Hop til indhold

Wuhuuu, det lykkedes!


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Det umulige er sket!

 

Jeg havde vitterligt aldrig troet, at det ville lykkedes til at starte med...

 

Jeg forsøgte med Naja, uden held, vi sad fast på det samme trin og blev siddende..

 

Forsøgte med Møffe, men igen uden helt - sad fast fuldstændig samme sted som med Naja! :evil:

 

Men så kom træneren efter os - nu skulle vi fandengalemig shape den øvelse! Det ville være god træning for os!

 

Så igang måtte jeg jo...

 

Hvem var det, der opfandt twist? Jeg kunne have bidt hovedet af ham for 2½ uge siden :mrgreen:

 

Idag er han tilgivet :blink:

 

Startede op med Møffe og vi nåede til den berømte 90graders hoveddrejning og der sad vi fast, undtagen nogle få gange, hvor Møffe gav den et lille nyk ekstra... Efterhånden drejede han faktisk imponerende nok hovedet hele 180grader! :shock::banan::klap::klovn:

 

Og så igår, gennembrud! Han drejede rundt om sig selv hele tre gange! :banan:

 

Idag måtte det jo så UDEN tvivl gå bedre end i går, vi trænede og Møffe gjorde det sørme :cool: Omend han stadig tydeligvis ikke er 100% sikker :mrgreen: Frem med videokameraet og så satte jeg det til at videooptage :mrgreen:

 

Elsker den måde, han er super glad, lige når filmen starter, men lige som jeg siger "Hva' ka' du?", så falder halen og hele hans attitude bliver mere afdæmpet - fuck, skal jeg tænke? :shock: Selvom jeg da ville have foretrukket, at han stadig logrede :blink:

 

Meeeen, det gik nu meget snildt og lur mig, om han egentlig ikke syntes, at det var ok hyggeligt alligevel - og især ved nusseturen til sidst :blink:

 

[media]

[/media]

 

Så nu skal vi faktisk bare til at have sat signal på! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han go!!!:5up:... Det kan jeg godt forstå at du er stolt over:klap:

 

Taaark! :banan:

 

Du kan da ikk lave sårn en tråd uden at skrive, hvorn du gør, nå:fornaermet:

 

Aj superseje er I:5up::-D

 

Åhngyld - men det står da lidt beskrevet? :genert:

 

Altså, skulle jo bruge shaping. Så startede med "Hva' ka' du?" og så tilbød Møffe en masse, der før havde givet gevinst, og jeg klikkede kun én gang pr. øvelse - ikke noget med nyt klik ved gentagelse.

Det gik rimelig hurtigt at han tilbød et ryk med hovedet. I starten var jeg græsk-katolsk om det var til højre eller venstre.

 

Vi kæmpede et ok stykke tid med, at han skulle fatte, at det var noget søre simpelt, han blev belønnet for og ikke bakke, neje, plads, sit, dæk osv. :lol: Men efterhånden fattede han det og så øgede jeg kriteriet. Kiggede hele tiden på, hvor Møffe var og klikkede gerne flere gange for samme niveau, hvis han "virkede til" at have brug for det.

 

Vil tro, at vi snakker om disse delmål:

 

1. Kigge til siden

2. Kigge til siden og flytte en pote

3. Kigge til siden og flytte to forporte

4. Kigge til siden og flytte forpoterne tre gange (uden at begynde at gå sidenlæns :stupid:)

5. Kigge ydeligere til siden (ingen krav til poter)

6. Trin 5 + poter

7. Kigge 180grader bagud.

8. Kigge 180grader bagud og flytte forpoter efter.

9. Det sidste nyk og så går resten sådan set helt af sig selv og glat :mrgreen:

 

Something like that, kan ikke huske den præcisere plan :genert: For der var ingen, klikkede bare for, hvad der lignede fremskridt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaaark:-D

 

Må vi prøve en dag, hvor jeg så kan bruge hendes mad som guffer:-D

 

Held og lykke!

