Hop til indhold

Hjælp til at børste vovsen

Gæst Gumpe
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

Jeg har en søøød labrador - men det er heeeeeeeelt vildt, så meget han kan fælde. Og jeg har prøver ALT hvad jeg kunne finde af børster, kamme og andre smarste tingester, for at forsøge at afhjælpe fældningen bedst muligt. Men jeg har bare ikke fundet den rigtige løsning endnu.

Har I nogen gode ideer til at mindske fældning af sådan en labrador?

Hvilke remedier bruger I selv - og hvordan og hvor tit?

Jeg håber I kan hjælpe :ivrig:

/Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer,

Jeg har en søøød labrador - men det er heeeeeeeelt vildt, så meget han kan fælde. Og jeg har prøver ALT hvad jeg kunne finde af børster, kamme og andre smarste tingester, for at forsøge at afhjælpe fældningen bedst muligt. Men jeg har bare ikke fundet den rigtige løsning endnu.

Har I nogen gode ideer til at mindske fældning af sådan en labrador?

Hvilke remedier bruger I selv - og hvordan og hvor tit?

Jeg håber I kan hjælpe :ivrig:

/Rikke

En furminator:-D i størrelse Medium. Den er fantastisk :-D

Og så har jeg også denne her:

Køb KONG Zoom Groom strigle til hund hos Mypets.dk

Den tager de løse dækhår

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Havde også problemer med at Chilli smed pelsen overalt.

Var meget skeptisk overfor den der Furminator, for den kostede jo næsten spidsen af en jetjager! :shock:

Men efter at have afprøvet den på Chilli blev jeg overbevist, og har nu investeret i 2, så vi har en derhjemme og én når vi er på weekend hos kæresten ;-)

Har også prøvet alverdens ting uden synlige resultater - faktisk var det eneste der hjalp nogenlunde, at støvsuge hende....hvilket hun virkelig holder af! :vuf:

Men Furminatoren er det eneste jeg har erfaring med af "tingester" der virkelig hjælper, så den kan jeg varmt anbefale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne også prøve med noget Viacutan, som er en olie man putter i fodret.

Det tager lige en måneds-tid, før det virker, men jeg har god erfaring med det:-D

Luna får olie hver dag (fiskeolie) og det har IKKE hjulpet.. Hun har en flot og sund pels, men hun kommer ikke af med sin underuld pt, så der skal børstes..

Så olie hjælper ikke på alt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer,

Ja, jeg har også furminatoren selv. Og er helt enig i, at den virkelig er god til underulden. Men selvom vi bruger den sammen med olie i maden, så fælder han stadig helt vildt.

Jeg tror jeg vil prøve den dér Kong til de løse hår...for det er nok allermest dem, jeg slås med:-)

Link til indlæg
Del på andre sites