Hop til indhold

Tilskud til dyremedicin.


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Overvejer kraftigt om man burde så et slag for, at dyremedicin også skulle være underlagt tilskudsreglerne:-D.

Var jo nær besvimet, da jeg skulle hente smertestillende til Hayly på apoteket idag - 750kr!!!! For 100 piller, som er til 33 dage:cry:.

Nå men der er jo ikke så meget at gøre ved det, da hun skal have dem. Men nøj hvor ville det være lækkert, hvis hun kunne gå for at være mit barn, så jeg kunne indberette det til sygeforsikringen Danmark:lol: - og ja set i bagklogskab ville det have været dejligt med sygeforsikring på Hayly. Men det er jo ligesom for sent nu, så vi må jo bare betale ved kasse 1:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Overvejer kraftigt om man burde så et slag for, at dyremedicin også skulle være underlagt tilskudsreglerne:-D.

Var jo nær besvimet, da jeg skulle hente smertestillende til Hayly på apoteket idag - 750kr!!!! For 100 piller, som er til 33 dage:cry:.

Nå men der er jo ikke så meget at gøre ved det, da hun skal have dem. Men nøj hvor ville det være lækkert, hvis hun kunne gå for at være mit barn, så jeg kunne indberette det til sygeforsikringen Danmark:lol: - og ja set i bagklogskab ville det have været dejligt med sygeforsikring på Hayly. Men det er jo ligesom for sent nu, så vi må jo bare betale ved kasse 1:-D.

 

Ja det er dyrt. Jeg mener ikke, at sygeforsikringen betaler medicinen, så det ville ikke have hjulpet.. Det ville have hjulpet med undersøgelser etc.. men ikke medicin..

 

Vi har (heldigvis) ikke behov for smertestillende i hverdagen endnu.. Gruer for når den dag kommer og håber jeg har arbejde til den dag..

 

Hvad er det for smertestillende Hayly får?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er dyrt. Jeg mener ikke, at sygeforsikringen betaler medicinen, så det ville ikke have hjulpet.. Det ville have hjulpet med undersøgelser etc.. men ikke medicin..

 

Vi har (heldigvis) ikke behov for smertestillende i hverdagen endnu.. Gruer for når den dag kommer og håber jeg har arbejde til den dag..

 

Hvad er det for smertestillende Hayly får?

 

Dejligt at I kan undgå dem :5up:.

 

Pt er det for mig vigtigst, at der kommer ro på, og at Hayly ikke har smerter, så hvis der skal smertestillende til, så er det det, der skal til :-D.

Hun får 3 x Rimadyl 100mg dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke synes, der er en virkning, så prøv at snakke med din dyrlæge om Previcox..

 

Skulle det være bedre?????

Hun har nu fået dem i 9 dage, og jeg synes ikke, hun trækker mindre på benet. Dyrlægen sagde dog, at der går ca 14 dage, inden hun opnår fuld smertedækning, så vi må afvente at se.

Men tak for rådet - dejligt at have noget andet i baghovedet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Jep, jeg bruger previcox til Fie

 

Hunde reagere forskelligt på smertestillende, Fie reagere ikke på metacam f.eks, men previcox er godt til hende, eneste minus er prisen *G*

 

Der er kommet et præparat magen til previcox, men som blot er billigere, jeg vil dog ikke skifte, da Fie trives på previcox, det hedder Onsior

 

Mener 30 previcox koster omkring de 500,-

 

Jeg køber dem i storkøb, så der er lidt rabat der

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, jeg bruger previcox til Fie

 

Hunde reagere forskelligt på smertestillende, Fie reagere ikke på metacam f.eks, men previcox er godt til hende, eneste minus er prisen *G*

 

Der er kommet et præparat magen til previcox, men som blot er billigere, jeg vil dog ikke skifte, da Fie trives på previcox, det hedder Onsior

 

Mener 30 previcox koster omkring de 500,-

 

Jeg køber dem i storkøb, så der er lidt rabat der

 

Super!!! Tusind tak for dit indlæg:bighug:

Vi skal til kontrol d. 14/9, så vil give Rimadyl en chance indtil der, og så høre dem om det kunne være en ide med Previcox til Hayly.

Jeg vil næsten sige skidt med prisen på dem - bare det virker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Overvejer kraftigt om man burde så et slag for, at dyremedicin også skulle være underlagt tilskudsreglerne:-D.

Var jo nær besvimet, da jeg skulle hente smertestillende til Hayly på apoteket idag - 750kr!!!! For 100 piller, som er til 33 dage:cry:.

Nå men der er jo ikke så meget at gøre ved det, da hun skal have dem. Men nøj hvor ville det være lækkert, hvis hun kunne gå for at være mit barn, så jeg kunne indberette det til sygeforsikringen Danmark:lol: - og ja set i bagklogskab ville det have været dejligt med sygeforsikring på Hayly. Men det er jo ligesom for sent nu, så vi må jo bare betale ved kasse 1:-D.

 

Håber det er din spøg :blink: Offentlig tilskud til dyremedicin: Nej tak.:evil:

Skullle landmændene så også have tilskud til at putte lidt mere medicin i vores mad, nej vel.

Helt fint med privattegnede forsikringer, men det skal aldrig blive det offentlige der bør betale for vore kæle- og produktionsdyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det er din spøg :blink: Offentlig tilskud til dyremedicin: Nej tak.:evil:

Skullle landmændene så også have tilskud til at putte lidt mere medicin i vores mad, nej vel.

Helt fint med privattegnede forsikringer, men det skal aldrig blive det offentlige der bør betale for vore kæle- og produktionsdyr.

 

Du kan være ganske rolig!! Det var bestemt ment ironisk:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et tip:

 

Jeg skulle bruge Rimadyl til Bamse. Han skulle ha' 1 1/4 pille om dagen i 14 dage ( ca. 18 piller) og der var 100 piller i glasset :shock: = rigtig mange til overs.

 

Jeg spurgte om de ikke fandtes i mindre portioner og det gør de (20 stk.), men så er de kun på 50 mg. og de andre var på 100 mg.

Jeg købte så bare 2 glas (40 stk.) og gav ham så 2,5 piller om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et tip:

 

Jeg skulle bruge Rimadyl til Bamse. Han skulle ha' 1 1/4 pille om dagen i 14 dage ( ca. 18 piller) og der var 100 piller i glasset :shock: = rigtig mange til overs.

 

Jeg spurgte om de ikke fandtes i mindre portioner og det gør de (20 stk.), men så er de kun på 50 mg. og de andre var på 100 mg.

Jeg købte så bare 2 glas (40 stk.) og gav ham så 2,5 piller om dagen.

 

Man kan også købe dem enkeltvis hos dyrlægen. Eller ihvertfald hos min...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et tip:

 

Jeg skulle bruge Rimadyl til Bamse. Han skulle ha' 1 1/4 pille om dagen i 14 dage ( ca. 18 piller) og der var 100 piller i glasset :shock: = rigtig mange til overs.

 

Jeg spurgte om de ikke fandtes i mindre portioner og det gør de (20 stk.), men så er de kun på 50 mg. og de andre var på 100 mg.

Jeg købte så bare 2 glas (40 stk.) og gav ham så 2,5 piller om dagen.

 

Hayly skal have 3 om dagen af dem med 100mg, og hun skal have dem ca 1mdr - så det kommer til at passe meget godt.

Men ja ellers så ville din løsning have rigtig super:5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...