DaniellaJ Skrevet August 21, 2010 Rapporter Share Skrevet August 21, 2010 Jaq ved ikke om i kender til hamstre herinde på Hf. Men vores ene hamster har simpelthen fået et "sår" ud af øret, og det ser temmelig voldsomt ud . Men ellers virker hun glad og tilfreds, og jamre ikke.. Så ringede vi til Farum dyreklinik, og hun sagde hun ikke vidste hvad det kunne være, men det nok var alderdom (da hamsteret er 1 år ca). Men det synes jeg simpelthen lyder underligt! Så kender nogle af jer til det?:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 hmm...altså bløder den ud af øret eller hva? eller har den "bare" et sår på øret? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 hmm...altså bløder den ud af øret eller hva? eller har den "bare" et sår på øret? nej der er slet ikke noget blod, men det er et sår som er inde i øret, som om det altså vokser ud af øret . Jeg prøver lige at tage et billede af det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Går hun alene eller sammen med andre? Har du evt. et billede? Jeg synes også som du skriver at alderdom er et lidt tåbeligt argument. En hamster med rette ernæring m.m. Skulle meget gerne blive omkring de to år. Er der noget hun kan have været faldet ned af og slået øret? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 hmm :hmm: kan de være øreskab? eller øremider af en art? tænker når du siger det VOKSER Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Hun går alene. Eller vi har et stort bur hvor det er delt op af en plexiglasplade eller hva det hedder, da det er en han og en hun. Og hun får det mad hun skal, plus grønt og brød af og til. Hun har aldrig virket syg efter hun har ¨fået det.. Og nej hun er ikke faldet ned som jeg ved af, så skulle det ha været når hun har kravlet rundt i sit bur. Jeg har vedlagt tre billeder, og håber de er gode nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 hmm :hmm: kan de være øreskab? eller øremider af en art? tænker når du siger det VOKSER Jeg ved ike om det vokser, men det går jeg ud fra det gør. Jeg har først opdaget det idag, og har slet ikke set noget i hendes øre de sidste par dage.. Men den anden hamster har slet ingenting.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Jeg ved ike om det vokser, men det går jeg ud fra det gør.Jeg har først opdaget det idag, og har slet ikke set noget i hendes øre de sidste par dage.. Men den anden hamster har slet ingenting.. tjaa...så ved jeg det ikke prøv at spørge på et gnaverforum de VED altså bare sådan noget nogen gange :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 tjaa...så ved jeg det ikke prøv at spørge på et gnaverforum de VED altså bare sådan noget nogen gange :blink: Mange tak, det vil jeg forsøge Dejligt der findes eksperter, når ikke engang dyrelægen er det :shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Hmm... Jeg tænker også på om det kan være øreskab eller måske noget HaPV? Du kan læse lidt om HaPV her: Hamster Info - Hamster Papove Virus Et godt hamsterforum kan findes her: HamsterHygge.dk - Danmarks hyggeligste hamsterforum - Index God bedring med hende. Hun er ellers en smuk sag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Mange tak for linket. Jeg undrer mig over en ting, der står guldhamster, men vores er en dværghamster? Men det kan vel ramme alle slags? og det lyder godt nok ikke som man kan gøre noget imod det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Det tænkte jeg også selv. Godt spørgsmål. Men jeg ved at hende der har forummet der er super dygtig og anerkendt avler. Har en lille Guldhamster fra Pia. Og hvis nogen kan være dig behjælpelig, er det med garanti hende Og hun er super sød Håber virkelig at du kan få lidt bedre hjælp der. Held og lykke med det i hvert fald. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Det tænkte jeg også selv. Godt spørgsmål. Men jeg ved at hende der har forummet der er super dygtig og anerkendt avler. Har en lille Guldhamster fra Pia. Og hvis nogen kan være dig behjælpelig' date=' er det med garanti hende Og hun er super sød Håber virkelig at du kan få lidt bedre hjælp der. Held og lykke med det i hvert fald.