Hop til indhold

Nu med frolics i lommen


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Synes jeg har forsøgt mig med de fleste godbidder - her i blandt tørret kylling, ost, rullepølse, spegepølse, skinketern, kogt lever,dødt dyr til trækkeleg, bold, pivdyr, yndlingsbamse, frikadeller, stegt bacon og sidst 113 gram fancy færdiglavede for den nette sum af 90 kroner... og ja, de smagte da godt - men stadig ikke helt godt nok.

 

Det eneste som virkelig har kunnet holde hundens interesse er leverpostej, og det ér altså bare ikke særlig handy.

 

I sidste uge gav jeg så pokker i principper og købte en pakke frolics, og hold da op hvor de virker! Det er helt vildt en forskel der er.

 

Vi bruger dem ikke når vi øver herhjemme, men ude i byen hvor han ellers kan være ret så optaget af andre ting, der er det næsten (og kun næsten) som at stå med en hunhund i lommen :mrgreen:

 

Det er bestemt ikke min plan at han skal have dem for evigt, men lige nu hvor vi øver så mange ting, er det virkelig en belønning der gør en forskel..

Så nu har jeg en hund på råt kød og lørdags slik.

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

 

I sidste uge gav jeg så pokker i principper og købte en pakke frolics, og hold da op hvor de virker! Det er helt vildt en forskel der er.

 

Vi bruger dem ikke når vi øver herhjemme, men ude i byen hvor han ellers kan være ret så optaget af andre ting, der er det næsten (og kun næsten) som at stå med en hunhund i lommen :mrgreen:

 

Det er bestemt ikke min plan at han skal have dem for evigt, men lige nu hvor vi øver så mange ting, er det virkelig en belønning der gør en forskel..

Så nu har jeg en hund på råt kød og lørdags slik.

 

jeg er også lige gået over til frolics, intet andet var interessant nok.. det er i hvert fald noget der virker! Mine forældres hund er stadig vild efter dem, efter 10 år!

Link til indlæg
Del på andre sites

I sidste uge gav jeg så pokker i principper og købte en pakke frolics, og hold da op hvor de virker! Det er helt vildt en forskel der er.

 

Hmm, er sgi ikke meget for det, men det kunne da godt være, det skulle prøves :hmm:For at se, om det er dét, der skal til, for at få ham til at holde fokus på en hel rally-bane af gangen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hovedingredienserne er korn og vegetabilske biprodukter og så er der diverse sukker i, måske æblekage endda er sundere :mrgreen:

 

Tror at Motor har vænnet sig til, at en godbid ikke er mere interessant end så meget andet, så håber lidt på, at frolic også kan være med til at vende den, på sigt. Og at belønningen så kan gå tilbage til andre ting igen.

Det er ikke bare en ekstra god godbid som det er ligenu - vi øver både indkald, plads, ignorer hunhunde og vær sød ved voksne hanhunde, så der ryger en god håndfuld ned dagligt. Det er ikke nye ting vi øver, men det går godt nok væsentligt bedre og hurtigere nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne være jeg skulle prøve at give frolic en chance igen? :hmm:

 

Forsøgte med dem, da Møffe var lille - men skulle det være noget SÆRLIGT, altså sådan rigtig særligt? :fornaermet: Den gang var al mad jo bare mad, havde ellers håbet, at de ville give et ekstra boost :mrgreen: Men han er jo begyndt at blive en mikroskopisk del mere selektiv nu :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte også Frolic til Misja da hun var ung og vi gik til træning, hun havde general mad-lede ( utroligt at tænke tilbage på! :shock: ) men dem kunne hun altså lide Big Time :vuf:

 

Sådan en stor Frolic kan så brækkes over i 4 dele mens den er frisk og blød, eller man kan købe Frolic-mini'erne.

 

Olivers træning bits var nææsten lige så gode, men om de er sundere ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne være jeg skulle prøve at give frolic en chance igen? :hmm:

 

Forsøgte med dem, da Møffe var lille - men skulle det være noget SÆRLIGT, altså sådan rigtig særligt? :fornaermet: Den gang var al mad jo bare mad, havde ellers håbet, at de ville give et ekstra boost :mrgreen: Men han er jo begyndt at blive en mikroskopisk del mere selektiv nu :slem:

 

Hey jeg kunne ikke få Møffe til at koncentrere sig om noget overhovedet - før han havde fået en godbid. Din hund er jo sygt madglad, ikke sikker på at han ville kunne koncentrere sig særlig godt.

Læste ikke særlig grundigt på den der kødbens-indpakning, men tror ikke det er ligeså skraldet som frolics.. Til gengæld er de dyre med en stor størrelse hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey jeg kunne ikke få Møffe til at koncentrere sig om noget overhovedet - før han havde fået en godbid. Din hund er jo sygt madglad, ikke sikker på at han ville kunne koncentrere sig særlig godt.

Læste ikke særlig grundigt på den der kødbens-indpakning, men tror ikke det er ligeså skraldet som frolics.. Til gengæld er de dyre med en stor størrelse hund :lol:

 

Sygt madglad? :hmm: Tjah, ikke når det er mig, der har godbidderne :mrgreen: Medmindre, altså, at vi snakker om noget overlækkert og stort :genert:

 

Når det er mig, er han bare ganske almindelig madglad. Kan du jo også se på "twist"-videoen fra igår, der er ikke den store iver, som du ellers så til ringtræning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie ELSKER frolic :mums: og har lært alt det hun kan pga frolicer :mrsgreen: Det ER en handy og god godbid! Og jeg blir ved med at købe dem til den dag hun ikke er her mere (om 45 år selvfølgelig :blink: )

 

Har diskuteret det mange gange med folk herinde, men er glad for at der er nogen der får øjnene op for hvor meget (nogen) hunde bare ELSKER dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg har altid Frolic med på internatet, for sunde eller usunde, så har de gang på gang vist sig at kunne gøre forskellen med en 'ny' hund.

 

Vi har et hav af forskellige godbidstyper derude, men intet slår Frolic som 'isbryder'. Hvis hunden er utryg, stresset el. lign. vil appetitten ikke være i top, så for at 'trænge igennem' til hunden, kræver det noget ekstra godt. Er hunden først ude af sin skal kan man som regel godt gå over til mindre spændende guffer, man skal bare lige etablere sig som "en der er god at have kontakt til"... og det er man, hvis man har Frolic :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Flipsedyret nægter at spise Frolics, når man giver ham en ser det ud som om at han bliver helt kvalm ved tanken om at den skal ind i munden, men som den affaldskværn han er ryger den ned, men ikke med nydelse :fornaermet:

så hellere gulerødder, cocktailpølser eller melon :5up::vuf:

 

Kan man kaldes rambuk Terrier, når man dyrker kødløs dag, gulerødder og melon, føj da fy føj:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man kaldes rambuk Terrier, når man dyrker kødløs dag, gulerødder og melon, føj da fy føj:mrgreen:

 

 

RambukTerriere kan ikke rambukke folk hvis ikke de får deres grøntsager og frugt, jo! :rolleyes::mrgreen:

 

Har lige renset gulerødder til næste uge.. der var nogle helt små som snildt kan bruges til godbidder på gåturer :5up::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
RambukTerriere kan ikke rambukke folk hvis ikke de får deres grøntsager og frugt, jo! :rolleyes::mrgreen:

 

Har lige renset gulerødder til næste uge.. der var nogle helt små som snildt kan bruges til godbidder på gåturer :5up::vuf:

 

:drille:Jeg er så frolic, selv om jeg er blevet slået omkuld af grønsags Rambukken:vuf::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...