Hop til indhold

Gizmo - nu som BARF-hund...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften lyder, så er Gizmo fra i dag af BARF-hund :-D

 

Jeg havde egentlig en plan om inden jeg fik Gizmo hjem, at han skulle BARF´es, og være min første BARF hund, men manden stejlede totalt og pladsen til en større fryser var der ikke lige udsigt til, og jeg orkede faktisk ikke, at "tage kampen op" med ham (manden) :roll:

 

Så vi fortsatte på tørfoder... Men det var bestemt ikke et hit synes Gizmo :roll: Han var på Uniq da vi fik ham, men han rørte ikke sin mad de første to dage han var her, så kom han på Olivers, det gad han heller ikke, og så gik vi til Royal Canin.

Det kunne han til nøds spise, men kun af hånden og kun under halvdelen af hvad han burde spise :???:

 

Og jeg prøvede både at fjerne maden, at lade den stå, at lave fodersøg på forskellige underlag, men nej... Gizmo vil hellere sulte :???:

 

Jeg har så for at få bare noget mad i ham, suppleret med hjemmelavet mad. Og det spiser han da, men er faktisk ikke altid lige begejstret :roll:

 

Og så kunne jeg ikke lige magte udsigterne med at skulle stå og lave hjemmelavet konstant, for at få lavet den mængde Gizmo skal have når han bliver stor :shock: Godt nok er han ikke af den største race, men med det aktivitetsniveau, så skal der altså noget mad til...

 

Så jeg slog i bordet, og sagde til manden, at NU gad jeg ikke kæmpe for at få mad i Gizmo mere... "jamen jamen, han har jo taget 5 kg. på siden vi fik ham for 4 uger siden, så noget må han da spise" var hans argument... Ja det kan da godt være, men det har ikke været en dans på roser at fodre ham.

 

Så i søndags stod den på kæmpe oprydning og udsmidning af diverse ting og sager i kælderrummet, så der blev plads til en kummefryser (dog kun en på 98 liter, men det kan sagtens gå an). Og i dag er den så købt og installeret :5up:

 

Og da BARF-fodring er en helt ny verden for mig, var vi forbi Dansk Barf Center, og fik købt frossen kallun, som Gizmo så skal have indtil på fredag, og så skal han over på kød og ben :-D

 

Så lige nu er jeg meget spændt på, at han skal have sit første kallun-måltid om en lille times tid... Og håber at det bliver en succes :-D Hader når mine hunde ikke vil spise :cry::genert:

 

Så alle BARF råd og fif er mere end velkomne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikker på, at det bliver en succes, Tyson eeeeeelsker kallun. :mums: Han bliver ikke BARF'et, men jeg køber sådan en stor pose frossen kallun og har i fryseren, og engang imellem tager jeg så lidt op, når han skal have lidt ekstra lækkert til aftensmad. Kallun-dage er de bedste dage, siger Tyson. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til BARF-verdenen! :mrgreen:

 

Er spændt på, hvordan han tager det!

 

Bare så du er advaret, så er det altså nogen hunde, der ikke gider kallun whatsoever. Så kan du bruge lam i stedet, det skulle også være blidt for mavsen :-D

 

Jeg kørte nu Møffe over hårdt og brutalt. Han fik kallun i de to første måltider og derefter så kørte jeg bare derudad med alskens forskellige fodertyper, sin problemas.

 

Har aldrig fortrudt det! Eller jo, de gange, hvor poserne ikke er tætte eller hvor blodet sprøjter, så kan jeg godt overveje tørkosten kortvarigt :mrgreen: Men ellers, Møffe trives SÅ godt på det! Det gjorde han ikke på tørkost, han kunne ikke fordøje det særlig godt :???: Og skulle derfor næsten have lige så meget tørkost, som han skal have råt. Derudover pruttede han som jeg ved ikke hvad, der stank så at skrive nonstop nærmest hver aften herhjemme :???:

 

Jeg vil dog ikke rådgive om foderplan og evt. kosttilskud. Kører selv en simpel plan uden tilskud (udover det, som dyrlægen har påduttet os grundet hans løse hofter).

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: Gizmo spiser hele portionen han får serveret, og står endda og tigger om mere :banan:

 

Hans mave er stadig fin, og han virker nu til at have en dejlig mæthed i kroppen - fremfor før hvor han var sulten, og så derfor meget rastløs og hyper :shock:

 

Så det er helt sikkert den rigtige løsning :5up:

 

Men jeg var også ret sikker på, at det ville falde i hans smag.

 

Jeg køber altid guffer hos BARF-butikken, og har en stor 5 kg. bøtte stående med bla. tørret lever, tørret kallun, tørret kalkunhalse, tørret kanin terninger, tørret oksestruber, og den bøtte får hundene selv lov til at vælge en guf fra 1-2 gange dagligt :-D

De elsker deres guf-bøtte :blink:

 

Er bare så glad for den her beslutning, tror det er det helt rigtige for Gizmo :banan: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med beslutningen - håber for jer, at det kommer til at gå lige så godt for jer, som det har gjort for os hele vejen igennem:klap:

 

Ricki fik sin første kyllingevinge, da han kom ind ad døren som 8-ugers hvalp. Så hvis/når der opstår spørgsmål, håber jeg, at jeg kan give svar:slem:

 

Første gode råd må næsten være, at produkterne man kan købe hos Barfcentret ikke altid falder i hundenes smag. Så giv ikke op, hvis han nægter at spise fx. kanin eller rensdyr - det er der også andre der gør:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så giv ikke op, hvis han nægter at spise fx. kanin eller rensdyr - det er der også andre der gør:blink:

 

Petrine nægtede at spise and, hver gang vi fik and skar jeg en vinge af til hende, pludslig spiste hun den og nu elsker hun and.

 

Når hun har faste-dag får hun serveret fisk, det nægter hun nemlig stadig at spise, men det kunne jo være en dag.

 

Men det er herligt at maden pludslig smager af noget forskelligt og hun tager stilling til smag :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...