[/quote'] mange tak, jeg har skrevet inde på gnaverforum.dk og skrevet hvad jeg har skrevet her og vedlagt billeder. Og en skriver at det sagtens kan være et "slag" efter hun måske er gået ind i noget. Og jeg skal rense det. Så nu håber jeg det hjælper min lille pige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Dejligt Lad os håbe at det bare er et slag. Også det jeg holder mest til. Hun ser jo sund og rask og ikke mindst super smuk ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Dejligt Lad os håbe at det bare er et slag. Også det jeg holder mest til. Hun ser jo sund og rask og ikke mindst super smuk ud Hun er en lille tyk prop er hun, og har kæmpe øjne :blink:. men hun er noget af det mest kælende dyr i verdenen Dy får lige to billeder af hende (et med hendes lille unge Frank :slem:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Jeg synes virkelig hun er yderst bedårende :hjerte: Jeg har en sølvfarvet langhåret guld hamster, også lidt rund... men det skal de da være, så længe det ikke generer helbredet Synes hun er enormt smuk i farven. De fleste dværge plejer at være mere grå i det Meget bedårende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 åårh har tit fået lyst til en ny hamster efter min Baby døde han sku så hedde Johnny Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 åårh har tit fået lyst til en ny hamster efter min Baby døde han sku så hedde Johnny Johnny :mrgreen:. det hedder min far, hahahaha. Vores to hamstre hedder Hamster Joi og Vodka. (og en unge for 9 mdr siden der hed Baby Frank) Vores undulater hedder: Gucci og Karry (og en til der hed Kaktus, men han blev fjernet fordi han blev mobbet, af de to andre.) Også er der selvfølgelig vufferen: De luxe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Lille update: Har nu snakket med to hamstereksperter . Som siger at Joi muligvis bare er stødt ind i noget med øret, også måske har kradset sig i øret . Og det burde gå i sig selv om en uges tid :klap:.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Johnny :mrgreen:. det hedder min far, hahahaha. Vores to hamstre hedder Hamster Joi og Vodka. (og en unge for 9 mdr siden der hed Baby Frank) Vores undulater hedder: Gucci og Karry (og en til der hed Kaktus, men han blev fjernet fordi han blev mobbet, af de to andre.) Også er der selvfølgelig vufferen: De luxe haha havde 2 hamstere da jeg var lille, Mussi og Pussi og så Baby som jeg fik da jeg var 18. Var grædefærdig da hun måtte aflives pga. en svulst i maven Tror ikke jeg har nerver til at have små dyr længere de dør ALT for hurtigt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 haha havde 2 hamstere da jeg var lille, Mussi og Pussi og så Baby som jeg fik da jeg var 18. Var grædefærdig da hun måtte aflives pga. en svulst i maven Tror ikke jeg har nerver til at have små dyr længere de dør ALT for hurtigt! Jaer hamstre har ikke en særlig længe levealder. Jeg havde engang en kanin, og folk siger at kaniner heller ikke bliver så gamle, hmmm :hmm:han blev da omkring de ti og var simpelthen som en hund til sidst han kom når man kaldte på ham, og vele bestemt ikke gå i sele :klap:"Jeg kan selv gå, og jeg skal nok gå lige i røven på dig" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Marsvin holder ihvertfal over 4år :slem: Og jeg har da haft flere der blev 5-7år Enkelte bliver heelt op til 12år :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Marsvin holder ihvertfal over 4år :slem: Og jeg har da haft flere der blev 5-7år Enkelte bliver heelt op til 12år :slem: Puha sådan to havde jeg også da jeg var mindre, den ene blev gammel og den anden "unge/tenager" eller hva man kalder den . Døde desværre lidt efter pga. ensomhed tror jeg . Men det er vildt de kan blive så gamle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 jaaa men marsvin er jo ikke hamstere vel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 jaaa men marsvin er jo ikke hamstere vel Hahah jo da, bare lidt større :blink: også larmer de :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts