Hop til indhold

Dansk BARF???


Gæst butikpote
 Share

Recommended Posts

Gæst butikpote

Jeg er ret ny i BARF-verdenen, men må sige at jeg blev noget overrasket, da jeg var inde og handle ind sidst. Stort set alle BARF produkter kommer fra østeuropa!!!:???: Ikke at der er så meget galt i det, men jeg har valgt at fodre med BARF, da jeg vil mine hunde det bedste og syntes også at jeg vælger min BARF med omhu, men jeg kan jo på ingen måde vide hvordan dyrerne er opvokset, transporteret og ikke mindst slagtet?

Vi har alle set billeder og videoer af dyr der lider under transporten til slagterierne og jeg har på ingen måder lyst til at fodre mine hunde med kød fra sådan noget, da jeg inddirekte og ubevist støtter og er med til at holde disse ting i live!:vedikke:

Jeg har derfor overvejer at undersøge hvad der er af muligheder for at på BARF produceret i Danmark, så det bliver lavet af dyr opvokser og slagtet i Danmark, men er vi hunde ejere intresseret i at betale ekstra for det?:hmm:

Hvad siger i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg er ret ny i BARF-verdenen, men må sige at jeg blev noget overrasket, da jeg var inde og handle ind sidst. Stort set alle BARF produkter kommer fra østeuropa!!!:???: Ikke at der er så meget galt i det, men jeg har valgt at fodre med BARF, da jeg vil mine hunde det bedste og syntes også at jeg vælger min BARF med omhu, men jeg kan jo på ingen måde vide hvordan dyrerne er opvokset, transporteret og ikke mindst slagtet?

Vi har alle set billeder og videoer af dyr der lider under transporten til slagterierne og jeg har på ingen måder lyst til at fodre mine hunde med kød fra sådan noget, da jeg inddirekte og ubevist støtter og er med til at holde disse ting i live!:vedikke:

Jeg har derfor overvejer at undersøge hvad der er af muligheder for at på BARF produceret i Danmark, så det bliver lavet af dyr opvokser og slagtet i Danmark, men er vi hunde ejere intresseret i at betale ekstra for det?:hmm:

Hvad siger i?

 

Jeg fodrer kun med dansk kød og kun af prima kvalitet og jeg kender oprindelsen og etikken på 95% af alt det kød jeg fodrer med.... og prisen er under halveret i forhold til Barf-butikkernes priser :5up:

 

Så det behøver absolut ikke være dyrere eller dårligere kvalitet, bare fordi man vil handle dansk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg slet ikke noget om BARF.

 

Så nu spørger jeg sikkert som en meget dum hundeejer :confused:

Hvad er BARF ?

Er det kød man fodre hunden med i stedet for piller?

Og hvorfor fodre hunden med BARF, er det bedre for hunden :roll::roll:

 

 

BARF er "Bones and Raw Food", hvor man fodrer med ben og råt kød i stedet for foderpiller.

 

Om det er bedre for hunden, kommer helt an på hunden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst butikpote

Ja BARF er en forkortelse af Bone and Raw food - altså ben og råt kød og grøntsager. Foder der ikke er forarbejdet - kun frosset for at det kan holde sig.

Jeg har valgt at fodre med BARF da min ene hund ikke er meget for tørfoder - har snart prøvet ALT - og bruger min ehunde meget, så de har brug for meget energi og det duer ikke rigtigt hvis de ikke vil spise. Men efter jeg har skiftet til BARF spiser alle op:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst butikpote
Jeg fodrer kun med dansk kød og kun af prima kvalitet og jeg kender oprindelsen og etikken på 95% af alt det kød jeg fodrer med.... og prisen er under halveret i forhold til Barf-butikkernes priser :5up:

 

Så det behøver absolut ikke være dyrere eller dårligere kvalitet, bare fordi man vil handle dansk :-D

 

Hvor køber du dit kød? For vil virkelig gerne ha noget dansk!!!:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst butikpote
Den lokale slagter, hobbyavlere, jægere, lystfiskere og så har vi selv hest, får og ged :5up:

Jeg overvejer virkelig at sætte noget i værk, for syntes at alle skal have muligheden for at vælge dansk!!! Har nogle kontakter som jeg vil prøve at rive lidt i, fo rikke alle har jo samme muligheder som dig!:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg overvejer virkelig at sætte noget i værk, for syntes at alle skal have muligheden for at vælge dansk!!! Har nogle kontakter som jeg vil prøve at rive lidt i, fo rikke alle har jo samme muligheder som dig!:-D

 

Alle har vel mulighed for at bestille et lam/får eller ged/kid ved en avler - det kender jeg flere der gør...og så bruger de de 'bedste' stykker til deres eget middagsbord og hunden får resten :5up:

 

Det samme med vildt - det er bare at tage kontakt til en jagtforening - mange ting forærer de væk, andet koster lidt, noget lidt mere :-)

 

Der findes hobbyavlere af kaniner mange steder og de fleste har svært ved at få afsat deres gamle dyr og de dyr der ikke kan leve op til udstillingsstandarten.

 

Men ja - det kræver lidt fryseplads, men man kommer langt med en lille kummefryser/fryseskab og der er en bunke penge at spare :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg overvejer virkelig at sætte noget i værk, for syntes at alle skal have muligheden for at vælge dansk!!! Har nogle kontakter som jeg vil prøve at rive lidt i, fo rikke alle har jo samme muligheder som dig!:-D

 

Og så er jeg da spændt på at se hvad du finder ud af :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst butikpote

Mange skal jo også ha en til at slagte dyrerne for sig og måske endda skærer dem ud. Men kan godt være at dem der fodre med BARF køber store mængder af gangen - har bare indtryk af at BARF-butikkerne kører godt, så nogen må jo købe små partier! Og mon så ikke de ville vælge dansk hvis de kunne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Mange skal jo også ha en til at slagte dyrerne for sig og måske endda skærer dem ud. Men kan godt være at dem der fodre med BARF køber store mængder af gangen - har bare indtryk af at BARF-butikkerne kører godt, så nogen må jo købe små partier! Og mon så ikke de ville vælge dansk hvis de kunne?

 

Når jeg sælger lam, så sælger jeg kun slagtede dyr, som folk så selv henter på slagteriet... de bestemmer selv om de vil have dyret parteret eller andet. Jeg står for det hele (papirarbejde og levering til slagteri)... så ikke noget med 'baghave slagteri' :blink:

 

Mht valg af dansk eller ej, så bør du måske skele til folks valg af kød til dem selv kontra pris. Mange råber op om dyrevelfærd og køb dansk... men når det kommer til prisen, så ser situationen anderledes ud - facts er at det oftest er det billigste der ryger i kurven :vedikke:

 

Mht dansk kød, så er det ikke avlerne der scorer kassen - når jeg ser prisen på fx lammekød i dagligvare butikkerne, så bliver jeg chokeret....de tager over det 4 dobbelte i forhold til det jeg tager for mine hobby lam :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber ved et slagteri i Vipperød (på sjælland). Det er hest, okse og i sæsonen, lam. Kylling og kalkun skal jeg til at købe ved allégården

 

Derudover køber jeg noget hakket økohøne via en på HG, det er fra et hønseslagteri i det jyske (mener jeg).

 

Ellers køber jeg i supermarked og RHM..

 

Jeg har ikke råd til at betale mere.. Min hund lever allerede bedre end jeg gør;-) Måske når jeg får arbejde igen:-D

 

Men hvor meget, er "mere"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...