Hop til indhold

Pasning af Grand danois


Gæst Linezjj
 Share

Recommended Posts

Gæst WhoLetTheDogsOut
der er vel ikke nogle som hakker på dig eller..??

 

men folk må vel have deres holdninger

det er heller ikke fordi jeg er enig med alle på H-Forum.

 

Selvfølgelig må folk have deres holdninger.

Men jeg synes det er lige i overkanten at få det til at lyde som om at en 16 årig slet ikke kan finde ud af at passe en hund.

Hellere give en hund til en person man ved vil passe godt på den end en der ikke vil. Uanset alder.

Selvfølgelig er en pensionist mere erfaren end en på 16, men man ved jo aldrig om den på 16 bedre kan håndtere det end en på 62.

 

Der er langt flere chancer for at pensionisten bliver nødt til at omplacere hunden end en 16 årig gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

må indrømme at jeg griner lidt inde i mig selv.........men

 

ja en GD er STOR og en GD kræver styrke osv. men der er da ingen af os som aner om vi kan gå i morgen. der kan ske alverdens ting hele livet igennem som gør at vi lige pludselig ikke kan det vi kunne før...

 

når det så er sagt, syntes jeg at når din mormor har så stor erfaring med GDen så er det vel også den race hun bør eje... som jeg har hørt andre sige "en gang GD ALTID GD!" og det tror jeg sku at folk der siger sådan har ret i. er selv helt forelsket i racen men har valgt at min næste hund skal være en anden drømme hund pga. en GD nok vil se helt forkert ud på en agility bane ;-)

 

men tilbage til dit spørgsmål, er der ikke nogen venner eller familie der kan tage hunden i den uge som hun skal på ferie i?

 

jeg ville nok ikke sende min GD i pension. men måske den kan klare det hvis den vennes til stedet og menneskerne.

 

Held og lykke til din mormor med den kommende hund. håber den bliver lige så fantastisk som hun drømmer om :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Selvfølgelig må folk have deres holdninger.

Men jeg synes det er lige i overkanten at få det til at lyde som om at en 16 årig slet ikke kan finde ud af at passe en hund.

Hellere give en hund til en person man ved vil passe godt på den end en der ikke vil. Uanset alder.

Selvfølgelig er en pensionist mere erfaren end en på 16, men man ved jo aldrig om den på 16 bedre kan håndtere det end en på 62.

 

Der er langt flere chancer for at pensionisten bliver nødt til at omplacere hunden end en 16 årig gør.

 

 

vil nu mene chancen er 50/50 for begge aldre :genert: forstået på den måde at en 16 årig hurtigt kan miste interressen da der kommer fyre/piger ind i billedet, fester, skole, lektier, fritidsjob, arbejde, uddannelse osv osv osv osv.

 

en 62 årig kan gå hen og blive syg. svækket på andre måder osv.

 

 

men tror ikke at der er nogle faste regler hvad alder ang. men jeg ville aldrig give min datter det fulde ansvar for vores hunde så længe hun boede hjemme, når hun flytte hjemme fra om 40 år kan jeg jo ikke bestemme over hende ;-)

 

men hatten af for dig at du kan og vil tage det ansvar du har for din hund det syntes jeg er rigtig flot af dig og arbejd endelig videre med ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig må folk have deres holdninger.

Men jeg synes det er lige i overkanten at få det til at lyde som om at en 16 årig slet ikke kan finde ud af at passe en hund.

Hellere give en hund til en person man ved vil passe godt på den end en der ikke vil. Uanset alder.

Selvfølgelig er en pensionist mere erfaren end en på 16, men man ved jo aldrig om den på 16 bedre kan håndtere det end en på 62.

 

Der er langt flere chancer for at pensionisten bliver nødt til at omplacere hunden end en 16 årig gør.

 

ja ja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
vil nu mene chancen er 50/50 for begge aldre :genert: forstået på den måde at en 16 årig hurtigt kan miste interressen da der kommer fyre/piger ind i billedet, fester, skole, lektier, fritidsjob, arbejde, uddannelse osv osv osv osv.

 

en 62 årig kan gå hen og blive syg. svækket på andre måder osv.

 

 

men tror ikke at der er nogle faste regler hvad alder ang. men jeg ville aldrig give min datter det fulde ansvar for vores hunde så længe hun boede hjemme, når hun flytte hjemme fra om 40 år kan jeg jo ikke bestemme over hende ;-)

 

men hatten af for dig at du kan og vil tage det ansvar du har for din hund det syntes jeg er rigtig flot af dig og arbejd endelig videre med ham :-D

 

Det er jo selvfølgelig rigtigt, men nu har vi her hjemme jo tænkt i lange baner. Vi køber ikke en hund uden at tænke over det hele og det har vi også fået sat på plads. Vi ved selvfølgelig ikke om der sker noget vi ikke havde regnet med i fremtiden, men familien har lovet at de nok skal hjælpe hvis sådan noget sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Det er jo selvfølgelig rigtigt, men nu har vi her hjemme jo tænkt i lange baner. Vi køber ikke en hund uden at tænke over det hele og det har vi også fået sat på plads. Vi ved selvfølgelig ikke om der sker noget vi ikke havde regnet med i fremtiden, men familien har lovet at de nok skal hjælpe hvis sådan noget sker.

 

 

men det lyder da som om i har overvejet det meget nøje så det jo bare fantastisk :-D han er godt nok også en lækker basse :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
:roll:

 

ja okay det var måske let flabet. vis jeg skulle have min hund passet og jeg skulle velge imellem en 16årig og en 40årig så velle spøre let forsiktigt in til måden di holler hund på.

 

vis jeg så for det intryg af den 40årige har et gameldags syn på

hunde opdragelse mens jeg ved at den 16årige har det nutidige syn på

måden at holle hund på velle jeg klart velge den 16årige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...