Hop til indhold

bur til alene-hjemme-træning?


Gæst Syfongse
 Share

Recommended Posts

Gæst Syfongse

jeg går og overvejer om et bur er en god idé til alene-hjemme-træning, når hunden endnu ikke er renlig.. jeg begynder snart på universitetet igen og har dog for det meste kun 2 timers undervisning ad gangen, men nogle gange er det altså 4 timer..

 

jeg synes selv det er lidt "groft" at lukke sin hund ind i et bur for at være alene, det er også kun fordi jeg er bange for at han skal gå amok i lejligheden mens jeg er væk (selv om han dog ikke viser tegn på de tendenser endnu) og evt. tisse overalt på trægulvet..

 

jeg tænker ikke på et lille bur, men mere noget indhegning af en art, så han er skåret af fra resten af lejligheden

men hvordan har i andre gjort? jeg har ikke selv erfaring med brug af bure eller indhegning overhovedet, derfor spørger jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du mulighed for at lukke af til et rum, eventuelt med et børnegitter?

 

Min store hvalp er kun i køkkenet når han er alene og det er så lukket af med et børnegitter. Vil gætte på at køkkenet er 9 kvm. For det første så finder han ikke på alt for meget ballade derude og for det andet, så er gulvet nemt at tørre over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke det er synd at putte en hund i bur ... en hund der vel at mærke er trænet til at være i bur og som har det fint med at være der.

 

buret størrelse er ikke så vigtigt, hvis det bare opfylder nogle minimumskrav (hunden kan stå, ligge, sidde, vende sig - uden at den bliver klemt) - og at den har adgang til vand ...

 

Ellers kan det være en god ide, at aflukke noget af huset - dog synes jeg ikke, at man skal lukke hunden inde i et rum den ellers ikke er vant til at være i ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Har du mulighed for at lukke af til et rum, eventuelt med et børnegitter?

 

Min store hvalp er kun i køkkenet når han er alene og det er så lukket af med et børnegitter. Vil gætte på at køkkenet er 9 kvm. For det første så finder han ikke på alt for meget ballade derude og for det andet, så er gulvet nemt at tørre over.

 

jeg har et køkken, men ingen dør derind til! :rolleyes: det er derfor jeg overvejer en semi-cirkel indhegning til at placere op ad en væg, eller noget lignende..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har et køkken, men ingen dør derind til! :rolleyes: det er derfor jeg overvejer en semi-cirkel indhegning til at placere op ad en væg, eller noget lignende..

 

 

Jeg har heller ingen dør ind til mit køkken, men har sat børnegitter i. Det kræver naturligvis at man har en dørkarm....:roll:

 

Jeg ved ikke om man kan finde sådan en hvalpegård af god nok kvalitet, du kan evt. prøve at kigge lidt på nettet? Bur er også en ok løsning, så længe du bare vænner din hund til det. Jeg vil dog - helt personligt - gerne have at min hund har lidt mere plads end i et bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke vælge et bur til alenehjemme træningen - ikke hvis det strækker sig over flere timer.

 

En hundegård skal være af solid kvalitet da hunden snart lærer at skubbe rundt med den - i så fald skal den gøres fast.

 

Det allerbedste er et rum med børnegitter - og helst ikke køkkenet. Køkkenet er et meget farligt sted for hunde at opholde sig når de er alene - er der ikke andre muligheder så skal der børnesikring på komfur og lign.

Husker stadig med gru de to beagler der omkom fordi de tændte for en køkkenplade.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syntes afgjort ikke et bur er en god løsning, hvalpen skal have mulighed for at komme væk fra evnt. tis eller afføring, man kan ikke forvente at en hvalp kan holde sig op til 4 timer.

Jeg er i øvrigt også imod at lukke voksne hunde i bur af samme grund, hvis hunden fx får problemer med maven, tænk at være nødt til at ligge eller stå i egen afføring i flere timer!

køb evnt en hvalpegård og brug den som gitter mellem stue og køkken, sørg for at hvalpen har så meget plads at den kan komme flere m. væk fra evnt afføring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

havde egentlig ikke tænkt på at sætte gitter op i dørkarmen ind til køkkenet :-D det kunne man jo godt gøre.. :) der er gulvene også meget nemmere at gøre rent, og fra køkkenet kan han komme ud på badeværelset, hvor der er lidt hyggeligt og stille :rolleyes:

 

det vil jeg klart overveje hvis han ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt i resten af lejligheden, eller ikke kan huske at der kun skal tisses og laves på aviserne.. !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...