 

Bare vær' forberedt på diverse grineflip, Møffe kunne godt nok præstere mange udgaver af bakke - og så sidelæns! :lol: Jeg var faktisk MEGET tæt på at begynde at frishape "bakke rundt om fører", for han tilbød faktisk den spæde start! Han bakkede med sving på den rigtig vej, totalt sejl :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor er I gode :klap:

 

Jeg knokler stadig med Luna, og hold da op hvor kan hun dreje hovedet langt tilbage uden at rykke poterne så meget som en tomme :lol:

 

Så du har min dybeste respekt :5up:

 

Ps. Og du er helt sikker på at du kun har shapet, og slet ikke har lokket den mindste smule :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

NUUJ hvor er i dygtige :banan:

 

Misja laver en hel lille sejers runde når hun laver sin! :shock::genert:

 

Er ikke heelt klar over hvordan jeg får hende til at dreje rundt om hende selv på nuværende tidspunkt uden det ligner en cirkel, måske jeg bare må overbevise Lillian om, at det præcis var sådan her hun mente den skulle udføres :mrgreen::engel:

 

Men du starter med en kommando, det troede jeg ikke at vi måtte :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor er I gode :klap:

 

Jeg knokler stadig med Luna, og hold da op hvor kan hun dreje hovedet langt tilbage uden at rykke poterne så meget som en tomme :lol:

 

Så du har min dybeste respekt :5up:

 

Har du forsøgt med at give godbid i positionen? Altså, give den der, hvor du klikkede hende? Giver det mening :genert: Man kan se jeg gør det ved det første klik i videoen :-D

 

Ps. Og du er helt sikker på at du kun har shapet, og slet ikke har lokket den mindste smule :blink:

 

Altså, én eneste enkelt gang, kom jeg til at flytte armen for lang efter klikket, så han rent faktisk blev ført rundt. Men det var EFTER klikket.

 

Det kan man altså ikke kalde lokning :mrgreen: Og det var i hvert fald ikke det, der gjorde, at han fattede det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

NUUJ hvor er i dygtige :banan:

 

Misja laver en hel lille sejers runde når hun laver sin! :shock::genert:

 

Er ikke heelt klar over hvordan jeg får hende til at dreje rundt om hende selv på nuværende tidspunkt uden det ligner en cirkel, måske jeg bare må overbevise Lillian om, at det præcis var sådan her hun mente den skulle udføres :mrgreen::engel:

 

Men du starter med en kommando, det troede jeg ikke at vi måtte :confused:

 

Taaark :kys:

 

Jeg spørger ham, hvad han kan :-D

 

Det er et startsignal til "gør hvad du vil og har lyst til og du får klik for ALT (lige indtil du tilbyder det, som jeg rent faktisk vil have, så er det kun det, jeg klikker for)". Man kan vel også kalde det et startsignal til træning :-D Så hunden rent faktisk VED, om at den får noget ud af at tilbyde adfærd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaark :kys:

 

Jeg spørger ham, hvad han kan :-D

 

Det er et startsignal til "gør hvad du vil og har lyst til og du får klik for ALT (lige indtil du tilbyder det, som jeg rent faktisk vil have, så er det kun det, jeg klikker for)". Man kan vel også kalde det et startsignal til træning :-D Så hunden rent faktisk VED, om at den får noget ud af at tilbyde adfærd :-D

Ookay, smart og det vil jeg da indføre hos os - jeg tror det vil hjælpe mitte lidt de gange hvor jeg ellers slet ikke må hjælpe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: Flot! Og spændende sidste 20 sekunder af videoen ;-)

Jeg har lært Motor det ved at lokke, det skægge er, at han faktisk kun kan finde ud af det den ene vej rundt? Den anden vej er han vildt klodset og ustabil.

 

Hehe, nix - tror også, at det til dels er fordi, han er lidt forvirret over det endnu :mrgreen: Vi har jo kun lige akkurat nået den færdige øvelse. Tror også, der vil komme LIDT mere fart, hvis godbidderne var lidt bedre :genert:

 

Skal jeg tage en pakke mini kødben med på onsdag :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: Flot! Og spændende sidste 20 sekunder af videoen ;-)

Jeg har lært Motor det ved at lokke, det skægge er, at han faktisk kun kan finde ud af det den ene vej rundt? Den anden vej er han vildt klodset og ustabil.

 

Det kan være, at hunde kan være højre og venstre-sidet ligesom mennesker med hånden? :hmm:

 

Jeg har bare besluttet, at jeg nøjedes med at fokusere på én side, det er nu nemmest :engel:

 

 

 

Skal jeg tage en pakke mini kødben med på onsdag :engel:

 

Jaaaah! :klap2:

 

Så tager jeg det som et ja til, at du kommer :mrgreen:

 

Dyyyyygtiiiig Møffe :5up:

 

Hehe hvor jeg bare elsker starten hvor han bare stirre ud i luften man kan nærmest se hvordan han tænker :mrgreen:

 

Jeps!

 

"Åh fuck, nej, tænke, øøhhhhhh, hvad kan jeg egentlig? Der var vist noget med..." :mrgreen:

 

Jeg tror han bruger de der hjerneceller ALT for lidt! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...