Hop til indhold

Han bider....


Gæst WhoLetTheDogsOut
 Share

Recommended Posts

Gæst WhoLetTheDogsOut

Jamen altså, her kommer vi igen.

Jeg lavede en tråd før om at Basse fik sine små flip og det har ændret sig - nogenlunde. Det er gået bedre i hvert fald! Vi går nu den lange tur om aftenen og laver fodersøg når vi er ude så han også får lidt mental aktivering.

Men han bider stadig og det irritere mig så meget.

Vi er begyndt at gøre sådan -

Vi sætter os ned og leger lidt med ham og nusser. Hvis han begynder at bide begynder vi at sige AV som hvalpe selv gør når de er små og leger med søskende. På den der hyle måde. Så rejser vi os op bagefter og ignorere ham. Men det er så her det stopper. Normalt skal vi bare lade ham være og gå vores vej. Men i mens vi går vores vej begynder han at bide i anklerne og tøjet. Vi bliver ved med at sige AV og står stille, men han giver netop ikke slip!

Han er nu 4 måneder og jeg ville ønske at det her var stoppet lidt tidligere. Han er begyndt at få tænder så derfor har vi også givet ham tyggeting så han får noget at gumle i, men vores tøj og hænder, ankler, ben, arme osv er da 1000 gange bedre.

Har I nogle gode råd som kan få ham til at stoppe med at bide i os? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

umulia har skrevet en super god artikel, om hvalpebideri, som du måske kan have glæde af at læse: Hvalpen bider - Hunde artikler

 

synes i gør det rigtige, med at ignorere ham. vi plejer at folde alle ekstremiteter indenbords, så godt som muligt - dvs. folde arme og ben, og så ellers kigger den anden vej og signalere at legen er slut. hvis vi begynder at gå, er det tilsyneladende en opfordring til mere leg - det er som om, at han tænker : "juuhuuu, vildere mor, vildere!" :roll::mrgreen:

 

derudover kan jeg bare sige, at det lyder helt normalt, og at tiden arbejder for jer - han skal nok stoppe med det, når han blir ældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen altså, her kommer vi igen.

Jeg lavede en tråd før om at Basse fik sine små flip og det har ændret sig - nogenlunde. Det er gået bedre i hvert fald! Vi går nu den lange tur om aftenen og laver fodersøg når vi er ude så han også får lidt mental aktivering.

Men han bider stadig og det irritere mig så meget.

Vi er begyndt at gøre sådan -

Vi sætter os ned og leger lidt med ham og nusser. Hvis han begynder at bide begynder vi at sige AV som hvalpe selv gør når de er små og leger med søskende. På den der hyle måde. Så rejser vi os op bagefter og ignorere ham. Men det er så her det stopper. Normalt skal vi bare lade ham være og gå vores vej. Men i mens vi går vores vej begynder han at bide i anklerne og tøjet. Vi bliver ved med at sige AV og står stille, men han giver netop ikke slip!

Han er nu 4 måneder og jeg ville ønske at det her var stoppet lidt tidligere. Han er begyndt at få tænder så derfor har vi også givet ham tyggeting så han får noget at gumle i, men vores tøj og hænder, ankler, ben, arme osv er da 1000 gange bedre.

Har I nogle gode råd som kan få ham til at stoppe med at bide i os? :vedikke:

 

Dette råd er sikkert ikke korrekt iflg. nyeste lærebøger, men erfaring med hvalpe og voksne hunde i flok, siger mig at ignorering ikke altid er nok, hvis en hvalp er "oppe at køre"

En voksen hund ville gøre et udfald mod hvalpen, med en hurtig vending og en kort knurrene lyd, måske med blottede tænder. Det kan lyde volsomt, men virker nærmest som hvis vi siger "nu stopper du !" til et barn.

Så mit råd vil være, at I søger at lave en efterligning af en voksen hunds reaktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...