Hop til indhold

Foder - dårlig mave

Gæst kratos' mor
 Share

Recommended Posts

Gæst kratos' mor

Af en eller anden årsag lider Kratos af dårlig mave på daglig basis. Han er nu 20 mdr og har stadig afføring 4-5 gange dagligt. Og 2-3 af gangene er det halv tyndt. Han spiser derfor meget græs, der genere ham voldsomt når han så skal af med afføring. Umiddelbart kan der ikke findes nogen årsag andet end at han har følsom mave. Han fungerer ellers godt. Blød og glansfuld pels. Glad og tilfreds hund. Normal vægtig. Men noget fungerer tilsyneladende ikke. Har I noget foder I kan anbefale? Synes snart jeg har prøvet en del og der er bare ikke noget der afhjælper. Alle råd modtages med kyshånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

God idé. Tak :)

Jeg har prøvet noget Barf. Kallun.

Jeg har prøvet Royal Canin til Store racer.

VetPro

Nutra Nuggets - Gold Serien

Og et par "billig" mærker, jeg ikke lige husker navnet på. Her i slutningen af måneden skal jeg prøve Royal Canin Intestinal mener jeg den hedder? Indtil videre får han det som vådkost, for at vænne ham gradvist. Men intet virker indtil videre :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene beagle havde også mave problemer op gennem sin hvalpetid og unghunde tid. Han havde dårlig mave med dårlig ildelugtende afføring og spise væring i perioder. Han åd også græs i massevis. Til sidst gik det over i opkastninger.

Jeg begyndte så at give mine hunde Markus Mühle Rawfood som er et koldpresset BARF baseret foder. I løbet af 14 dage gik Oscars mave i orden og der har intet været siden.

Nu veksler jeg mellem MM Rawfood, Canis Natural og luposan sport som også er koldpresset foder i stil med Rawfood.

Oscar er 3 år nu og stor trives på det foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Jeg har mange gange overvejet Markus Mühle. Og det må klart være et forsøg værd. Kan man mon med succes blande det med f.eks. Royal Canin, Intestinal? Altså specielt til sart mave, eller er det bare et "no-go"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror godt du kan blande det - men så kan det jo være svært at finde ud hvad der virker!

Mine hunde får også 2 forskellige slags foder - men det er MM og de andre to produkter der holder maven i form:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites