Hop til indhold

Nu med frolics i lommen


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Jeg køber dem der hedder rufus fra aldi, omtrent halv pris og han er lige så vild med dem:-D

 

Er de så også uden sukker? Aner ikke hvor der ligger en aldi, men egentlig synes jeg ikke den sæk frolic er dyr i forhold til hvad Motor ellers har brugt af penge på diverse guf?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg er nu også blevet den "lykkelige" ejer af Frolic.

 

Jeg har brugt dem i en god uges tid nu, men jo, Elvis synes da de er rigtig gode, men jeg havde håbet på, at han f.eks. ville komme direkte hen til mig ved et indkald og ikke lige snuse efter noget på vejen, hvis han lige faldt over noget og det ville gøre det bedre at fastholde kontakten ved gå-pænt træning, men gode er de åbenbart ikke ...

 

Jeg har ikke brugt dem på træningsbanen endnu, da vi har sæsonpause et par uger, men til træning herhjemme på gåturerne har den store virkning udeblevet lidt. Måske - med de optimistiske briller på - er der en lillebitte fremgang, men det er ikke meget. Så det var ikke den super-godbid, jeg havde håbet på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg må også kravle til korset og sige "all hail Frolic the Goodie" :genert:

 

Kæft, Møffe ælsker dem jo nu! Han kommer, når jeg kalder og han kan lokkes væk fra hunde med dem osv.... :shock: :banan:

 

Bruger dem ikke hver dag, men nu har jeg da fundet en udstillingsgodbid (aka, god guf, der kan være i lommen :engel: har efterhånden fået nok af godbidsfester til udstilling, når godbidsposen falder af :lol: ) og så i hverdagen skifter jeg mellem frolic og stegt kød :lol: Det er nemlig også populært :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er næsten ked af, at inspirere jer :mrgreen:

 

Vores pose er stadig halvt fyldt, håber stadig lidt, at det bare er denne ene pose der gør forskellen, men måske ikke. Er ikke fan af frolic, og er liiidt bekymret for hans tænder med alt det sukker der er i - for ikke at snakke om, at det vel næppe er optimalt at fodre en hund der i forvejen lige kører hurtigt nok i hjernen, med sukker og kulhydrater..

 

Men altså. Ja, de virker sgu. Og nu er jeg begyndt at blande, pt har jeg kogt kylling med på turene men har så en 4-5 frolic i den anden lomme, bare hvis nu :genert:

 

Tidligere i dag trænede vi næsten et kvarter på en plæne ude i byen, man må sige der var pænt mange forstyrrelser, folk, biler og et par hunde, og selvom han da skulle kigge og holde øje, kunne han mange ting :5up: Og det var med kylling. Så noget ér der røget ind på lystavlen, han er begyndt at takke ja til de fleste godbidder, det er altså rart.

 

Men kogt kylling kan stadig ikke holde hans opmærksomhed i en del situationer, det kan frolic.

 

Vil gerne se en indholdsfortegnelse på Aldis Rufus, men kan ikke finde den noget sted. Translate skriver, at indholdsfortegnelse hedder TOC på tysk? Det hjalp nu heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos indholdsfortegnelse, så undrede jeg mig lidt over indholdet i Frolic.

Nu har jeg godt nok smidt posen væk (indholdet blev hældt over i en godbidsbøtte, så det er ikke fordi hele posen er brugt op allerede :blink:), men så vidt jeg husker stod der bla.:

 

Grøntsager (majs 5%)

 

Øhh, hvad så med de resterende 95% tænker man så :hmm:Hvorfor bliver det ikke oplyst :scared: Jeg tror, det samme gjorde sig gældende med indholdet af kød - det var også meget få %, der var specificeret. Jeg tænker bare, at der må jo være en grund til, at de ikke reklamerer med resten :skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos indholdsfortegnelse, så undrede jeg mig lidt over indholdet i Frolic.

Nu har jeg godt nok smidt posen væk (indholdet blev hældt over i en godbidsbøtte, så det er ikke fordi hele posen er brugt op allerede :blink:), men så vidt jeg husker stod der bla.:

 

Grøntsager (majs 5%)

 

Øhh, hvad så med de resterende 95% tænker man så :hmm:Hvorfor bliver det ikke oplyst :scared: Jeg tror, det samme gjorde sig gældende med indholdet af kød - det var også meget få %, der var specificeret. Jeg tænker bare, at der må jo være en grund til, at de ikke reklamerer med resten :skraek:

 

Jeg er slet ikke i tvivl om, at de opkøber for gamle MacD burgere, blender dem, tørrer dem og hælder dem på hundefoderpose :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf
Apropos indholdsfortegnelse, så undrede jeg mig lidt over indholdet i Frolic.

