Hop til indhold

Lopper!


Tweesa
 Share

Recommended Posts

Nå så ringede min mor, de passer Dolph og Bitten denne weekend.. Og idag har de så opdaget lopper på Tweety!

Hun havde sådan.. semi mange, men uden at det sådan var katastrofe tilstand.. Karla havde også lidt, mens mine var loppe og æg fri...

 

Men jeg ville jo ha' sat penge på at det var mine der havde slæbt dem hjem - de møder trods alt flere hunde, er tit ude på forskellige områder hvor der opholder sig andre hunde og har generelt et meget mere aktivt liv...

 

Tweety og Karla er totalt indehunde, af valg - de er ikke vilde med at være udendørs, og foretrækker deres have...

 

Men hvor har de så opstøvet disse lopper? Kan det være løse katte i haven? De har aldrig nærkontakt med dem, men de lusker rundt i haven og skider :evil:

Ellers kan jeg ikke lige se hvor sådan nogle kommer fra - men vi vil jo gerne vide det, så vi kan forhindre det sker igen...

 

(opdagede dog i samme grooming at Dolph havde lidt betændelse i pistolen, så det var ikke forgæves krænkelse)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå så ringede min mor, de passer Dolph og Bitten denne weekend.. Og idag har de så opdaget lopper på Tweety!

Hun havde sådan.. semi mange, men uden at det sådan var katastrofe tilstand.. Karla havde også lidt, mens mine var loppe og æg fri...

 

Men jeg ville jo ha' sat penge på at det var mine der havde slæbt dem hjem - de møder trods alt flere hunde, er tit ude på forskellige områder hvor der opholder sig andre hunde og har generelt et meget mere aktivt liv...

 

Tweety og Karla er totalt indehunde, af valg - de er ikke vilde med at være udendørs, og foretrækker deres have...

 

Men hvor har de så opstøvet disse lopper? Kan det være løse katte i haven? De har aldrig nærkontakt med dem, men de lusker rundt i haven og skider :evil:

Ellers kan jeg ikke lige se hvor sådan nogle kommer fra - men vi vil jo gerne vide det, så vi kan forhindre det sker igen...

 

(opdagede dog i samme grooming at Dolph havde lidt betændelse i pistolen, så det var ikke forgæves krænkelse)

 

Altså Pajko har fået sine lopper af kattene + killingerne som bor herude og tror måske han fik et par stykker via en hæk udenfor dyrlægen, for han fandt to en gang, men jeg fandt aldrig flere :vedikke:

 

Så tror godt det kan være de løse katte...

 

Men I skal behandle hundene og støvsuge rigtig grundigt og gøre det igen om tre uger, fik jeg at vide.. Der skulle være 100 gange så mange i tæpper, møbler og lign. som I finder på hundene, siger en af dyrlægerne ude hos mig...

 

Men det er f*ndme træls! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er 100 % katte lopper -

Løse katte er de rene loppe bomber - så selvom hundene er i haven så kan de sagtens få sådan noget.

 

En hurtig måde at slå lopperne ihjel på er at give hunden en capstar - som fås hos dyrlægen. Det slår alle lopper ihjel i løbet af få timer. Husk at der skal gøres grundigt rent overalt og sprøjte der hvor hundene ligger og opholder sig mest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at smide støvsugerposen ud ellers bliver æggene bare klækket der i..

 

Æv, hvor surt at de fik en omgang lopper - og endnu mere surt hvis det skyldes løse katte, de er jo ret svære at slippe af med.

 

Og Ida_Asta: totalt klammo! Det anede jeg ikke, yikes, altså. Håber ALDRIG Ozzie får lopper - er ikke sikker på jeg kan klare det. :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte det fandme nok.. møg katte!

 

Nå men der er gang i mega rengøringen derhjemme, kogt, frosset og smidt ud... Og de får alle den store behandling igen imorgen.

Og selvom jeg er imod det, får de altså et skud "ingenlopperherfandmenejtak"

 

Hvr surt altså - husk nu at hundene ikke skal koges og fryses. :mrgreen: Bare en lille vigtig detajle at huske på midt i monster-rengøringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvr surt altså - husk nu at hundene ikke skal koges og fryses. :mrgreen: Bare en lille vigtig detajle at huske på midt i monster-rengøringen.

 

Har truet med kogevask hvis der ikke rettes ind!

Men måske vi bare nøjes med endnu en omgang vask imorgen xD

 

 

Men tak for rådene! Ud med posen, efter den mest grundige rengøring nogensinde.. tjek!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Nå så ringede min mor, de passer Dolph og Bitten denne weekend.. Og idag har de så opdaget lopper på Tweety!

Hun havde sådan.. semi mange, men uden at det sådan var katastrofe tilstand.. Karla havde også lidt, mens mine var loppe og æg fri...

 

Men jeg ville jo ha' sat penge på at det var mine der havde slæbt dem hjem - de møder trods alt flere hunde, er tit ude på forskellige områder hvor der opholder sig andre hunde og har generelt et meget mere aktivt liv...

 

Tweety og Karla er totalt indehunde, af valg - de er ikke vilde med at være udendørs, og foretrækker deres have...

 

Men hvor har de så opstøvet disse lopper? Kan det være løse katte i haven? De har aldrig nærkontakt med dem, men de lusker rundt i haven og skider :evil:

Ellers kan jeg ikke lige se hvor sådan nogle kommer fra - men vi vil jo gerne vide det, så vi kan forhindre det sker igen...

 

(opdagede dog i samme grooming at Dolph havde lidt betændelse i pistolen, så det var ikke forgæves krænkelse)

 

Pindsvin!! :shock:

 

Hvis hundene er vant til at gå i haven, er der stor sandsynlighed for at de på ét eller andet tidspunkt har haft nærkontakt med et pindsvin eller ekskrementerne fra sådan et.

 

Pindsvin er så loppe/lusebefængte at man tror det er løgn!...så det er mit bud, at lopperne enten kommer fra pindsvin, eller omstrejfende katte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået at vide at hunde-lopperne ikke kan leve på mennesker, men kan de leve i hjemmet så?! :scared:

 

Og så undre det med udekatte mig lidt.. er det ikke normalt at give sin udekat loppe-snask (Frontline ect.) i nakken? :vedikke: Det gør jeg da, selvom Pippi kun bevæger sig rundt i haven.. gad da ikke have hende i huset, hvis hun havde ækle små kryb med ind :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst goltermann

lopper kan ikke formere sig med menneskeblod, men de kan stadig bide dig, og så kan loppeæg ligge i tæpper og revner i mange mdr. og bare vente på at der kommer en forbi, som de kan hoppe på, hyggeligt ikke?

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

lopper kan ikke formere sig med menneskeblod, men de kan stadig bide dig, og så kan loppeæg ligge i tæpper og revner i mange mdr. og bare vente på at der kommer en forbi, som de kan hoppe på, hyggeligt ikke?

:vuf:

 

:badr: - men tak for info :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...