Hop til indhold

Vores første træningsdag


Gæst DixZie
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften siger, så var vi på vores første træning i går aftes.

 

Ozzie mødte 9 andre hunde i forskellige aldre og størelser og det gik rigtigt godt.

 

Han kunne sitte og dække som han skulle, meeeen prøvede da og kravle et par gange over til den hund der sad ved siden af, det så bare sjovt ud. :blink:

 

Så skulle vi gå zig zag imellem alle hundene og han var bare super go, skal lige siges at han slet ikke er vand til og rende rundt med andre hunde da vi ikke kender nogen med hunde, og kun møder nogen i ny og næ.

 

SÅ i det hele synes jeg det gik super godt. :5up:

 

Han gad dog ikke rigtig mere efter 40 minutter, men tror i ikke bare at det er fordi det er første gang og han lige skal se det an og sådan?

 

Men vi fandt så også ud af at vi ikke skal træne der hvor vi var, det var slet ikke som jeg kan huske træning af hunde. :???:

 

Hun havde ikke rigtig styr på det synes jeg, og det var sådan lidt la la noget.

 

Men det var nu ok lige og prøve det, så nu skal vi finde et andet sted.

 

Han var så træt at han sove hele vejen hjem i bilen og igen en time efter vi kom hjem og resten af natten, var kun lige ude og gå en mini tur på 10 minutter inden sove tid for os. :-D

 

Vi var hjemme igen kl. 19:30

 

Glæde rmig til og kommer rigtig i gang med ham. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at det er rigtig fint, at han holdt hele 40 minutter.

 

Hvad er det, der gør, at det ikke er der I vil træne på sigt?

 

Synes hun var sådan lidt lala ang. træningen, når hun skulle sige noget var det som om hun lige skulle tænke sig om lidt for længe.

 

Synes ikke vi fik ret meget ud af træningen. :vedikke:

 

Hun var som sød nok og alt det der, men synes ikke stedet var særligt rart, det var langt nede af nogle små veje hvor man var nervøs for at køre i grøften når de rkom en modkørende.

 

Det lære jeg bestemt ikke og køre bil af, skulle aldrig selv køre den vej! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

På de ca 40 minutter startede vi med leg med de andre hunde og igen en halv time efter.

 

Så det var efter legen en halv time efter det blev lidt svært for ham, men holdte da i 10 minutter mere ca. så gik jeg lige lidt rundt med ham for det kunne jo være at han skulle tisse eller lave stort, men nej, vi gik så tilbage og så kunne han en lille smule igen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

På de ca 40 minutter startede vi med leg med de andre hunde og igen en halv time efter.

 

Så det var efter legen en halv time efter det blev lidt svært for ham, men holdte da i 10 minutter mere ca. så gik jeg lige lidt rundt med ham for det kunne jo være at han skulle tisse eller lave stort, men nej, vi gik så tilbage og så kunne han en lille smule igen. :-D

 

40 minutters træning + 30 minutters leg + 10 minutters træning er også rigtig meget for en hvalp. :blink: Legen er jo også anstrengende for ham, selvom det er på en anden måde en træningen. Jeg ville tage nogle små pauser ind imellem i selve træningen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

40 minutters træning + 30 minutters leg + 10 minutters træning er også rigtig meget for en hvalp. :blink: Legen er jo også anstrengende for ham, selvom det er på en anden måde en træningen. Jeg ville tage nogle små pauser ind imellem i selve træningen. :-)

 

 

Du misforstod mit indløg og ellers skrev jeg bare så det ikke lige kunne andet. ;-)

 

På 40 minutter i det hele, legede de 5 minutter først og trænede en halv time og legede igen 5 minutter og så efter der kunne han ikke klare mere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut

Jeg synes at du skal tage derhen bare én gang mere for at se hvordan det er. Som du selv skrev var det første gang, måske tog hun det lidt mere... lalala, den første gang, så I lige kunne føle jer bekvemt og hilse på de andre.

Tag derhen den næste gang, måske har hun fået strammet sig op, ellers så find et andet sted. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var det ikke første gang

for De andre jo.

 

Kun for mig og en anden en der var der.

 

Og det var over for dem også.

 

Havde det kun være overfor mig, så havde jeg ikke taget det så tungt, for det er da klart at man er lidt forsigtig over for nye mennesker.

 

Men er nu også stedet, kommer aldrig derhen alene og da det er mig der træner og har hund så er det nok ikke sikkert at manden gider og sidde og glo hver gang en time. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...