Nu har jeg godt nok smidt posen væk (indholdet blev hældt over i en godbidsbøtte, så det er ikke fordi hele posen er brugt op allerede :blink:), men så vidt jeg husker stod der bla.:

 

Grøntsager (majs 5%)

 

Øhh, hvad så med de resterende 95% tænker man så :hmm:Hvorfor bliver det ikke oplyst :scared: Jeg tror, det samme gjorde sig gældende med indholdet af kød - det var også meget få %, der var specificeret. Jeg tænker bare, at der må jo være en grund til, at de ikke reklamerer med resten :skraek:

 

Resten kan som sådan være alting - oftest er det rester som ikke kan bruges til andet. (Eksempel: Kød(10%kylling) betyder at der er 10 % kylling og resten er sandsynligvis er "kødaffald" eller andet der ikke lyder godt på ingredienslisten - mit liv var bedre før jeg vidste det :rolleyes:).

 

Hvis Motor er glad for leverpostej kan du måske lave:

Pandestegt leverkage:

300g lever

4 kartofler

1 ts salt

1/4 ts pepper

2 spsk magarine

2 dl mælk

1 fed hvidløg

 

Skær leveren ud i terninger og skræl kartoflerne.

Hak lever, kartofler og hvidløg i mikser.

Tilsæt salt og peber. Brun magarinen og put leversnasket på panden. Steg i 3-5 min. på begge sider.

 

 

Hvis i mangler ideer til sunde godbidder kan Canis' bog "Nam-Nam" anbefales. Også lidt lettere hvis man har en allergihund:) (Den er på norsk, men synes den er fint nem at forstå:) )

 

Jeg har ikke prøvet den opskrift da min lille vuf klarer sig fint med lav-fedts godbidder fra harald nyborg :blink:

Er der forøvrigt nogen der kan forklare: Kornprodukter, maskin udbenet kød (Nødder samt kylling)

Er der noget jeg ikke ved om dyr? Sidst jeg tjekkede er der ikke nødder i dyr :)

Redigeret af Arkiveringsalf
Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos indholdsfortegnelse, så undrede jeg mig lidt over indholdet i Frolic.

Nu har jeg godt nok smidt posen væk (indholdet blev hældt over i en godbidsbøtte, så det er ikke fordi hele posen er brugt op allerede :blink:), men så vidt jeg husker stod der bla.:

 

Grøntsager (majs 5%)

 

Øhh, hvad så med de resterende 95% tænker man så :hmm:Hvorfor bliver det ikke oplyst :scared: Jeg tror, det samme gjorde sig gældende med indholdet af kød - det var også meget få %, der var specificeret. Jeg tænker bare, at der må jo være en grund til, at de ikke reklamerer med resten :skraek:

 

Ja, ikk'?

 

Skræmmende indholdsfortegnelse, virkelig!

 

Men det virker, så nu kører jeg liiige med frolic (og stegt kød) i nogen tid...! Han kom endda da jeg kaldte og der var nogen andre hunde i dag - men kæft, han var hurtig om at smutte igen, da han havde fået godbidderne, nåede slet ikke at tage fat i seletøjet :shock: Ups, så er det man tænker, at man måske skulle have trænet den del noget før :genert: Og han kom desværre ikke anden gang jeg kaldte, overvejede det kun - godt, at det var vennerne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Resten kan som sådan være alting - oftest er det rester som ikke kan bruges til andet. (Eksempel: Kød(10%kylling) betyder at der er 10 % kylling og resten er sandsynligvis er "kødaffald" eller andet der ikke lyder godt på ingredienslisten - mit liv var bedre før jeg vidste det :rolleyes:).

 

Hvis Motor er glad for leverpostej kan du måske lave:

Pandestegt leverkage:

300g lever

4 kartofler

1 ts salt

1/4 ts pepper

2 spsk magarine

2 dl mælk

1 fed hvidløg

 

Skær leveren ud i terninger og skræl kartoflerne.

Hak lever, kartofler og hvidløg i mikser.

Tilsæt salt og peber. Brun magarinen og put leversnasket på panden. Steg i 3-5 min. på begge sider.

 

 

Hvis i mangler ideer til sunde godbidder kan Canis' bog "Nam-Nam" anbefales. Også lidt lettere hvis man har en allergihund:) (Den er på norsk, men synes den er fint nem at forstå:) )

 

Jeg har ikke prøvet den opskrift da min lille vuf klarer sig fint med lav-fedts godbidder fra harald nyborg :blink:

Er der forøvrigt nogen der kan forklare: Kornprodukter, maskin udbenet kød (Nødder samt kylling)

Er der noget jeg ikke ved om dyr? Sidst jeg tjekkede er der ikke nødder i dyr :)

 

Lever som er lynstegt kan han godt lide, men ikke nok til at det ændrer noget når andre ting er MEGET spændende. Haha første gang fattede han ikke engang at det var en godbid, han kiggede bare dybt undrende på mig :mrgreen: Men kan ske en kage var sagen, jeg kan da prøve.

 

 

Nødder samt kylling?! Det må være fordi de laver noget med nødder i samme maskine, eller altså, jeg tænker det er ligesom der nogle gange står "kan indeholde spor af..."

Eller osse ér der nødder i kyllinger?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...