen gode råd.

jeg har været inde og læse om det, og kan se nogen bruger blod til og træne med, og andre bruger godbidder, hvad har i bedst erfaringer med?

og hvad er bedst for hunden at bruge:)

og så søger jeg en klog person der kan give mit et råd til hvordan jeg bedst starter op?

og hvor længe af gangen det er best at træne ham?

håber der er nogen der kan hjælpe os:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange måder at gå spor på, jeg bruger udelukkende blod/sweiss, har aldrig brugt godbidder, da det ikke er nødvendigt, i den form for spor jeg går. Sporet skal mindst ligge i 3 timer, meget gerne længere, før sporet skal gåes på.

Brugshundefolk går spor på en anden måde, (udtaler mig ikke om det, da jeg ikke kender til det )

Og så er der hygge/godbidsspor, man kan lave på sine gåture.

Så du skal nok finde ud af, hvilken slags du har lyst til at lave, om det er prøver du skal øve frem til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

det er hyggespor som du kalder det, jeg søger... det er nu hvor han skal have kort snor på i følge den nye hundelov, vil jeg gerne finde nogen nye måder at køre ham træt på, og har et lukket område hvor vi kan træne det på:)

Link til indlæg
Del på andre sites